Суспільство і релігіяПогляд на секти очима Православної Церкви

Доктрина


      На початку 60-х років Кастанеда випустив книгу "Навчання дона Хуана. Шлях знання індіанців плем'я яки", у якій він докладно розповів про своєму учнівстві в мексиканського мага. У наступні три десятиліття вийшли ще 8 книг Карлоса Кастанеды, а також книги жінок-магів, учениць дона Хуана. Цікаво, що рівень пророблення інформації й стилю й характеру написання книг помітно міняється від книги до книги, і вчасно написання останніх своїх робіт Кастанеда відкидає юнацький максималізм і зайву самовпевненість, поступово перетворюючись у лідера групи магів, керівника уже власної організації своїх послідовників, культу.
      Своє навчання - "Навчання Дону Хуана" - Кастанеда називає магією, хоча сам Дон Хуан відзначає, що ця неточна назва. Себе дон Хуан іменував "видящим", "людиною знання", "воїном абсолютної волі". Згідно його навчанню, те, як абсолютна більшість людей бачать мир, - це далеко не єдиний спосіб його бачення. Він пише, що маги-"видящие" можуть бачити навколишній світ як сукупність потоків енергетичних світних волокон, "протянувшихся у всіх мислимих і немислимих напрямках з нескінченності в нескінченність". У цій картині світобудови людські істоти бачаться магам як якісь "світні кокони" або свого роду яйця, що пропускають крізь себе енергетичні волокна вселеної [3].
      Центральне поняття навчання магів - крапка складання, що представляє собою яскрава пляма на задній поверхні кокона, що перебуває на відстані витягнутої руки позаду від фізичного тіла людини. Ця пляма може переміщатися по поверхні, усередину кокона або назовні, змінюючи при цьому його форму. Маги думають, що крапка складання відповідає за сприйняття миру: людина сприймає тільки ті енергетичні волокна, які проходять через крапку складання [3].
      З погляду дона Хуана й відповідно до навчання Кастанеды, всесвіт не обмежується тією тільки реальністю, що ми знаємо, звичним для нас миром. Кастанеда затверджує, що всесвіт складається з нескінченного кількості мирів, розташування яких друг щодо друга дон Хуан іноді порівнював із шарами цибулини. Коли крапка складання переміщається, людина сприймає вже інші волокна, які звичайно йому недоступні. У такий спосіб людин "збирає мири" [3].
      Відповідно до навчання магів, людська істота, народжуючись, одержує від безликої могутньої сили, що маги називають Орлом, "аванс" - свідомість. Протягом всього людина життя розвиває цю свідомість, збагачує його своїм досвідом. Коли людина вмирає, Орел забирає собі його свідомість разом с накопиченим досвідом, враженнями й переживаннями. Як спосіб уникнути поглинання Орлом своєї свідомості й зберегти його після смерті фізичного тіла пропонується концепція за назвою "Шлях воїна" [3].
      Говориться, що лише кардинально змінивши всю свою істоту, можна домогтися того. Все життя воїна повинна бути підпорядкована головної мети, тому він повинен витрачати свою енергію оптимально, тому що її запас обмежений. Для чого воїн повинен дотримувати наступних правил:
      воїн повинен переоцінювати свої життєві інтереси й заняття: відтинати все зайве, строго відбираючи те, на що він буде витрачати свої час і енергію;
      воїн повинен піти від повсякденної суєти й безцільного існування;
      воїн не повинен мучити себе сумнівами або нарікати на долю; воїн не розмінюється на дріб'язку й ні в чому не дає собі потурання, воно повинен бути хазяїном своєї долі;
      їм повинне рухати непохитне бажання досягти "абсолютної волі", бездоганність і тверда внутрішня дисципліна - от якості, необхідні воїнові на його шляху [3].
      Стаючи на шлях воїна, людина послідовно повинен опанувати магічними мистецтвами й техніками. Магічні мистецтва "наміру", "сталкинга" і "сновидіння" складаються в умінні переміщати свою крапку складання й утримувати неї в новому положенні. Мистецтво сталкинга полягає в тому, що воїн свідомо випестить за рамки характерного для нього образа, звичних форм поводження й перебуває за їхніми межами. Мистецтво сновидіння полягає в тім, що воїн розвиває в собі здатності керування власними сновидіннями, спілкуючись за допомогою їх з істотами з інший світів або навіть переміщаючись у ці інший світи [3].
