Суспільство і релігіяПогляд на секти очима Православної Церкви

Доктрина


      Релігійне навчання бажовцев, по суті, являє собою спробу русифікації рерихианства [3] і є компіляцією з: навчання Рерихов, зороастризму, російського язичества, окультизму й, як написала про це газета "Російська думка", паранаучных ідеологом, а також добутків відомого казкаря Павла Бажова.
      Доктрина бажовцев є месіанським, эсхатологическим релігійним навчанням. Відповідно до їхніх подань, Урал перебуває.на стику Європи й Азії й тому є "енергетичним серцем Росії". Недалеко від Магнітогорська (Челябінська область) перебуває містечко Аркаим, де археологами виявлені руїни язичеського тенгрианского храму (тенгрианство - доисламская язичеська віра тюрків, - прим. ред.), розрекламованого не стільки вченими, скільки астрологами Павлом і Тамарою Глоба [1,2]. Бажовцы вважають, що тут ніколи проживав таємничий темношкірий народ чудь, що володіла чималими знаннями й силою. Народ цей нібито був пов'язаний з жителями Беловодья - країни, розташованої в горах Тибету. Жителі Беловодья поєднувалися в Біле Братерство, оспіване Н. Рерихом, а потім М. Айванховым (і відроджене на практиці Мариною Цвигун зі своїм чоловіком Кривоноговым). Цікаво, що серед сучасних башкирів існує віра, що Аркаим - прабатьківщина башкирів [3]. "Але от у цей край прийшов цар, і розцвіла біла береза, і плем'я зникло в горах, засипавшись каменями; прийде час, і воно знову вийде до людей, і тоді на землі запанує рай", - говорить легенда, що гуляє серед бажовцев [2]. Бажовцы вірять, що Аркаим - це свого роду "пуп Землі", що сьогодні дорівнює по эзотерическому змісту Шамбале, а завтра, після ряду світових катастроф ("страшного суду"), стане центром Росії й всієї планети [1].
      Як священні тексти використовують розповіді радянського письменника, лауреата Сталінської премії Павла Петровича Бажова. Його розповіді називають "Євангелієм від Уралу" [2]. Бажовцы вірять, що в казках Бажова сховане таємне знання. Персонаж Господарки Мідної гори (Господарки Уралу) здобуває значення божества.

      "АУМ Синрике"

      (фрагмент тексту загублений)

      також в офіційних "Звертанні до росіян..." і "Звертанні до засобів масової інформації..." учасників цієї конференції [18];
      · Информационном материале Министерства здравоохранения и медицинской промисловості Російської Федерації "До доповіді про соціально-медичний наслідках впливу деяких релігійних організацій на здоров'я особистості, сім'ї, суспільства й мірах забезпечення допомоги постраждалої", 1996 р. [25];
      · книге А. И. Хвыли-Одинтера "Опасные тоталитарные формы религиозных сект" (1996 р.) [26];
      · Инициативном письме - депутатском запросе депутата Государственной Думи Російської Федерації Н. В. Кривельской Міністрові внутрішніх справ Російської Федерації генералові армії А. С. Куликову (січень 1997 р.).
      У Визначенні Архієрейського Собору Російської Православної Церкви "ПРО псевдохристианских сектах, неоязычестве й окультизмі" (грудень 1994 р.) "АУМ Синрике" була позначена як псевдорелигия.
      На чолі культу коштує "Шановний Майстер" Асахара, потім випливають ведучі учні, такі як "Учитель" Кейма й Ачари (третя дочка Асахары, неповнолітня) і далі нижчестоящі самани (ченці).
      До послідовників секти ставляться ті, хто живе будинку й ті, хто залишає свої будинки (самани). Останні довіряють своє тіло й душу, а також і все своє майно Асахаре, повністю відокремлюючи себе від миру, спілкування із сім'єю й суспільством, використовуючи свою енергію на власний порятунок і порятунок інших. Причому залишення будинку, відповідно до навчання, прискорює просування в релігійних заняттях і рекомендується, насамперед, молодим послідовникам навчання. Послідовники проходять по зростаючі різні стадії, що формує ієрархічну структуру секти.
      Секта побудована по строго централізованому принципі. У структурі реалізується абсолютне підпорядкування нижчестоящих адептів вищестоящим. Кожний новий адепт культу заноситься в комп'ютерний каталог, йому привласнюється особистий номер і, після ініціації, нове ім'я. Щоб вступити в ряди адептів культу, потрібно заповнити досить докладну анкету (указати дату народження з точністю до хвилини, групу крові; повідомити, чим неофіт може бути корисний організації: профіль роботи, інтереси, водіння машини, професійні навички, іноземні мови й ін.; спосіб термінового зв'язку) і заплатити солідне "пожертвування". Всі, що відбувається з адептами культу, ураховується й фіксується: зміна свідомості, грошові пожертвування, колір і розміри зданого одягу, кількість реалізованих касет, книг і плакатів, дружні зв'язку, відвідування семінарів і медитацій і т.д.
