Суспільство і релігіяПогляд на секти очима Православної Церкви

Характеристика


      У групі Столбуна важко відстежити якусь релігійну спрямованість (є неперевірені дані про те, що така все-таки є), але в теперішній довідник ця група, що складається з найближчих помічників Столбуна і "вихователів" у його "школах", все-таки потрапила через те, що вона практикує активне вторгнення в психіку учнів і має іншими "якостями" типових деструктивних релігійних організацій. Група В. Д. Столбуна віднесена до розряду деструктивних культів в:
      · Инициативном письме - депутатском запросе депутата Государственной Думи Російської Федерації Н. В. Кривельской Міністрові внутрішніх справ Російської Федерації генералові армії А. С. Куликову (січень 1997 р.).
      Група була організована псевдоцелителем В. Д. Сголбуном, відомим застосуванням на своїх сеансах "зцілення" електричної стимуляції гениталий [1].
      За інформацією НДІ судової медицини, В. Столбун прославився на початку 80-х років як чудодійний зцілитель від алкоголізму, нервово-психічних і інших захворювань. "Лікував" він в "трудових комунах", покинути які пацієнти не могли, незважаючи на важку роботу й напівголодне існування. Столбун охоче брав в "комуну" дітей, які, як і дорослі, з ранку до ночі працювали в поле. Дівчин, що сподобалися йому, і молодих жінок він примушував до співжиття. Будь-яке порушення режиму суворо карало - порушник піддавався жорстокому публічному побиттю й приниженню. Столбун, имевший педагогічне утворення, по-звірячому бив не тільки пацієнтів, але і власну дружину й літню хвору раком матір, довів до спроби самогубства свою вагітну дочку. Він привласнював гроші, що надсилаються в "комуну" родичами пацієнтів, а його найближчі співробітники були фіктивно оформлені на роботу й одержували заробітну плату в різних організаціях Москви, Ленінграда, Душанбе й інших міст.
      По фактах побиттів у секті Столбуна проти нього в 1988 році було порушено кримінальну справу, що, однак, було закрито за вказівкою зверху.
      Ще в середині 80-х років, коли Столбун, не маючи медичного утворення, намагався лікувати шизофренію й алкоголізм, різанню негативне висновок на його методики дали великі вчені й Інституту ім. Сербського (нині - Центр соціальної й судової психіатри ім. Сербського), НДІ психіатрії, Ленінградського інституту мозку під рук. академіка Бехтеревой і др.
      У Московській обласній прокуратурі було прийнято до розгляду заява від гр. Горяевой з м. Іваново про те, що її дочка була доведена до найтяжкого стану в лікарні Столбуна. Є Висновок фахівців-психіатрів про неправомочні методи лікування в цій лікарні. Генеральною прокуратурою РФ була порушена кримінальна справа про незаконний лікуванні в экстерной школі-інтернаті Ступинского району.
      20 червня 1994 року на міжнародній конференції виступила з доповіддю кореспондент "Радіо Воля" Марина Катыс, у якому вона приділила увагу злочинної діяльності Столбуна. Улітку 1994 року по німецькому телебаченню був показаний фільм про злочинну діяльність Столбуна і його групи в Ступинской экстерной школі-інтернаті (СЭШИ).
      У школі застосовувалася так звана процедура "шарування", що полягає в тім, що всі учні піддаються щодня впливу електричними імпульсами на зони навколо ануса й промежини й в інших частинах тіла. Діти спали всього кілька годин у добу. У переважній більшості дітей у сім'ї не верталися. За словами очевидців, фактично в цій школі був установлений контроль свідомості учнів, повне підпорядкування волі " диктатора-керівника" за допомогою психогенного впливу, повна ізоляція дітей від зовнішнього миру.
      Після звертання 8 грудня 1993 року члена московського Комітету з порятунку молоді від псевдорелигий Ромашок С. В. у Комісію із прав людини при Президенті Російської Федерації, була створена Експертна рада, состоящий із психіатрів, психологів, юристів і педагогів, по перевірці цієї школи і її учнів. Висновок всіх фахівців був різко негативним: повна уніфікація особистості, порушення прав ребенка по Конвенції ООН про права ребенка, порушення законодавства Росії про утворення й надання психіатричної допомоги (матеріали є в Комісії із прав людини й в незалежних експертів). Більшість членів Комісії із прав людини визнало всі порушення в цій школі, а Е. Боннер і С. Аверинцев різко виступили проти діяльності цієї школи. Рішення було заблоковано головою Комісії Ковальовим С. А. і одним з його заступників Сироткиным.
