Суспільство і релігіяПогляд на секти очима Православної Церкви

Характеристика


      Організація, заснована й керована Шри Чинмоем, була класифікована як деструктивна релігійна організація (тоталітарна секта, деструктивний культ) в:
      · Аналитическом вестнике Государственной Думы Российской Федерации "О національній погрозі Росії з боку деструктивних релігійних організацій", 1996 р. [3];
      · Вербальной ноте посольства Федеративной Республики Германии от 11 листопада 1995р. [4];
      · Информационном материале Министерства здравоохранения и медицинской промисловості Російської Федерації "До доповіді про соціально-медичний наслідках впливу деяких релігійних організацій на здоров'я особистості, сім'ї, суспільства й мірах забезпечення допомоги постраждалої", 1996 р. [10].
      · Инициативном письме - депутатском запросе депутата Государственной Думи Російської Федерації Н. В. Кривельской Міністрові внутрішніх справ Російської Федерації генералові армії А. С. Куликову (січень 1997 р.);
      · книге А. И. Хвыли-Одитера "Опасные тоталитарные формы религиозных сект" (1996 р.) [9].
      У закордонних країнах діє під прикриттям організації "Комітет миру".
      По даним адептів культу, Шри Чинмой є автором близько 2000 книг і 10000 пісень, читав лекції більш ніж в 100 університетах Америки, Європи й Азії [2], що, з огляду на любов лідерів деструктивних культів до значного прикрашанню власних заслуг, є досить сумнівним, хоча б уже тому, що, відповідно до іншого культового джерела - [1], "Шри Чинмой написав більше 800 книг, які включають п'єси, поеми, оповідання, есе, коментарі, написав більше 7000 духовних пісень і композицій для флейти, піаніно, віолончелі й органа". В інших розповсюджуваних культом брошюрках написано, що Шри Чинмой ще написав близько 1000 картин.
      Народився Чинмой в 1931 р. у Бенгалії (Індія). Протягом 20 років з одинадцятирічного віку жив і одержував утворення в релігійній громаді при ашраме Шри Ауробиндо. Але, втіливши свої мрії на практиці в Індії й не знайшовши там розуміння, в 1964 році Шри Чинмой приїхав у Нью-Йорк, де перші кілька років працював в індійському консульстві й брав участь у виданні релігійно-філософського журналу.
      Потім Чинмой спробував організувати свою релігію. Облачившись у білий балахон і навісивши на груди гірлянду екзотичних яскраво-жовтогарячих квітів, новоявлений гуру став проповідувати "миру - мир!", а кожному окремо - здоров'я, силу й довголіття. Традиційний індуїзм стараннями Шри Чинмоя був сервірований міжнародними смолоскиповими ходами миру, марафонськими запливами й забігами, концертами й виставками, фестивалями, "медитаціями миру" (наприклад, 29 серпня 1993 р. відкрив 5-хвилинною медитацією Другий всесвітній конгрес религий). У США за свої дешеві подання Шри Чинмой заслужив презирливу кличку " гуру, щобіжить,". Преса всею миру вдосталь насміялася й над іншими його екстравагантними витівками: те він іменував себе "Духівником всея Німеччини й німецького солдата", те збирався побудувати в Германії гігантський кістково-хрящовий храм, то хотів виготовити найбільший в світі барабан і гірлянду, то будував плани інших настільки ж грандіозних і настільки же дурних шоу заради того, щоб потрапити в книгу рекордів Гиннесса [6].
      З 1970 року Шри Чинмой керує так званою "медитацією миру в Організації об'єднаних націй", що пропонує заняття співробітникам апарата й представникам держав-учасників ООН двічі в тиждень [7].
      Перші групи послідовників Шри Чинмоя виникли в СРСР на початку дев'яностих років, захоплення ідеями секти в столичної молоді прийшло після гастролей французького ансамблю "Шри Чинмой сонг вейвз" у конференц-залі Ленінської бібліотеки в 1991 році.