      Відповідно до навчання "АУМ Синрике", звільнення людей від страждань і хвороб і знаходження щастя в цьому світі, крім релігії, вимагає ще й політичної активності. Для цієї мети була сформована Синрике ("Партія істини"). В 1990 році ця партія послала 25 кандидатів на вибори в Палату представників Японії, але зазнала поразки, набравши всього 1782 голосу.
      У Японії був створений науковий центр "АУМ Синрике", фахівці якого, за офіційною версією, проводили численні дослідження й на них обґрунтовували унікальні здатності, що з'являються в людей у результаті занять духовною практикою. Наприклад, Асахара затверджував, що його учні мають надприродні здатності, такими, як можливість бачити чакры й енергетичні стани людей, читання думок і ін. [4].
      Культова практика в "АУМ Синрике" являє собою сукупність різноманітних форм йоги, включаючи моральне вдосконалювання й физио-психотерапевтичні засоби релігійно-містичної спрямованості. Вони дозволяють досягти екстазу, складних і динамічних галюцинацій і навіть самадхи - екстремального, майже безжиттєвого стану. Таким чином, культова практика "АУМ Синрике" містить у собі фактори ризику, особливо для тієї частини віруючих, які по стані свого здоров'я й незміцнілого по молодості років організму й психіки не в змозі виносити надмірні психофізичні й моральні навантаження [12].
      Так зване "навчання" проводиться, коли Асахара набирає людей "готових для просвітління". Одна з його процедур "Садо Татра" включає сексуальні зносини Асахары з молодими жінками - саманами (адепти, будинки, що покинули свої, і збіглі в культ), зареєстровані трохи жертв в Японії. Інші (не готові для просвітління) послідовники, які покинули свій будинок для порятунку, у поті чола працюють на "АУМ Синрнке".
      Для того, щоб увійти в "область абсолютної волі, щастя й радості", практикуються аскетичні релігійні заняття. Один з методів занять, називаний "Поклоніння Ритсуи", містить у собі спів мантр, потім падіння (кидання) на землю й поклоніння (обожнювання). Тривалість заняття більше 10 годин. Інший метод включає сидіння в позі лотоса з глибокими вдихами й видихами до 25 разів і, після спустошення легенів при останньому видиху, закриття трьох отворів: горла, живота й ануса при зупинці подиху.
      Дуже важливе місце в практиці "АУМ Синрике" займає практика "підняття кундалини". "Кундалини", по віруванню асахаровцев (і не тільки їх), є якимсь змієм, що через задню частину тіла - куприк повинен уповзти в хребет, піднятися до самих мозків і знищити колишня свідомість особистості.
      На заняттях керівники змушують адептів багаторазово повторювати рядка з добутків Асахары, зокрема, що випливають ([11], с. 58); "Людина неодмінно вмре. Людина обов'язково вмре". Асахаровская "Система навчання 13" вторить цьому: "Людина вмре. Людина неодмінно вмре. Людина неодмінно вмре. Смерть неминуча...", текст, слово в слово, повторюється буквально через сторінку, незалежно від попереднього [24]. Подібного роду заняття є одним зі шляхів підготовки людини до прийняття необхідності пожертвувати життям в ім'я цілей "АУМ Синрике".
      Існують і інші методи занять, але щоб випробувати їх, людина повинен одержати помазання й пройти ініціацію. При помазанні провідний обряд поміщає рідину на руки що помазується, а потім переносить її в область чола (центра приміщення енергії). Церемонія ініціації, або "хрещення", називається "шактипат". Допускаються лише члени секти, всім стороннім вхід строго заборонений. По описі самого Асахары, цей обряд являє собою наступне: "Шактипат - це передача енергії через великий палець, що поміщається на чоло реципієнта. Цей прийом може іноді миттєво розбудити Кундалини (духовну енергію, що спить у куприку), що у звичайних умовах вимагає занять протягом всього , життя а часто й довше" ([10], с. 24). А от як описує її людина, що досить доброзичливо ставиться до Асахаре: "Голос Секо Асахары стає усе тихіше й тихіше, потім погляд його робиться відсутнім, особа здобуває землистий відтінок і починає опухати, губи робляться ліловими, він переживає стан глибокої непритомності. Суть обряду складається в тім, що Асахара передає учням свою енергію, стосуючись більшим пальцем руки їхніх чіл". (Уважається, що цей прийом може розбудити духовну енергію, сплячу в куприку, - "змія кундалини"). "Одночасно сам Асахара бере на себе гріховну карму учнів - ті гріхи, які вони зробили й у цієї життя, і у своїх минулих втіленнях".