      Зі Звіту про роботу групи фахівців з доручення Комісії із прав людини при Президенті РФ (Звіт підписаний президентом НАДПП А. А. Північним, науковим співробітником МНИИ психіатрії МЗРФ Г. 3. Батыгиной, дефектологом Комплексу соціальної допомоги дітям і підліткам В. М. Самойловой):
      "У лютому 1994р. група фахівців-експертів від Незалежної асоціації дитячих психіатрів і психологів (НАДПП) з доручення Комісії по правам людини при Президенті РФ провела обстеження учнів, умов їх навчання, виховання й надання їм медико-психологічної допомоги в Ступинской экстерной школі-інтернаті (СЭШИ).
      Основне завдання, поставлене Комісією, полягала у встановленні можливих фактів порушення прав дітей у СЭШИ, на що вказували матеріали, надані експертам.
      Експерти тричі виїжджали в СЭШИ, де провели обстеження умов навчання й змісти дітей, вивчили всю надану адміністрацією інтернату документацію, запитану експертами, провели з дозволу адміністрації інтернату психіатричне обстеження 17 учнів...
      Відсутні класні кімнати. Викладачі, вихователі й основна частина персоналу зі своїми сім'ями проживають на тій же території.
      Головне, що обертає на себе увага при спостереженні за дітьми, - це приголомшлива однаковість у спілкуванні, зовнішніх поведінкових проявах, підкреслено коректна й поважних, повне відсутність природної для підлітків нерівності в емоційних і поведінкових реакціях, дивно незвична для даного віку дисциплінованість на заняттях і при обстеженні, абсолютно одноманітний самозвіт про своєму благополучний існуванні й комфортності межперсональных взаимоотношении...
      Використовуються різні психотерапевтичні в широкому плані методи: арттерапия, раціональна психотерапія, трудотерапія, терапія середовищем. ДО останньої можна віднести бригадний метод навчання, проживання й взаємного виховання, практично повну ізоляцію від інформації з "зовнішнього миру" (діти не дивляться телевізор, не слухають радіо, не читають газет, практично не читають нічого, що виходить за рамки навчального матеріалу), обов'язкове участь у будь-яких загальних заходах, відсутність можливості вибору або розширення кола внеучебных занять і інтересів відповідно до індивідуальними здатностями й потребами, відсутність вільного "особистого" часу, навчальні заняття протягом усього дня й без вихідних (за виключенням перерв між "циклами" раз в 3 місяці). Сюди ж можна віднести заперечення можливості яких-небудь індивідуальних взаємних прихильностей, вихідних за рамки дозволених сугубо "дружніх" відносин...
      Безсумнівно, потужним джерелом психотерапевтичного впливу є особистість В. Д. Столбуна. Авторитет в усіх без винятку питаннях абсолютно незаперечний.
      Важливим моментом у створенні атмосфери абсолютного підпорядкування однаковості поводження є постійна погроза відрахування й інтернату... Безсумнівно, частина учнів була відрахована у зв'язку з неможливістю скоррегировать їхні психічні порушення застосовуваними в СЭШИ методами...
      Особливо варто зупинитися на основному коррекционном методі, використовуваному в СЭШИ, на ЭПП. Дана процедура застосовується практично до всім учнем (за винятком не більше 15% дітей, судячи з їхніх опитувань). ЭПП застосовується... всіма педагогами, вихователями, у тому числі "вихователями" - підлітками, але власному розсуду, із частотою до декількох разів в тиждень в одного ребенка й полягає в крапкових роздратуваннях слабким електрострумом різних областей у нижній частині тіла переважно в межягодичной, околоанальной областях, а також промежини й на внутрішніх поверхнях стегон. Варто вказати, що дані відомості повідомлені обстежуваними учнями, у той час як В. П. Стрельникова (лікар СЭШИ, не имеющая спеціалізованого психіатричного утворення, - прим. ред.) указувала лише на вплив по акупунктурным крапках... Реакція дітей на зазначений вплив одноманітна й полягає у відчутті місцевого слабкого болючого роздратування, загальної релаксації з наступним більш-менш тривалим сном, після якого наступає відчуття щиросердечної комфортності з піднятим настроєм протягом декількох годин.
      Механізм даної реакції вимагає спеціального дослідження. Можна лише припустити, що роздратування эрогенных зон викликає певний сурогат неусвідомлюваного сексуального задоволення, що у ряду підлітків повинне формувати бажання його повторення, при відсутності якого можливо негативна зміна настрою, що являє собою одну з форм психологічної залежності...
