Суспільство і релігіяПогляд на секти очима Православної Церкви

Доктрина


      Навчання П. Іванова називається "Дитинка" і містить 12 заповідей послідовникам навчання. Скорочено ці заповіді виглядають у такий спосіб [I]:
      "1. Два рази в день купайся в холодній, природній воді... Гаряче купання заверши холодним.
      2. Перед купанням або після нього, а якщо можливо, те й разом з їм, вийди на природу, устань босими ногами на землю, а взимку - на сніг хоча би на 1-2 хвилини...
      3. Не вживай алкоголю й не кури.
      4. Намагайся хоч раз у тиждень повністю обходитися без їжі й води з 18-20 годин п'ятниці до неділі 12 годин...
      5. В 12 годин дня неділі вийди на природу босоніж...
      6. Люби навколишню тебе природу. Не плюйся навколо й не выплевывай з себе нічого...
      7. Здоровайся з усіма по всіх усюдах...
      8. Допомагай людям...
      9. Переможи в собі жадібність, лінь, самовдоволення, корисливість, страх, лицемірство, гордість...
      10. Звільни свою голову від думок про хвороби, нездужання, смерть...
      11. Думка не відокремлюй від справи...
      12. Розповідай, передавай досвід цієї справи...".
      Якби не містична підоснова "Дитинки", те правила життя по Іванову могли б бути зовсім необразливими, будучи просто сильно спрощеним, навіть убогим, варіантом християнських заповідей, хоча б у порівнянні з Нагорної проповіддю Христа (Еван. Мф. 5-7),
      Насправді ж навчання П. К. Іванова - це не необразливе вчення про здоровому способі життя, як намагаються представити його деякі ивановцы, а релігійне навчання, що є стосовно Православ'я єрессю, де немає місця Христу, це місце зайняте Івановим, що шанується адептами як харизматична особистість [3].
      По навчанню ивановцев, Христос приніс соборність між людьми, а Іванов дав більше високий ступінь соборності людей і природи. Обоживши природу, ивановцы поєднують її новою іпостассю Бога, злившись із якої людина одержує порятунок. Ивановцы заперечують безсмертя людської душі, церковні таїнства, неминучість загробної відплати, існування пекла й раю. Вони не визнають церковну ієрархію, затверджуючи, що для спілкування з Богом Духом Oтцом через природу ієрархія не потрібна - "кожний ивановец сам собі піп" і тільки "один заступник за нас перед Богом Духом Батьком і природою - Господь Животворящий Порфирій Корнійович Іванов" [4].
      У книгах послідовників П. Іванова говориться, що П. Іванов наприкінці 20-х років став відчувати якийсь зв'язок із природою, став чути усередині себе голосу, що призивають його до єднання із природою. Потім 25 квітня 1933 року на Чувилкином бугрі на нього знайшло якесь "просвітління" [4], що, за словами його послідовників, було викликано тим, що в нього вселився Дух Святої (третя іпостась християнської святий Трійці), і він з'явився засновником нової релігії, релігії другого пришестя бога на землю (для християн - нового Христа, для мусульман - махди, для буддистів - Матрейи). Після даного "просвітління" Порфирій придбав особливі властивості, перетерплював будь-який мороз і холоднечу, узимку й улітку ходив завжди голий (в одних трусах), міг довго перебувати під водою й навіть зціляти деякі хвороби. Сам Іванов, не раз показуючи своїм учням на зображення розп'ятого Христа, двозначно натякав про розп'яття "брата свого". Незважаючи на таке "споріднення", Іванов у церкву не ходив, Богові не молився, хреста боявся, своїм послідовникам повідомляв, що в Церкві всі ложно. У Великий пост він пригощав християн, що заходили до нього, м'ясом, поститися же своїх учнів змушував саме в ті дні, які є християнськими святами, і лощіння в які по релігійних переконаннях карається відлученням від Церкви [3],
      Навчання заперечує безсмертя людської душі, пропонуючи подовження цієї життя за рахунок прийняття іванівського способу життя. Доходить до того, що деякі ивановцы харчуються тільки раз у тиждень і піддають себе іншим аскетичним "подвигам".
      У словах Іванова: "Тут живете - інше сон, ми живемо в природі один раз, а потім умираємо на віка століть. Ми не знаємо, що буде після нашої смерті, тому всі дела свої ми робимо тут і зараз у нашім земному житті" [3] дуже добре проглядається аналогія з подібними ж твердженнями Асахары, керівника "АУМ Синрике".