      Тільки одержали членський номер асахаровцы можуть починати шлях духовного вдосконалювання. Культ має таємний, эзотерический характер, головні істини ретельно ховаються від сторонніх і від непосвячених адептів культу. Культ має так званий "внутрішнє коло" адептів - ченців (саманів). Розроблені 20 щаблів присвяти.
      У нашій країні культ діє з кінця 1980-х років [8]. В 1993-1994 роках "АУМ Синрике" була в Росії самою широко рекламованою організацією. В перші кілька місяців своєї діяльності вона заплатила біля мільйона доларів, забезпечивши собі щоденну годинну програму на радіостанції "Маяк" і півгодинну щотижневу передачу на каналі "2x2". Величезні засоби були витрачені на рекламу в пресі, мільйонними тиражами видавалися кольорові листівки й плакати, рекламні оголошення транслювалися по всієї радіосистемі московського метрополітену [4, 8]. У тім же 1992 року "АУМ Синрике" була зареєстрована Міністерством юстиції із центром у Москві. З того часу стали проводитися з періодичністю в 1-2 місяця масові ініціації з інтенсивною медитацією на стадіоні "Олімпійський" і в інших місцях.
      Незабаром адептами "АУМ Синрике" у Росії стали вже близько 55 тисяч людина, з яких Секо Асахара став справно вибивати гроші, змушуючи сектантів платити за все: від кожної книжицы до касети із записами мантр. "АУМ Синрике" включала у свої програми власний симфонічний оркестр "Кирэн", де грали досить відомі музиканти. По деяким даним, Асахара одержував цільові гроші для роботи саме в Росії, відпрацьовуючи ці гроші на совість: анкета вступника в секту нагадувала анкету вступника в підпільну диверсійну групу. У ній було потрібно указати навіть групу крові, наявність прав водія, область інтересів (перелік із двадцяти чотирьох підпунктів, включаючи мореплавання, сільське господарство й металознавство), а також куди можна дзвонити відкрито, куди можна дзвонити, не називаючи себе, і куди можна дзвонити в разі нагальної потреби [4],
      Структура громади в Москві також була чітко організована. Москва поділена на зони, ті, у свою чергу, на райони. На чолі кожного підрозділу коштує відповідальна особа. Керівні пости займають в основному японці, є трохи росіян, але більше азербайджанців.
      Залучення в культ вироблялося поступово. Для цього використовувалися різні публікації "АУМ Синрике", запрошення відвідати семінар або концерт. Для вербування неофітів використовувалися також курси східних єдиноборств і заняття йогою. При цьому мотивації для приєднання до секти були різні, у тому числі: релігійні почуття, інтерес до оздоровчих системам, у тому числі до йоги, інтерес до надприродних сил.
      Що Почали відвідувати тренувальні зали потім залучаються до поширенню літератури, збору пожертвувань. На цій стадії люди, особливо молоді, починають зневажати своєю роботою або навчанням, породжуються тертя в сім'ях і з навколишніми. Оскільки віруючої не дозволяється давати ніяких пояснень непосвяченим, навколишні не можуть зрозуміти причини, по якій віруючі віддають себе "АУМ Синрике". Асахара спритно маніпулює серцями послідовників, говорячи: "Залишення будинку - це краще, якщо ви хочете швидко знайти порятунок", "Ви випливали релігійної аскетичній практиці в попереднім втіленні", "Якщо ви не покинете будинок, те вам залишився всього один рік життя" і т.п.
      Наступний етап життя в секті після залишення будинку - внесення пожертвувань у формі вступного внеску, плати за обряди, релігійні предмети. Як один із практичних ритуалів залишення будинку "АУМ Синрике" вимагає вище пожертвування: "Я залишаю все моє майно АУМ, і воно не буде повернуто, навіть якщо я покину АУМ". При підготовці адептів до ступеня "саман" (чернець) "АУМ Синрике" вимагає, щоб "майна, яким можна розпорядитися, було максимально звернене в готівка". "АУМ Синрике", провозглашающая себе вільної від матеріальних бажань, побудувала й застосовує систему, що видоює гроші й засоби зі своїх послідовників. В Японії й Росії відомі випадки, коли послідовники культу, передавши всі своє майно на пожертвування культу, відлучалися й викидалися на вулицю без засобів до існування.