      Активно особистісне благополуччя, що виражається, є не більш ніж фасадом, за яким у переважної більшості дітей сховані тривожність, подавлені бажання й прагнення, виразні ознаки глибокої особистісної дезадаптации, подавлений протест, а також у ряді випадків схована агресивна установка відносно умов існування...
      Застосовувані в СЭШИ лікувально-діагностичні методи важко визнати відповідному сучасному науковому рівню в області коррекционной педагогіки...
      У Ступинской экстерной школі-інтернаті відбувається порушення прав ребенка виходячи з Конвенції ООН про права ребенка, ратифікованої Російською Федерацією, у відношенні:
      1) найкращого забезпечення інтересів ребенка (ст. 3, ч. 1);
      2) поваги права на збереження своєї індивідуальності (ст. 8, ч. 1);
      3) права на волю шукати, одержувати й передавати інформацію й ідеї будь-якого роду (ст. 13, ч. 1);
      4) права на особисте життя (ст. 16. ч. 1);
      5) права на доступ до засобів масової інформації (ст. 17);
      6) права на захист від всіх форм фізичного й психологічного насильства (ст. 19, ч. 1);
      7) права на користування найбільш доконаними послугами системи охорони здоров'я й засобами лікування (ст. 24, ч. I);
      8) права на розвиток особистості, талантів і розумових і фізичних здатностей у повному обсязі (ст. 29, ч. 1а);
      9) права па відпочинок і дозвілля,... вільна участь у культурному житті (ст. 31,ч.1);
      виходячи із Закону РФ про надання психіатричної допомоги населенню, в відношенні:
      1) права на информированность і згода при одержанні психіатричної допомоги (ст. 4, п. I);
      2) одержання психіатричної допомоги тільки від осіб, що мають відповідне професійне утворення (ст. 18, п. I, 2)".
      У квітні 1994 року прокуратура Московської області опротестувала наказ "Про ліцензування школи-інтернату Ступинского району" як виданий в порушення чинного законодавства й Конвенції ООН про права ребенка.
      Довідка від 4 квітня 1994 року, представлена експертами Науково-дослідного інституту проблем зміцнення законності й правопорядку в Комісію із прав людини при Президенті РФ, говорить: "Обстеження СЭШИ показало, що вихованці виявляються погано пристосованими для життя поза колективом школи. Цей факт відзначений у статті "Рай без пам'яті" Ю. Ряжского й підтверджений даними... Дані про вихованців СЭШИ свідчать про властивій їм "свободофобии", що формується на психологічному рівні... Необхідно вжити заходів до негайного припинення медичного втручання у відношенні учнів СЭШИ, оскільки, по висновку фахівців (психіатрів і психологів - членів експертної комісії), таке втручання створює погрозу здоров'ю й благополуччю особистості".
      У липні 1994 року комісія під керівництвом професора Ю. И. Поліщука, створена за вказівкою заступника міністра МЗ РФ у зв'язку зі звертанням прокуратури Московської області по скарзі А. Е. Горячовій на неправильне лікування її дочки в медико-педагогічному центрі благодійного фонду "Рятівник" (м. Ступино), очолюваному В. Д. Столбуном, дала висновок про необґрунтованості й невідповідності чинному законодавству в області охорони здоров'я практикуемых там методик.
      Московський міський Медико-педагогічний лікувально^-реабілітаційний підлітковий центр підтвердив використання методів контролю свідомості дітей у СЭШИ: "Особистісні особливості дітей і підлітків нівельовані, діти як би усереднені... Порушення етичних норм простежується чітко".
      Доктор психологічних наук, завідувачка лабораторією нейропсихології факультету психології МГУ ім. М. В. Ломоносова Т. В. Ахутина у своєму висновку відзначала зниження серед учнів цієї школи можливості до довільної (опосередкованим мовленням) організації поводження й писала: "Замість того, щоб учити дітей бути самостійними, школа привчає їх пасивно додержуватися волі лідера або більшості. Одночасно такий спосіб навчання не сприяє й інтелектуальному розвитку учнів... Процедура "шарування", застосовувана в школі, - це експеримент, здійснюваний над дітьми, повністю залежними від своїх педагогів і вихователів... Маніпулювання над табуированными зонами, проведене одночасно таємно й колективно, може досить серйозним образом впливати на незрілу психіку ребенка, створюючи глибокі комплекси".
      В 1994 році школа Столбуна в Ступинском районі припинила своє існування на колишній території з тієї причини, що адміністрація Ступинского району під тиском громадськості вийшла зі складу засновників школи, у результаті чого школа втратилася бюджетного фінансування.
