Суспільство і релігіяПогляд на секти очима Православної Церкви

Чисельність адептів


      Поданим саентологов, вони мають 3100 так званих "церков", "місій" і філій в 107 країнах миру й близько 8 мільйонів адептів, при цьому у Росії тільки через один із трьох московських саентологических центрів в 1994 р. проходило до 300 чоловік у тиждень. По підрахунках колишніх членів секти, її успіхи скромніше, нараховуючи близько 270 церков і місій, розкиданих по усьому світу, і 100-400 тисяч членів. Експерти з Комітету з порятунку молоді від псевдорелигий уважають ці дані явно завищеними й оцінюють кількість співчуваючих у РФ як кілька десятків тисяч, а число членів саентологической Морської Організації (Sea-Org - саентологический персонал, контракт, що підписав, на мільярд років, повні члени, найбільш віддані адепти, внутрішнє коло адептів) - кілька тисяч чоловік.
      Зразкова чисельність активних послідовників саентологии становить в Заїсти - близько 500. Пермі - 50-100, Ярославлі - 50, Красноярську - 10-20, Магадані - 15, Якутську - 200-250, Астрахані - 20, Воронежу й Воронезької області - 70-100.
      "Церква саентологии" взагалі церквою в християнському змісті цього слова не є, тому що місце бога практично займає Хаббард, і кожний адепт вносить свою лепту в культ його особистості, що підтвердив Федеральний Суд по Трудовим Спорам ФРН у вироку від 22 березня 1995 року.
      Книга Хаббарда "Дианетика - сучасна наука щиросердечного здоров'я" містить відомості з області психології, змішані з інформацією із книг по окультизму й магії, а "инграммы" (engramme), головне поняття в саентологии, на ділі є псевдонауковою версією древніх подань про карму. Відповідно до висновку, наведеному в [14], джерелами саентологии приблизно є:
      "дешева наукова фантастика;
      насмикані з науково-популярної літератури ідеї сучасної Хаббарду психології (зараз уже порядком застарілі);
      навчання необуддизма й неоиндуизма, упрошенные мэтрами європейської теософії;
      окультизм (магія й сатанізм), зокрема, праці відомого сатаниста Алистера Кроули, спадкоємці якого неодноразово обвинувачували Хаббарда в плагіаті: не менш яскравим свідченням є й символіка саентологии: перекреслений хрест, тринадцатилистники й т.д.".
      Сам термін "саентология" адепти розшифровують як "вивчення знання" (в англійській мові термін "саентология" звичайно вживається як "наукообразие"). Спочатку Хаббард намагався подати свою дианетику як науку, але, зустрівши повне неприйняття з боку вчених, змушений був дати їй релігійне "прикриття". Саентологи всіляко намагаються додати своєму навчанню відтінок науковості: їхня література насичена саморобними спеціальними наукоподібними термінами й скороченнями (новояз), використовуються комп'ютерні методи, тести, графіки. Однак справжньої науки в навчанні немає. Усе зводиться до вивченню догматів, викладених у книгах Хаббарда. Будь-яке усне або письмове слово засновника вважається "священним писанням". Реально саентология - це суміш відомостей із психології, чорної магії, окультизму й наукової фантастики, помножена на беззаперечну віру в непогрішність і геній батька-засновника Хаббарда й створеної їм організації.
      Згідно Хаббарду, 75 мільйонів років тому хтось Ксену, владар 76 планет, зібрав більшу частину населення своєї імперії - у середньому по 178 мільярдів на кожній планеті - і перемістив їх на Землю. Там він підірвав всіх у вулканах за допомогою водневих бомб, у результаті чого парфуми "тетанов" (наголос - на перший склад, - прим. ред.) виявилися зв'язаними "електронними стрічками". Повністю дезорієнтовані в результаті побоїща, позбавлені своїх тел, "тетаны" були піддані 36-денної гіпнотичної "імплантації" і зв'язані разом. У цих "имплантах" за 75 мільйонів років до Христа нібито утримувалися плани розвитку всіх майбутніх цивілізацій, і навіть християнського навчання. Хаббард велів зберігати цю "таємницю", що втримується в курсі ВІД-3, в найсуворішому секреті, тому що непідготовлена людина, що випадково довідався її зміст, помре у дводенний строк. З тих пор ця історія була опублікована в багатьох газетах і журналах, але ніяких епідемій і моровых виразок за цим не пішло [2].