      Для тих, хто не забезпечений матеріально й не може внести необхідних пожертвувань, присвята може бути досягнуте за умови знаходження для секти безлічі нових послідовників.
      Головне - збирати заслуги перед учителем: це допомагає набирати бали, необхідні для переходу із щабля на щабель. У першій з 20 щаблів п'ятнадцять балів, далі - більше. Бали запрацьовуються різними вправами йоги, участю в багатогодинних семінарах і медитаціях, поширенням листівок і книг Асахары. Роздача 1000 листівок приносить один бал, як і розклеювання 20 оголошень. За кожного наведеного в "АУМ Синрике" людини адепт одержує 5 балів. Практикується переклад адепта на більше високі щаблі присвяти за плату. Адептам доводилося за всі платити, платити за участь у всіх видах ритуальних дійств, а якщо грошей не було, то адепти повинні були відпрацьовувати "щабля присвяти". Був спеціальний прейскурант: чудотворний "ставок" - 200-граммовая бутылочка брудної води з ванни, де изволил викупатися Асахара, - 200 доларів; "шактипат" - ритуал, в основі якого лежить наступне дійство: один член секти доторкається до чола іншого, з більше високим запасом "духу", - іде "перекачування духу". Коштувало це 500 доларів. "Пуруша" - маленька шпилька з знаком секти - коштувала вже 1000 доларів. "Осяяння Бардо" - внутрішньовенна ін'єкція невідомого зілля - 5 тисяч доларів. Сеанс телепатичної зв'язку, коли адепт "підключається" до однієї з "хвиль, що випускаються мозком самого вчителя", коштував 10 тисяч доларів. І, нарешті, присвята, "кривавий ритуал", при якому пили кров нібито самого Асахары. За "кровопивство" випливало заплатити знову ж 10 тисяч доларів [4]. А можливо, навіть і більше, тому що на питання одного з московських асахаровцев, скільки буде коштувати подібна ініціація, йому відповіли, що в нього напевно не вистачить грошей на прилучення до подібного "благодаті".
      За практику "секретної йоги", проведену в Москві паном Матареей (Фумихиро Дзиою), треба заплатити в "аумовском" московському центрі на Алексеевской 300 доларів США.
      За зустріч із Секо Асахарой тривалістю не більше 2-3 хвилин 2 жовтня 1994 року платили по 100 доларів. За різні ступені ініціації "Гуру йога майтрейа" і т.п. було потрібно заплатити від 5 млн. рублів і вище.
      Членами "АУМ Синрике" стали в основному молоді люди, яким нові, багаті часи не дали високих ідей і безкорисливих прагнень. От що говорять їхні батьки [4]:
      "Мій син за два місяці перетворився в духовно й фізично ослабленого людини. Ходячий робот, погляд в одну крапку, особу одутле, шарахається від людей. Працює в секті цілодобово й все бесплатно. Зовсім відрікся від людей";
      "Мій син вступив у секту "АУМ" і перестав відвідувати школу, перейшов на двухразовое харчування, слухає тільки касети із записами гуру...";
      "Моя дочка відвідувала заняття "АУМ" з метою самовдосконалення, як було написано в проспектах цієї організації, протягом двох доби була присутня на групових заняттях. До цього в неї не зауважуюся ніяких відхиленні в психіці. Тепер вона спрямована на лікування в психіатричну лікарню...";
      "Моя дочка повністю відлучена від матері, рідних, друзів, мирського життя. Перебуває там у найжорстокіших умовах: короткочасний сон 3-4 години на добу, убоге харчування (у день - 100 грамів сухої крупи або макаронів, пакет молока, небагато хліба й іноді яйце), сплять на підлозі в одязі, зв'язку із зовнішнім миром практично немає. Під впливом цієї японської секти в неї повністю змінилося мислення, і вона не в змозі оцінити ситуацію, у якій перебуває".
      Специфічні риси культу:
      використання глибокої конспірації, режиму таємності усередині культу (усілякі практики мовчання й "практика святої байдужності") і культивування тотального стеження серед адептів;
      адепт може піддаватися культовому впливу й поза спілкуванням з іншими адептами шляхом регулярного прослуховування культовихих бабусиних; по оцінках фахівців, до 80% адептів "АУМ Синрике" прийшли в культ після перегляду телевізійних і прослуховування радіопрограм цього культу;
      висока ймовірність терористичних акцій з боку культу;
      використання наркотичних речовин і психоэнергетических засобів (бабусині) у процесі встановлення й підтримки контролю свідомості адептів.