      З російських послідовників ніхто гуру вживую ніколи не бачив. По території СНД подорожували англомовні проповідники навчання Чинмоя, спочатку дарували його книги, показували відстовбурчити, де гуру піднімає фантастичні ваги на тренажерах, музицирует, малює, біжить марафон, медитирует, учить медитировать. У Ярославль це навчання "заніс" В. Левинов, курс, що організував, лекцій по філософії Шри Чинмоя для членів суспільства "Самопізнання". З 1993 року з їхнього складу вийшла група шанувальників цього навчання, які стали медитировать і вивчати праці Шри Чинмоя на одній з квартир біля клубу "Гігант". "Друга хвиля" захоплення ідеями засновника секти почалася в Ярославлі у вересні 1994 року, після широкої пропаганди "Ходьби миру" по засобах масової інформації. Сама "Ходьба миру" ("Біг миру", "Пробіг миру", назви різні) була винайдена Шри Чинмоем в Міжнародний рік Миру (1986 р.), проводиться щорічно й припускає смолоскипову естафету, учасники якої під час перегони "медитируют за мир в усьому світі", а приєднатися до бігунів може будь-яка людина, готовий "подумати про любов до всього живого". У Ярославлі "Біг миру" підтримала група студентів Яргу й учнів середньої школи No 70. Останні повторили пробіжку і 25 травня 1995 року, коли "Естафета миру" у рамках "Перегони миру-95" пройшла на стадіоні "Юний спартаківець". На захід школярам видали білий прапор і майки з емблемою Шри Чинмоя.
      В Ульяновске під збори адептів Шри Чинмоя був орендований Ленінський меморіальний комплекс, у Рязані - зали лекторію (штаб-квартира "чинмойцев" - у середній школі). Збори проходять у такий спосіб. У приміщенні, де переважає білий колір (скрізь білі покривала, рушники, проповідники - в білому одягу), на піднесенні (на сцені, на стільці, на столі) виставляється портрет гуру в момент медитації (причому портрет - скрізь той самий: це лиса голова Чинмоя з перекошеним в екстазі особою - "трансцендентальна ікона" [6]). Перед портретом запалюється свічка або ставиться жива квітка для концентрації уваги при медитації. До стелі підвішується біла "птах щастя". Люди (деякі з дітьми) розсідаються так, щоб бачити портрет, розслаблюються, закривають ока, починають вимовляти мантры - тобто медитировать, входити в стан самогіпнозу. Звичайно особою до публіки сідає як би диригент, що і задає ритм медитації [6].
      Йога по системі Чинмоя спрямована на порушенні в людині так називаної енергії кундалини (Секо Асахара теж неї збуджував і будив). Прагнення гуру до рекордів не випадково. Спортивна медицина вивчила так називане явище "чорної крапки" або "коридору", коли спортсмен як би виходить за рамки своїх можливостей, перетворює тіло в автомат, відключать мозок і інші органи, що споживають енергію, прагнучи досягти першості, перемоги, рекорду. Те, що іноді можна тренованому спортсменові, може стати причиною хвороби й навіть загибелі для звичайної людини. Чинмой уважає ці явища виходом у духовний мир (чим швидше бігаєш - тим більше духовним стаєш) [6]. Гуру жадає від своїх послідовників повної слухняності, вегетаріанства (іноді строгого, іноді - з рибою), сексуального помірності, скорочення сну. Найбільш відданим послідовникам рекомендується переселення із сімей у громади й робота на "божественних підприємствах" (розклеювання плакатів, продаж книг). Всі адепти зобов'язані медитировать 3 рази в день і тримати мантру. Російські послідовники. Чинмоя обертають на себе увага зовнішньої тихостью, відчуженістю, говорять про любов до всім, уважаючи, що моляться Богові так, як вони вміють. У тім, що це їхнього Бог, їх переконує сам гуру у своїх проповідях, книгах і притчах: "Я служу моєму Коханому Всевишньому так, як він того хоче...". Серед адептів є люди різних віків, приходять сім'ями. Говорячи про милосердя, про благодійний вегетаріанських обідах, про любов і світ, Чинмой продає все, що можна продати: свої книги, "картини", запису "музики", двічі був присутній на прийомі в Тата Римського [6]. Відомо, що Шри Чинмой двічі зустрічався з Горбачовим М.С.
      Рух Чинмоя - це, у значній мірі, комерційне підприємство, свого роду "поп-релігія", що приносить величезні дивіденди його засновникові. Організація характеризується культом особистості керівника, строгою централізацією, твердою дисципліною й груповим тиском [6].