      Об'єктивно, "Навчання дона Хуана", викладене Кастанедой, є древньою магічною традицією, що сходить ще до навчань і практиків індіанців-толтеков [3].
      Добутку Кастанеды ("Навчання дона Хуана", "Подорож в Икстлан" і др.) містять великий матеріал по використанню наркотиків у ритуальних культових цілях. Кастанеда описує, як індіанець дон Хуан навчив його осягати "незвичайну реальність" і досягати "могутності за допомогою гливих рослин: "пейота", "дурману" і "гриба". Після першої проби рослини, що містить мескалин, автор зізнався: "Я забув, що я людина". Пізніше, в одному з інтерв'ю, Кастанеда пояснив: "Я ніколи не вживав ЛСД, але з навчання в дона Хуана я виніс переконання, що психотропні засоби використовуються лише для того, щоб зупинити потік звичайних інтерпретацій, перебороти протиріччя й похитнути звичну впевненість в адекватності сприйняттів" [5]. [...]
Початок
[1] [2] [3] [4] [5] [6] [7] [8] [9] [10] [11] [12] [13] [14] [15] [16] [17] [18] [19] [20] [21] [22] [23] [24] [25] [26] [27] [28] [29] [30] [31] [32] [33] [34] [35] [36] [37] [38] [39] [40] [41] [42] [43] [44] [45] [46] [47] [48] [49] [50] [51] [52] [53] [54] [55] [56] [57] [58] [59] [60] [61] [62] [63] [64] [65] [66] [67] [68] [69] [70] [71] [72] [73] [74] [75] [76] [77] [78] [79] [80] [81] [82] [83] [84] [85] [86] [87] [88] [89] [90] [91] [92] [93] [94] [95] [96] [97] [98] [99] [100] [101] [102] [103] [104] [105] [106] [107] [108] [109] [110] [111] [112] [113] [114] [115] [116] [117] [118] [119] [120] [121] [122] [123] [124] [125] [126] [127] [128] [129] [130] [131] [132] [133] [134] [135] [136] [137] [138] [139] [140] [141] [142] [143] [144] [145] [146] [147] [148] [149] [150] [151] [152] [153] [154] [155] [156] [157] [158] [159] [160] [161] [162] [163] [164] [165] [166] [167] [168] [169] [170] [171] [172] [173] [174] [175] [176] [177] [178] [179] [180] [181] [182] [183] [184] [185] [186] [187] [188] [189] [190] [191] [192] [193] [194] [195] [196] [197] [198] [199] [200] [201] [202] [203] [204] [205] [206] [207] [208] [209] [210] [211] [212] [213] [214] [215] [216] [217] [218] [219] [220] [221] [222] [223] [224] [225] [226] [227] [228] [229] [230] [231] [232] [233] [234] [235] [236] [237] [238] [239] [240] [241] [242] [243] [244] [245] [246] [247] [248] [249] [250] [251] [252] [253] [254] [255] [256] [257] [258] [259] [260] [261] [262] [263] [264] [265] [266] [267] [268] [269] [270] [271] [272] [273] [274] [275] [276] [277] [278] [279] [280] [281] [282] [283] [284] [285] [286] [287] [288] [289] [290] [291] [292] [293] [294] [295] [296] [297] [298] [299] [300] [301] [302] [303] [304] [305] [306] [307] [308] [309] [310] [311] [312] [313] [314] [315] [316] [317] [318] [319] [320] [321] [322] [323] [324] [325] [326] [327] [328] [329] [330] [331] [332] [333] [334] [335] [336] [337] [338] [339] [340] [341] [342] [343] [344] [345] [346] [347] [348] [349] [350] [351] [352] [353] [354] [355] [356] [357] [358] [359] [360] [361] [362] [363] [364] [365] [366] [367] [368] [369] [370] [371] [372] [373] [374] [375] [376] [377] [378] [379] [380] [381] [382] [383] [384] [385] [386] [387] [388] [389] [390] [391] [392] [393] [394] [395] [396] [397] [398] [399] [400] [401] [402] [403] [404] [405] [406] [407] [408] [409] [410] [411] [412] [413] [414] [415] [416] [417] [418] [419] [420] [421] [422] [423] [424] [425] [426] [427] [428] [429] [430] [431] [432] [433] [434] [435] [436] [437] [438] [439] [440] [441] [442] [443] [444] [445] [446] [447] [448] [449] [450] [451] [452] [453] [454] [455] [456] [457] [458] [459] [460] [461]