      У червні 1994 р. у японській префектурі Нагано адептами "АУМ Синрике" був здійснено терористичний акт із використанням отруйних речовин, загинуло 7 чоловік (двоє лідерів "АУМ Синрике" - керівник хімічних випробувань Масами Цутия й лікар Икуо Хаяши - визнали факт виготовлення адептами цієї організації отруйного газу для терактів 1994 і 1995 років) [8].
      20 березня 1995 р. адепти "АУМ Синрике" за наказом керівництва цієї організації зробили терористичний акт у метрополітені м. Токіо, на декількох станціях, що прилягають до чиновному центра міста, з використанням бойового отруйної речовини - газу "зарин", у результаті чого постраждало близько 5,5 тисяч чоловік і 11 чоловік загинуло [8]. Керівники московського філії "АУМ Синрике" після відомих подій у токійському метро намагалися відректися від материнської організації. Із самою почала поліцейського розслідування трагедії керівництво секти стало люто заперечувати свою причетність до цієї акції. Однак ретельний обшук будинків і складів на приналежній секті ділянці землі в 100 кілометрах від Токіо дав багато їжі для міркування. На цій ділянці "АУМ Синрике" був зведений невеликий хімічний заводик, оснащений дорогим першокласним устаткуванням, а також було складировано понад тисячу бочок з 40 різними хімічними речовинами. Ці хімічні речовини були підібрані таким чином, що з них можна було створювати або смертоносні гази, або штучні наркотики, іди вибухівку. У зразках ґрунту, узятих на території маєтку, були виявлені сліди отруйних речовин хімічного типу - "зарину" і бактеріологічного типу - "ботулізму" [4]. До березня 1996 року було арештовано понад 400 адептів "ДУМ Синрике", всі вони підозрюються в здійсненні різного роду злочинів, у тому числі вбивств і викрадень людей.
      Слідчими органами Японії було встановлено, що на хімічному минизаводе "АУМ Синрике" було налагоджене виробництво нервово-паралітичних газів. При виробництві таких газів варто ретельно дотримувати технологічний процес і міри безпеки, а на цьому минизаводе газ вироблявся арсенович із численними порушеннями, що, по попереднім даним, не раз приводило до людських жертв. За свідченням ряду прихильників Асахары, на території "маєтку" по ночах відбувалися таємні поховання, без ведена влади, можливо, це були жертви виробництва або випробування "зарину". Недоліку в "матеріалі" для проведення випробувань не було: у цьому центрі "АУМ Синрике" проживало іноді до 900 чоловік [4].
      Займалася організація й бактеріологічна зброя. При обшуку в центрі "АУМ Синрике" було виявлено до 500 томів по біохімії, у тому числі книги по культивуванню бактерій. Знайдені були також і інкубаційні установки, живильні "бульйони" з бактеріями, здатними виробляти ботулізм, загалом, усе, що було потрібно для виробництва отруйних речовин бактеріологічного типу. Ботулізм мало підходить для широкомасштабного застосування на поле бою, будучи для терористів одним з найбільше ефективних. У результаті розслідування японської поліції вдалося також виявити в одного з адептів "АУМ Синрике" найдокладнішу секретну документацію про сверхсложнейшем і сверхновейшем процес збагачення урану [4].
      16 травня 1995 р. токійською поліцією був арештований Секо Асахара, скрывавшийся від влад у релігійному центрі "АУМ Синрике" недалеко від Токіо, були виписані ордери на арешт ще 30 керівників цієї організації [9].
      По даним [6], нитки фінансування "АУМ Синрике" вели до відомого й впливової на Корейському півострові небезпечній секті "Тоицу Кекай" (назва в перекладі звучить, як "Суспільство за Єдність"), що давно вже діє на території Росії, і особливо активно - на Сахаліні. Досить сказати, що більше половини нерухомості "АУМ Синрике" у японській столиці (будинку й земельні ділянки) перейшли до цієї організації на неясних умовах від "Тоицу Кекай" [6].
      До кінця світу Асахара готувався ґрунтовно. Для цього й створювалося зброя масового знищення. Сам він, зрозуміло, мав намір залишитися в живих. До цього він вибудував протиатомний притулок, постачений індивідуальними засобами захисту. Зі слів адептів відомо, що Асахара виношував маревні плани захоплення миру, підібравши вже навіть міністрів. Асахара сформував тіньовий кабінет із двадцяти міністрів, у якому чільну роль грав "міністр науки". Для наведення порядку Асахара мав намір створити "поліцейські сили", які повинні були пройти підготовку в Росії. При цьому кумиром в Асахары був не Будда, Шива, Христос або Магомет, а Адольф Гітлер, якого Асахара Вважає пророком [4].