      Найбільше об'єктивно суть саентологической доктрини відбита в нижчеподаному уривку з виступу німецької делегації на Семінарі ОБСЄ про волі віросповідання (Варшава, 16-19 квітня 1996р.):
      "Основний догмат саентологии полягає в тому, що мир приречений на знищення. Уважається, що Рон Хаббард розробив єдиний можливий шлях до порятунку. У дианетике він дав спосіб "розкриття невикористовуваних інтелектуальних здатностей і геніальних можливостей". Він розуміє людська розсудливість, як банк даних, що єдиний може вирішити всі проблеми, якщо забезпечено повною й правильною інформацією. Роботу свідомості Хаббард розглядає через функціонування двох частин, "аналітичного" розуму, що відповідальний за рішення життєвих проблем, і "реактивного" розуму. "Реактивний" розум зберігає почуттєві записи хворобливих подій, так звані "инграммы", які розглядаються як перешкода рішенню життєвих проблем і причина психологічних проблем. Метою дианетики, таким чином, є видалення таких инграмм. У результаті такого процесу очищення передбачається поява індивідуума з надлюдськими здатностями, вільного від яких-небудь фізичних і розумових розладів, так званий "клір".
      Тому що дианетика спочатку виникла як форма самодопомоги, орієнтована на тіло й розум і не утримуюча яких-небудь елементів релігії, Хаббард приступився до створення саентологии, як науки про знання в повному змісті, у якому дианетика була тільки частиною. Саентология вчить, що за межами тіла й розуму існує так званий основний елемент особистості, називаний "тетан", що представляє людський дух або життєву енергію й який має надприродні можливості. З погляду Хаббарда тетаны можуть залишати тіло, що вони заселяють, і існувати поза якого-небудь фізичного тіла за межами фізичного всесвіту. Цей дух або життєва енергія повинні розумітися так, що ми можемо просунутися до більше високого рівня існування, де на нас не будуть впливати всякі життєві безладдя й неприємності. Це і є шлях досягнення стану повної щиросердечної волі або стану "Діючий тетан" (ВІД). Це стан досягається після того, як людина пройшла стан "клір". Згідно саентологической доктрині, досягнення стану Діючого тетана є ключем до безсмертя. Діючий тетан здатний контролювати фізичне речовину, енергію, простір і час. В ідеалі, Що Діє тетан не вселений у тіло, але перебуває поблизу від нього. Постулируется, що будь-який, хто використовує саентологическую технологію, може стати самопевним, дійсно богоподібним сверхсуществом, не обмеженим розмірами простору й часу.
      Необхідність повної трансформації суспільства по саентологическому образі випливає з аргументу, що мир у його теперішній формі приречений на знищення. Порятунок можливо тільки через застосування Хаббардовской технології. Саентология, таким чином, претендує на роль остаточного арбітра й єдиного шляху порятунку. Вона експлуатує людський страх, щоб продати людям свої курси й тренувальні програми. Хаббардовскне заяви досить прості: тільки Кліри й Діючі тетаны переживуть руйнування планети; що ми й тільки ми знаємо, як робити Клірів і Діючих тетанов; це фатально не бути саентологом; більше того, ті, хто не є саентологами, не мають шансу досягти персонального безсмертя.
      Заявляючи, що тільки Саентологи можуть стати безсмертними, саентология пропонує широкий набір курсів і тренувальних програм, які вона називає мостом до повної волі. Ці заяви демонструють елітарність підходу, що розділяє людство на саентологов і несаентологов. Заява саентологии, що тільки вона є єдиним шляхом до порятунку, іде рука об руку з вимогою беззаперечної слухняності від своїх послідовників і бесколебательного прийняття саентологических доктрин: курси спілкування й так званий одитинг (наголос - на першу букву, - прим. ред.) є методиками, розробленими для систематичного впровадження некритичного прийняття й придушення всякого незалежного мислення. Більше того, зберігаються письмові записи сесій одитинга, які потім пропускаються через аналітика (case monitor), що систематично оцінює запису.
      Таким чином, інформація про людей, що шукають допомозі, також як про їх родичах і друзях, через записи стає повністю доступної для саентологической організації.
      Заява, що організація має єдиний ключ до порятунку, веде до поляризації між замкнутим миром саентологии, що по визначенню гарний, і іншим миром, що персоніфікує зло або неправду. Це типове мислення за принципом свій - чужою, що є рисою всіх тоталітарних груп, також характеризує саентологический підхід до її критикам. Відсутнє поле для діалогу й об'єктивних дебатів; навпаки, критики повинні бути залякані й задавлені. Тому що з погляду Хаббарда усе критики мають кримінальне минуле, ці деталі повинні бути розкриті й використані для придушення. Саентологическая доктрина так званої "чесної гри" доходить до повного заперечення права на критику. На відміну від інших саентологических заяв, технологія роботи із критиками завжди мала під собою ґрунт.