      При сприянні посадових осіб протегують, що йому впливових, колишніх або, що є в теперішній час його пацієнтами, Столбун відкрив, зневажаючи російське законодавство, таку ж школу в м. Торжке Тверской області. Там група Столбуна орендує приміщення на території санаторію "Митино".
      Наказом Міністра Минздравмедпрома Росії А. Д. Царегородцева No 321 від 20 серпня 1996 року "06 упорядкуванні застосування методів і засобів впливу на психічне здоров'я дітей і підлітків і встановлення правопорядку в охороні здоров'я" практики Столбуна були заборонені: "Керівникам органів охорони здоров'я суб'єктів Російської Федерації, керівникам установ охорони здоров'я федерального підпорядкування, включаючи науково-дослідні, лікувально-профілактичні й освітні, не допускати пропаганди й використання з метою оздоровлення, профілактики, лікування й реабілітації дітей і підлітків: ... методів і засобів, використовуваних Столбуном В. Д. як вплив на психічне й фізичне здоров'я дітей".
      Незважаючи на все це, Столбун і далі проводить свої небезпечні експерименти над здоров'ям людей, і, що саме небезпечне, над дитячими психікою й здоров'ям.
[...]
Початок
[1] [2] [3] [4] [5] [6] [7] [8] [9] [10] [11] [12] [13] [14] [15] [16] [17] [18] [19] [20] [21] [22] [23] [24] [25] [26] [27] [28] [29] [30] [31] [32] [33] [34] [35] [36] [37] [38] [39] [40] [41] [42] [43] [44] [45] [46] [47] [48] [49] [50] [51] [52] [53] [54] [55] [56] [57] [58] [59] [60] [61] [62] [63] [64] [65] [66] [67] [68] [69] [70] [71] [72] [73] [74] [75] [76] [77] [78] [79] [80] [81] [82] [83] [84] [85] [86] [87] [88] [89] [90] [91] [92] [93] [94] [95] [96] [97] [98] [99] [100] [101] [102] [103] [104] [105] [106] [107] [108] [109] [110] [111] [112] [113] [114] [115] [116] [117] [118] [119] [120] [121] [122] [123] [124] [125] [126] [127] [128] [129] [130] [131] [132] [133] [134] [135] [136] [137] [138] [139] [140] [141] [142] [143] [144] [145] [146] [147] [148] [149] [150] [151] [152] [153] [154] [155] [156] [157] [158] [159] [160] [161] [162] [163] [164] [165] [166] [167] [168] [169] [170] [171] [172] [173] [174] [175] [176] [177] [178] [179] [180] [181] [182] [183] [184] [185] [186] [187] [188] [189] [190] [191] [192] [193] [194] [195] [196] [197] [198] [199] [200] [201] [202] [203] [204] [205] [206] [207] [208] [209] [210] [211] [212] [213] [214] [215] [216] [217] [218] [219] [220] [221] [222] [223] [224] [225] [226] [227] [228] [229] [230] [231] [232] [233] [234] [235] [236] [237] [238] [239] [240] [241] [242] [243] [244] [245] [246] [247] [248] [249] [250] [251] [252] [253] [254] [255] [256] [257] [258] [259] [260] [261] [262] [263] [264] [265] [266] [267] [268] [269] [270] [271] [272] [273] [274] [275] [276] [277] [278] [279] [280] [281] [282] [283] [284] [285] [286] [287] [288] [289] [290] [291] [292] [293] [294] [295] [296] [297] [298] [299] [300] [301] [302] [303] [304] [305] [306] [307] [308] [309] [310] [311] [312] [313] [314] [315] [316] [317] [318] [319] [320] [321] [322] [323] [324] [325] [326] [327] [328] [329] [330] [331] [332] [333] [334] [335] [336] [337] [338] [339] [340] [341] [342] [343] [344] [345] [346] [347] [348] [349] [350] [351] [352] [353] [354] [355] [356] [357] [358] [359] [360] [361] [362] [363] [364] [365] [366] [367] [368] [369] [370] [371] [372] [373] [374] [375] [376] [377] [378] [379] [380] [381] [382] [383] [384] [385] [386] [387] [388] [389] [390] [391] [392] [393] [394] [395] [396] [397] [398] [399] [400] [401] [402] [403] [404] [405] [406] [407] [408] [409] [410] [411] [412] [413] [414] [415] [416] [417] [418] [419] [420] [421] [422] [423] [424] [425] [426] [427] [428] [429] [430] [431] [432] [433] [434] [435] [436] [437] [438] [439] [440] [441] [442] [443] [444] [445] [446] [447] [448] [449] [450] [451] [452] [453] [454] [455] [456] [457] [458] [459] [460] [461]