      :У березні 1995 р. проти "АУМ Синрике" за рішенням Генеральної прокуратури Російської Федерації була порушена кримінальна справа [2], і 15 березня 1995 р. Останкінський міжмуніципальний суд м. Москви виніс рішення накласти арешт на майно цієї організації [3, 13]. За твердженням експертів, "АУМ Синрике", припинивши масову рекламу, проте досить відкрито продовжує діяти.
      По даним [27], з 18 квітня 1995 року російські послідовники Секо Асахары перейшли на нелегальне становище. При цьому переважна більшість саманів (ченців) залишилися вірні секті й не повернулися додому, до сімей, як і раніше проживаючи на явочних квартирах, ревно виконуючи аумовские ритуали й практично безкоштовно працюючи на своє керівництво. До тисячі разів в доба вони прочитують мантры з електронним лічильником на руці, сплять на голом підлоги при включеному світлі під записані на магнітофон слова "учителі" Асахары: "Я буду підкорятися гуру. Я буду жертвувати на межі межі. Гуру - єдина душа, що мріє позбавити від страждань, що долають мене зараз, і привести до вищих мирів, звільненню й просвітлінню. Заради порятунку я буду жертвувати щосили. Вся надмірність, яким я володів раніше й володію зараз, було створено брудними вчинками, заснованими на мирських фіксованих ідеях або на жадібності. Щоб викорінити цю погану карму й перетворити її у велику заслугу, я буду жертвувати на межі можливостей. Тому будь-якими способами й будь-що-будь я зроблю велике пожертвування. Я буду жертвувати на межі. Я буду жертвувати на межі. Я буду жертвувати на межі" [27].
      Уже після заборони "АУМ Синрике", за повідомленням Комітету з порятунку молоді від псевдорелигий, серед її адептів прокотилася хвиля незрозумілих смертей, коли раптово вмирали чоловіка 28-36 років, і самогубств, наприклад, з балкона викинувся 12-літній хлопчик, залучений в "АУМ Синрике" своєю матір'ю [15].
      У самій Японії від діяльності секти постраждала більше кількість людей. У жовтні 1989 року утворена "Асоціація жертв АУМ Синрике" під головуванням юриста Сакамото, що у листопаді цього ж року був викрадений разом із трьома членами його сім'ї. Асоціація займається вызволением насамперед дітей членів "АУМ Синрике" і інших жертв цієї секти. У ході розслідування, за повідомленням ІТАР-ТАРС від 13 лютого 1997 року, було доведено факт убивства адептами "АУМ Синрике" в 1989 році адвоката Цуцуми Сакамото й його сім'ї. У своїх показаннях свідків колишній адепт "АУМ Синрике" Кадзуак Окадзаки (один із шести сектантів, яким пред'явлене обвинувачення в цьому вбивстві) заявив, що це вбивство було зроблено за особистим наказом Асахары.
      22 березня 1995 року в одному з будинків "АУМ Синрике" поліція виявила п'ятдесят чоловік, що перебували в стані коми. Наприкінці березня було зроблено замах на начальника Головного поліцейського керування Кодзи Кунимацу, що возглавляли комісію з розслідування терористичного акту в токійському метро 20 березня. Невідомий випустив у нього кілька куль і зник [20).
      На шефа Московської філії "АУМ Синрике" Тосиясу Оути було заведено кримінальна справа, що потім була передана в Генеральну прокуратуру Росії із прокуратури Північно-Східного округу Москви через його особливої соціальний значимості, міжрегіонального характеру й великого обсягу слідчої роботи [22]. За інформацією ІТАР-ТАРС від 21 лютого 1997 року, справа проти "АУМ Синрике" було вперше порушене російськими правоохоронними органами ще 21 лютого 1995 року - за місяць до газової атаки в токійському метро, зробленою цією сектою. Протягом минулих двох років проведене велике кількість різних експертиз, в основному психологічного характеру. Опитано величезне число свідків, 28 чоловік визнані потерпілими від дій секти, нанесшей їм моральний і матеріальний збиток. Генпрокуратура направила в ряд регіонів країни вказівки про необхідність проведення прокурорських перевірок діяльності місцевих відділень "АУМ Синрике".
      У грудні 1995 року за рішенням суду був накладений арешт на всі банківські рахунки й нерухомість цієї секти, а навесні 1996 року "АУМ Синрике" була оголошена банкрутом.
      Штаб-квартира "АУМ Синрике" у Токіо була закрита, майно підлягає розпродажу, а виручені засоби підуть на виплату компенсацій жертвам терористичного акту 1995 року [23].
      Японська газета "Іоміурі" повідомила, що майно "АУМ Синрике" на момент терористичного акту в березні 1995 року оцінювалося не менш, ніж в 2,5 мільярди ієн, або 29 млн. доларів. Асахара (або ті, хто стояв за його спиною) виявився власником земельних ділянок загальною площею 136 тис. кв. метрів, 16 будинками в Токіо й у десяти префектурах країни [4].