      Щоб досягти мети в "клировании" планети, члени саентологической організації покликані займати ключові позиції в суспільстві, бізнесі й політиці. В 1979 правляча верхівка Світового Інституту Саентологического Підприємництва (WISE) відзначила початок планової інфільтрації в область бізнесу. Завданням WISE є впровадження в область бізнесу стандартизованої Хаббардовской технології керування. Метою є впровадити в кожну компанію Хаббардовскую концепцію етики й розроблену їм систему контролю. У своїй публікації "Що таке Саентология?" [11] WISE описує свою діяльність. Діяльність WISE зв'язана не тільки із чисто економічним ростом і збільшенням прибутку, але йде далеко за межі цього: саентологи бачать WISE як важливий інструмент розширення своєї соціальної й політичної області. Організація критикує правительства за недолік адміністративної технології, у той час як кожний член WISE розглядається як гарант причинності, порядку й стабільності. Таким чином, із саентологией, як заявляється, бізнес може рости, а правительства правити мудро.
      Саентологическая організація заявляє, що є релігійним суспільством, і розглядає себе як "церква". Проте, є численні приклади інструкцій, написаних Хаббардом, які переконливо показують, що в основі організації лежать аж ніяк не релігійні міркування, але прямій комерційний інтерес. Неослабна погоня за прибутком виражена у власних словах Хаббарда: "Робіть гроші - робіть більше грошей - змушуйте інших людей працювати так, щоб робити гроші".
      У вересні 1996 року в інтерв'ю програмі "Надзвичайний канал" РТР колишня послідовниця "Церкви саентологии" з Нижнього Новгорода розповіла, що одитинг використовується саентологами як засіб утримання своїх адептів і психологічного тиску на них. Зокрема, було сказано, що людина може одержати психічний розлад, якщо сеанс одитинга не буде доведений до кінця, а буде перерваний. Це підтверджує і сам Хаббард у своїй книзі "Дианетика: Сучасна наука щиросердечного здоров'я": "Скандальна й груба баба - ангел у порівнянні із пре-кліром, терапія якого була зупинена рішенням обитора" ([12], с. 505).
      "Церква саентологии" класифікована як деструктивна релігійна організація (тоталітарна секта, деструктивний культ), зокрема, в наступних документах:
      · Постановление Государственной Думы Российской Федерации "Об обращении Державної Думи Федеральних Зборів Російської Федерації до Президента Російської Федерації про небезпечні наслідки впливу деяких релігійних організацій на здоров'я суспільства, сім'ї, громадян Росії" від 15 грудня 1996 р.;
      · Итоговое заявление Международного христианского семинара "Тоталітарні секти в Росії", що прошли в Москві 16-20 травня 1994 р. [4];
      · Вербальная нота посольства Федеративной Республики Германии от 22 листопада 1995р. [1];
      · "Итоговое заявление участников российской научно-практической конференції "Тоталітарні секти (деструктивні культи) і права людини", минулої в Санкт-Петербурзі 11-12 січня 1996 р. [6], а також офіційні "Звертання до росіян..." і "Звертання до засобів масової інформації..." учасників цієї конференції [7];
      · Аналитический вестник Государственной Думы Российской Федерации "О національній погрозі Росії з боку деструктивних релігійних організацій". 1996 р. [81];
      · Информационный материал Министерства здравоохранения и медицинской промисловості Російської Федерації "До доповіді про соціально-медичний наслідках впливу деяких релігійних організацій на здоров'я особистості, сім'ї, суспільства й мірах забезпечення допомоги постраждалої", 1996 р. [15];
      · Обращение участников Международного семинара "Взрыв оккультного тоталітаризму в сучасному світі", що пройшов 10-1.5 липня 1995 р. в Орхусе (Данія) [2];
      · документы семинара ОБСЕ о свободе вероисповеданий, состоявшегося 16-19 квітня 1996 р. у Варшаві, зокрема, текст виступу німецької делегації [8]:
      · многие другие авторитетные документы, включая решения судебных органів різних країн.
      У Визначенні Архієрейського Собору Російської Православної Церкви "ПРО псевдохристианских сектах, неоязычестве й окультизмі" (грудень 1994 р.) "Церква саентологии" названа псевдорелигией.