      Те, що навчання П. Іванова - це релігійна доктрина, доводить хоча би гімн, присвячений П. Іванову, що співають у певний час практично всі ивановцы [3]:
      "Люди Господові вірили як Богові,
      А Він Сам до нас на Землю прийшов.
      Смерть як таку вижене.
      А життя в славу введе.
      Де люди візьмуться на цьому Бугрі
      Вони голосно скажуть слово.
      Це є наше райське місце,
      Людині слава безсмертна".
      Релігійний характер навчання П. Іванова підтверджується і його наставляннями в розповсюджуваних його послідовниками листівках: "Якщо віриш цьому навчанню, то проси мене як Учителі: "Учитель мій дорогою, дай мені моє здоров'я!" Проси з душею й серцем і ніколи в образі не залишишся, а всі, що треба, ти одержиш". [...]
Початок
[1] [2] [3] [4] [5] [6] [7] [8] [9] [10] [11] [12] [13] [14] [15] [16] [17] [18] [19] [20] [21] [22] [23] [24] [25] [26] [27] [28] [29] [30] [31] [32] [33] [34] [35] [36] [37] [38] [39] [40] [41] [42] [43] [44] [45] [46] [47] [48] [49] [50] [51] [52] [53] [54] [55] [56] [57] [58] [59] [60] [61] [62] [63] [64] [65] [66] [67] [68] [69] [70] [71] [72] [73] [74] [75] [76] [77] [78] [79] [80] [81] [82] [83] [84] [85] [86] [87] [88] [89] [90] [91] [92] [93] [94] [95] [96] [97] [98] [99] [100] [101] [102] [103] [104] [105] [106] [107] [108] [109] [110] [111] [112] [113] [114] [115] [116] [117] [118] [119] [120] [121] [122] [123] [124] [125] [126] [127] [128] [129] [130] [131] [132] [133] [134] [135] [136] [137] [138] [139] [140] [141] [142] [143] [144] [145] [146] [147] [148] [149] [150] [151] [152] [153] [154] [155] [156] [157] [158] [159] [160] [161] [162] [163] [164] [165] [166] [167] [168] [169] [170] [171] [172] [173] [174] [175] [176] [177] [178] [179] [180] [181] [182] [183] [184] [185] [186] [187] [188] [189] [190] [191] [192] [193] [194] [195] [196] [197] [198] [199] [200] [201] [202] [203] [204] [205] [206] [207] [208] [209] [210] [211] [212] [213] [214] [215] [216] [217] [218] [219] [220] [221] [222] [223] [224] [225] [226] [227] [228] [229] [230] [231] [232] [233] [234] [235] [236] [237] [238] [239] [240] [241] [242] [243] [244] [245] [246] [247] [248] [249] [250] [251] [252] [253] [254] [255] [256] [257] [258] [259] [260] [261] [262] [263] [264] [265] [266] [267] [268] [269] [270] [271] [272] [273] [274] [275] [276] [277] [278] [279] [280] [281] [282] [283] [284] [285] [286] [287] [288] [289] [290] [291] [292] [293] [294] [295] [296] [297] [298] [299] [300] [301] [302] [303] [304] [305] [306] [307] [308] [309] [310] [311] [312] [313] [314] [315] [316] [317] [318] [319] [320] [321] [322] [323] [324] [325] [326] [327] [328] [329] [330] [331] [332] [333] [334] [335] [336] [337] [338] [339] [340] [341] [342] [343] [344] [345] [346] [347] [348] [349] [350] [351] [352] [353] [354] [355] [356] [357] [358] [359] [360] [361] [362] [363] [364] [365] [366] [367] [368] [369] [370] [371] [372] [373] [374] [375] [376] [377] [378] [379] [380] [381] [382] [383] [384] [385] [386] [387] [388] [389] [390] [391] [392] [393] [394] [395] [396] [397] [398] [399] [400] [401] [402] [403] [404] [405] [406] [407] [408] [409] [410] [411] [412] [413] [414] [415] [416] [417] [418] [419] [420] [421] [422] [423] [424] [425] [426] [427] [428] [429] [430] [431] [432] [433] [434] [435] [436] [437] [438] [439] [440] [441] [442] [443] [444] [445] [446] [447] [448] [449] [450] [451] [452] [453] [454] [455] [456] [457] [458] [459] [460] [461]