      По повідомлення ІТАР-ТАРС (Щоденник КРИМ-ТАСС) від 20 вересня 1996 року, колишній шеф розвідки "АУМ Синрике" Иосихиро Иноуэ у вересні 1996 року визнав, що глава секти Секо Асахара особисто віддав наказ про проведення хімічної атаки в токійському метро в березні 1995 року. Виступаючи сьогодні на суді в справі Асахары як свідок, він також повідомив, що ідея цієї терористичної акції належить главі науково-технічного бюро секти Хидэо Мураи. За словами 26-літнього колишній керівник розвідувального бюро секти, він одержав від Асахары наказ взяти участь в акції 18 березня, за два дні до того, як група сектантів розпорошила нервово-паралітичний газ зарин у декількох поїздах токийскою метро. "Я брав участь у нанесенні удару у метро із застосуванням газу зарин, що був виготовлений сектою", - заявив на суді Иноуэ. "Автор" хімічної атаки Мураи був убитий за кілька хвилин до арешту ультраправим екстремістом у квітні 1995 року.
      4 лютого 1997 року токійський суд присудив до 17 років тюремного висновку адепта "АУМ Синрике" за вбивство з використанням нервово-паралітичного газу VX. За повідомленням РІА "Новини", підсудний Акира Ямагата визнав себе винним в отруєнні газом бізнесмена з Осаки й двох аналогічних спробах замаху в 1994 і 1995 роках. За словами злочинця, його жертви були присуджені до смерті керівництвом секти "по підозрі в шпигунстві проти "АУМ Синрике". Ватажок секти Секо Асахара дотепер перебуває під наслідком за обвинуваченням в 17 злочинах [21]. Якщо гуру буде визнаний винним, йому загрожує шибениця.
      За повідомленням ІТАР-ТАРС від 4 березня 1997 року, японські влади приступилися у березні 1997 року до демонтажу комплексу будинків у колишніх володіннях "АУМ Синрике" у підніжжя національної святині - гори Фудзіяма. У цілому там буде знесеноі 32 будинки, у яких засновником секти і його наближеними замишлялися й готувалися багато злочинів, у тому числі нанесення хімічного удару по токійському метро в березні 1995 року. Демонтаж планується повністю завершити до 1 липня. За рішенням влади тимчасово будуть збережені тільки 3 будинки, у яких сектанти робили зарин і деякі інші хімікати, застосовані при здійснених "АУМ Синрнке" декількох хімічних атаках на жителів Японії. Наслідок у справі Асахары прийшло до висновку, що ці будинки ще можуть виявитися корисними слідчим.
      3 грудня 1996 року японська поліція оголосила про арешт Ясуо Хаяси - одного з головних бойовиків екстремістської секти "АУМ Синрике", що безпосередньо брав участь у знаменитій газовій атаці в токійському метро 20 березня 1995 року. 38-летий Хаяси 21 місяць перебував у загальнонаціональному розшуку за обвинуваченням в убивстві. Плакати з портретом сектанта були розклеєні по всій Японії, у багатьох місцях були виставлені навіть його картонні фігури в повний ріст. Хаяси був арештований на віддаленому курортному острові Исигаки, вхідному в саму південну японську префектуру Окінава. Відповідно до показань раніше затриманих бойовиків, Хаяси керував газовою атакою в метро, що повинна була підтвердити пророцтва секти про швидке настання кінця світу. Він був одним з найбільш активних членів так званої "особливої групи", безпосередньо підкорялася особисто Асахаре, для якого арфа бойовик виконував найбільш делікатні доручення, зокрема, був причетний до придбанню в Росії зразка автомата Калашникова. Сектанти намагалися на його основі налагодити масове виробництво зброї в рамках своєї масованої підготовки до "останньої війни із силами Зла". Трохи пізніше японською поліцією був затриманий ще один з активнейших бойовиків екстремістської релігійної секти "АУМ Синрике" колишній офіцер японських збройних сил Гентаро Такахаси. Після арешту 33-літнього сектанта, якого підозрюють у здійсненні терористичного акту в Токіо, у списку розшукуваних по всій Японії керівників фанатичної секти, намеревавшейся наблизити кінець світу, залишається три чоловіки. Саме Гентаро Такахаси, як думає поліція, в березні минулого року заклав бомбу з годинним механізмом у входу в розташований у густонаселеному районі японської столиці будинок, де проживав колишній послідовник навчання "АУМ" Хироми Симада. При вибуху ніхто не постраждав, будинку був нанесений незначний збиток. Стражи порядку вважають, що теракт був зроблений для того, щоб відволікти увага поліції від секти, у керівництва якої на той час з'явилася інформація про що планувалися проти її поліцейських рейдах.