      У теперішньому довіднику "Церква саентологии" віднесена в розділ, присвячений сатаннстским культам, по наступних причинах:
      Л. Р. Хаббард у свій час був учнем відомого сатаниста 20-го століття Алистера Кроули [2] і, по даним [9), був залучений у самі відразливі форми окультизму:
      · саентологи сами неоднократно заявляли о полной противоположности своєї доктрини християнству;
      · из всех классификационных групп данная наиболее подходит для "Церкви саентологии";
      · на основании заключения различных экспертов в этой области. Так, відомий борець із "Церквою саентологии", у минулому - один з вищих присвячених цієї організації, Джон Атак у своїй доповіді "Хаббард і окультизм", прочитаному на Міжнародному семінарі "Вибух окультного тоталітаризму в сучасному світі" (м. Орхус, Данія, 10-15 липня 1995 р.) і опублікованому в [2], виявив тісні зв'язки саентологической доктрини Хаббарда і різних окультних навчань, у тому числі відверто сатанистской орієнтації, висвітив відносини Хаббарда з відомими сатанистами XX століття (учень Кроули - Парсонс і ін.). Джон Атак пише ([2], с. 81-82, 84, 88, 91):
      "Гаррисон зберіг копії тисяч документів Хаббарда й показав мені документ, на який посилалися в справі Армстронга, Це був опис "Кривавого ритуалу" - призивання єгипетської богині Хатор, яким Хаббард займався в 40-е роки... В одній із саентологических лекцій 1952 р. Хаббард відгукнувся про Алистере Кроули як про своєму "найдорожчому другу". Насправді два сатаниста жодного разу не зустрічалися. Більше того, Кроули висловлював досить невтішна думка про людину, що надула його учня Джека Парсонса. Незважаючи на це, Хаббард із більшою повагою ставився до Кроули, озиваючись про його роботі як "восхитительнейшей" і рекомендуючи саентологам одну з його книг для вивчення. Хаббард, називаючи Кроули "Звіром 666", заявив, що "він піднявся на надзвичайно цікавий рівень релігійного поклоніння"... Коли в 1984 р. в час справи Армстронга був згаданий "Кривавий ритуал", адвокат саентологии доводив, що він був призиванням єгипетської богині любові. Дійсно, Хатор часто зображується у вигляді плямистої корови... Самі маги вважають Хатор однієї з іпостасей Секмет - левиці-месниці. Один з авторитетів у світі ритуальної магії говорив, що Хатор є "знищувачкою человеков"... Хаббард використовував або скопіював таку кількість ідей і поглядів Кроули й стільки разів посилався на нього, що порівняння між ними просто неможливо уникнути... Їй (саентологии, - прим, ред.) належать і тисячі торговельних знаків, у тому числі й багато символів. Ряд цих символів досить нагадує символи, що використовуються в чорній магії. Знаючи про вовлеченности Хаббарда в окультизм, було б складно припустити, що він нічого не знав про первісному значенні цих символів".
      "Фронтові" і дочірні організації "Церкви саентологии": центри дианетики, гуманітарні центри Хаббарда, система Хаббард-Коледжів (Адміністративна технологія Хаббарда), організації "Нарконон" (центри, провозглашающие своєю метою боротьбу з наркоманією) і "Криминон" (центри реабілітації засуджених), гуманітарні центри детоксикации людини й ін.
      Характеристика "Церкви саентологии" найкраще може бути дана на основі наведених нижче висновків фахівців і уривків із власних документів саентологов.
      1. Постанова Державної Думи Російської Федерації "Про звертанні Державної Думи Федеральних Зборів Російської Федерації "ДО Президентові Російської Федерації про небезпечні наслідки впливу деякі релігійні організації на здоров'я суспільства, сім'ї, громадян Росії" від 15 грудня 1996 р.:
      "У Російській Федерації в цей час діє велику кількість нових релігійних організацій, у тому числі деструктивних і жорстко керованих з-за кордону. Робота деяких так званих релігійних організацій уподібнюється діяльності спеціальних служб. Особливо превстигла у цьому американська "Саентологическая церква". Її проникнення зафіксовано на режимних підприємствах міста Обнинска, на підприємствах військово-промислового комплексу в різних регіонах Росії... Уже в тридцяти містах Росії діють центри так званої дианетики - вербувальні структури "Саентологической церкви", що германські державні органи визначили як "кримінальну комерційну організацію з елементами психотеррора". Деякі адепти "Саентологической церкви" у Греції підозрюються в шпигунстві".
      2. На особливу небезпеку "Церкви саентологии" для особистості й суспільства вказується експертами Російської Академії державної служби при Президенті Російської Федерації й Комітету зі зв'язкам з релігійними організаціями Правительства Москви у випущеному в 1996 році цими організаціями довіднику [5]: "Протягом всього років існування Церква саентологии постійно обвинувачувалася в порушеннях прав людини й релігійних воль. Це пов'язане з тим, що розроблена Л. Рої Хаббардом "програма очищення" веде до повного й покірливого послуху її адептів керівництву Церкви".