      В 1995 році в Рязані пройшла організована "чинмойцами" "Миротворча акція Міжнародний біг миру-95", маршрут пройшов через Тулу й Москву.
      16 і 17 лютого 1996 року в Москві в приміщенні "Дитячого клубу" (Ломоносовский просп., буд. 8) адептами Шри Чинмоя проводилися, як було сказано про тім у їхньому оголошенні, "лекції й практичні заняття".
      За інформацією, опублікованої в [5], у Польщі відзначені факти викрадення адептами Шри Чинмоя декількох десятків дітей і широкого використання в культовому середовищу наркотиків. Діяльністю секти Шри Чинмоя стурбовані влади Германії, де спостерігаються збільшення числа випадків психічних відхилень і навіть суїцидів серед адептів цього навчання [8].
[...]
Початок
[1] [2] [3] [4] [5] [6] [7] [8] [9] [10] [11] [12] [13] [14] [15] [16] [17] [18] [19] [20] [21] [22] [23] [24] [25] [26] [27] [28] [29] [30] [31] [32] [33] [34] [35] [36] [37] [38] [39] [40] [41] [42] [43] [44] [45] [46] [47] [48] [49] [50] [51] [52] [53] [54] [55] [56] [57] [58] [59] [60] [61] [62] [63] [64] [65] [66] [67] [68] [69] [70] [71] [72] [73] [74] [75] [76] [77] [78] [79] [80] [81] [82] [83] [84] [85] [86] [87] [88] [89] [90] [91] [92] [93] [94] [95] [96] [97] [98] [99] [100] [101] [102] [103] [104] [105] [106] [107] [108] [109] [110] [111] [112] [113] [114] [115] [116] [117] [118] [119] [120] [121] [122] [123] [124] [125] [126] [127] [128] [129] [130] [131] [132] [133] [134] [135] [136] [137] [138] [139] [140] [141] [142] [143] [144] [145] [146] [147] [148] [149] [150] [151] [152] [153] [154] [155] [156] [157] [158] [159] [160] [161] [162] [163] [164] [165] [166] [167] [168] [169] [170] [171] [172] [173] [174] [175] [176] [177] [178] [179] [180] [181] [182] [183] [184] [185] [186] [187] [188] [189] [190] [191] [192] [193] [194] [195] [196] [197] [198] [199] [200] [201] [202] [203] [204] [205] [206] [207] [208] [209] [210] [211] [212] [213] [214] [215] [216] [217] [218] [219] [220] [221] [222] [223] [224] [225] [226] [227] [228] [229] [230] [231] [232] [233] [234] [235] [236] [237] [238] [239] [240] [241] [242] [243] [244] [245] [246] [247] [248] [249] [250] [251] [252] [253] [254] [255] [256] [257] [258] [259] [260] [261] [262] [263] [264] [265] [266] [267] [268] [269] [270] [271] [272] [273] [274] [275] [276] [277] [278] [279] [280] [281] [282] [283] [284] [285] [286] [287] [288] [289] [290] [291] [292] [293] [294] [295] [296] [297] [298] [299] [300] [301] [302] [303] [304] [305] [306] [307] [308] [309] [310] [311] [312] [313] [314] [315] [316] [317] [318] [319] [320] [321] [322] [323] [324] [325] [326] [327] [328] [329] [330] [331] [332] [333] [334] [335] [336] [337] [338] [339] [340] [341] [342] [343] [344] [345] [346] [347] [348] [349] [350] [351] [352] [353] [354] [355] [356] [357] [358] [359] [360] [361] [362] [363] [364] [365] [366] [367] [368] [369] [370] [371] [372] [373] [374] [375] [376] [377] [378] [379] [380] [381] [382] [383] [384] [385] [386] [387] [388] [389] [390] [391] [392] [393] [394] [395] [396] [397] [398] [399] [400] [401] [402] [403] [404] [405] [406] [407] [408] [409] [410] [411] [412] [413] [414] [415] [416] [417] [418] [419] [420] [421] [422] [423] [424] [425] [426] [427] [428] [429] [430] [431] [432] [433] [434] [435] [436] [437] [438] [439] [440] [441] [442] [443] [444] [445] [446] [447] [448] [449] [450] [451] [452] [453] [454] [455] [456] [457] [458] [459] [460] [461]