      7 березня 1997 року токійський суд присудив до напівторів рокам в'язниці умовно колишню послідовницю "АУМ Синрике" 27-літню Хидэко Обора по обвинуваченню в приховуванні одного з головних бойовиків "АУМ Синрике" Ясуо Хаяси.
      Однак, згідно оприлюдненим у березні 1997 р. даним японської поліції, "АУМ Синрике" продовжує свою діяльність. Правда, сектантам довелося перереєструвати під новими назвами ряд приналежних їм фірм. Послідовники навчання намагаються не афішувати свою приналежність до секти, однак їхні невеликі групи розкидані по всій країні. У кожної є свій керівник, а зв'язок один з одним "груповоди" здійснюють за допомогою персональних комп'ютерів. Гроші від симпатизирующих навчанню і його адептів як і раніше продовжують надходити в касу, а "верховним жерцем" залишається що перебуває у в'язниці попереднього висновку Сско Асахара.
[...]
Початок
[1] [2] [3] [4] [5] [6] [7] [8] [9] [10] [11] [12] [13] [14] [15] [16] [17] [18] [19] [20] [21] [22] [23] [24] [25] [26] [27] [28] [29] [30] [31] [32] [33] [34] [35] [36] [37] [38] [39] [40] [41] [42] [43] [44] [45] [46] [47] [48] [49] [50] [51] [52] [53] [54] [55] [56] [57] [58] [59] [60] [61] [62] [63] [64] [65] [66] [67] [68] [69] [70] [71] [72] [73] [74] [75] [76] [77] [78] [79] [80] [81] [82] [83] [84] [85] [86] [87] [88] [89] [90] [91] [92] [93] [94] [95] [96] [97] [98] [99] [100] [101] [102] [103] [104] [105] [106] [107] [108] [109] [110] [111] [112] [113] [114] [115] [116] [117] [118] [119] [120] [121] [122] [123] [124] [125] [126] [127] [128] [129] [130] [131] [132] [133] [134] [135] [136] [137] [138] [139] [140] [141] [142] [143] [144] [145] [146] [147] [148] [149] [150] [151] [152] [153] [154] [155] [156] [157] [158] [159] [160] [161] [162] [163] [164] [165] [166] [167] [168] [169] [170] [171] [172] [173] [174] [175] [176] [177] [178] [179] [180] [181] [182] [183] [184] [185] [186] [187] [188] [189] [190] [191] [192] [193] [194] [195] [196] [197] [198] [199] [200] [201] [202] [203] [204] [205] [206] [207] [208] [209] [210] [211] [212] [213] [214] [215] [216] [217] [218] [219] [220] [221] [222] [223] [224] [225] [226] [227] [228] [229] [230] [231] [232] [233] [234] [235] [236] [237] [238] [239] [240] [241] [242] [243] [244] [245] [246] [247] [248] [249] [250] [251] [252] [253] [254] [255] [256] [257] [258] [259] [260] [261] [262] [263] [264] [265] [266] [267] [268] [269] [270] [271] [272] [273] [274] [275] [276] [277] [278] [279] [280] [281] [282] [283] [284] [285] [286] [287] [288] [289] [290] [291] [292] [293] [294] [295] [296] [297] [298] [299] [300] [301] [302] [303] [304] [305] [306] [307] [308] [309] [310] [311] [312] [313] [314] [315] [316] [317] [318] [319] [320] [321] [322] [323] [324] [325] [326] [327] [328] [329] [330] [331] [332] [333] [334] [335] [336] [337] [338] [339] [340] [341] [342] [343] [344] [345] [346] [347] [348] [349] [350] [351] [352] [353] [354] [355] [356] [357] [358] [359] [360] [361] [362] [363] [364] [365] [366] [367] [368] [369] [370] [371] [372] [373] [374] [375] [376] [377] [378] [379] [380] [381] [382] [383] [384] [385] [386] [387] [388] [389] [390] [391] [392] [393] [394] [395] [396] [397] [398] [399] [400] [401] [402] [403] [404] [405] [406] [407] [408] [409] [410] [411] [412] [413] [414] [415] [416] [417] [418] [419] [420] [421] [422] [423] [424] [425] [426] [427] [428] [429] [430] [431] [432] [433] [434] [435] [436] [437] [438] [439] [440] [441] [442] [443] [444] [445] [446] [447] [448] [449] [450] [451] [452] [453] [454] [455] [456] [457] [458] [459] [460] [461]