      3. Нижче процитований уривок з аналітичного дослідження, підготовленого в 1996 році експертами Аналітичного управління Апарата Державної Думи Російської Федерації із приводу діяльності "Церкви саентологии" і її дочірніх організацій, наведеного в Аналітичному віснику "Про національну погрозу Росії з боку деструктивних релігійних організацій" [8]:
      "Секта становить небезпеку для особистості, сім'ї й суспільства. По службовим матеріалам МВС Росії, "Церква саентологии" є однієї з різновидів сатанистских сект, що мають явно криміногенну спрямованість і психотропні речовини, що активно застосовує, з метою одержання керованого типу особистості у своїх адептів. Зазначена секта має спеціально створені структури прикриття, що займаються зовні добродійною діяльністю, до яким ставиться й Гуманітарний центр Хаббарда.
      Саентологи заявляють, що коштують поза політикою й що церква й держава повинні бути роз'єднані. При цьому одна із глобальних місій секти декларується, як нібито створення цивілізації без божевілля, злочинності, воєн, наркотиків і т.д. Для створення такої цивілізації необхідно тотальне впровадження саентологии в усі сфери життя, включаючи насамперед органи керування. Сам Хаббард перед смертю заявив про своє друге пришестя, але уже в ролі політика. Він також затверджував, що "Саентология... повинна нести й установлення тотальної влади й авторитету для досягнення тотальної дисципліни". Тому саентологи активно вербують керівників високої ланки й бізнесменів через систему Хаббард-Коледжів (навчання адміністративної технології). Одна із цілей саентологии - витиснення традиційної психіатрії, щоб зайняти її місце в державі. Нападки на психіатрію проходять червоної ниткою в їхніх книгах, патологічне рє неприйняття прищеплюється сектантам.
      Поліцією багатьох країн визнано, що саентологическими організаціями створено велику шпигунську мережу, що збирає інформацію законними й незаконними методами (у т.ч. військового й секретного характеру). Наприклад, деякі вищі керівники секти, включаючи дружину Хаббарда, були засуджені в США в 1977 році за систематичне розкрадання секретних документів армії, флоту, митної служби, ЦРУ, Судової палати й ін. Злочинні дії також містить процедура одитинга, по суті стосовна до неліцензованого практиці в психіатрії. Люди без належного базового утворення, прочитавши посібник, написаний також неспеціалістами, маніпулюють підсвідомістю людини після декількох годин сумнівного тренування. Тому трапляється, що потерпілі божеволіють або в них виникають непередбачені наслідку (аж до спроб самогубства) після декількох сеансів одитинга, рекламованих саентологией як абсолютно безпечні.
      Відношення офіційної влади, наприклад ФРН, до організації "Церква саентологии" однозначно негативне. Воно поширюється на всі аспекти діяльності цієї структури, включаючи спроби нав'язати методи саентологии й дианетики професійній медицині.
      Міжнародна організація "Нарконон", а також "Комісія по реєстрації випадків порушення психіатрією прав людини" офіційно класифікуються як дочірні філії "Церкви саентологии". Застосовувані ними методики вважаються "що не викликає довіри1".
      Найбільше повно й всебічно офіційна позиція правительства ФРН викладена в спеціальній брошурі, випущеної в січні 1996 р. Федеральним міністерством по справах сім'ї, старих, жінок і дітей (компетентним германським відомством у питаннях саентологии). У ній, зокрема, зроблений висновок, що "Нарконон" "не є професійно кваліфікованим терапевтичною установою". Місцевим лікарям дається рекомендація "утримуватися від участі в його програмах". Діяльність Комісії по психіатрії названа "цілеспрямованим наклепом на професії психіатра й психолога".
      "Нарконон" був заснований у середині 60-х років у США засудженим злочинцем і наркоманом У. Бенитссом. Твердження про нібито досягнення в лікуванні наркоманів абсолютно голослівні й не мають ніяких об'єктивних статистичних і наукових клінічних підтверджень. За методикою "Нарконона" піддослідні саентологических експериментів піддаються впливу на психіку щодня протягом місяців, а те й напівроку. Один з лікарів, руководивших проведенням саентологических очисних "марафонів", визнав, що вони "потенційно смертельні". Жертви "марафону" випробовують відчуття, подібні зі сп'янінням. Провідні дієтологи відзначають, що сверхдозы вітаміну В1, застосовувані в "марафоні", можуть викликати відчуття зміщеного простори й галюцинації.
      Спеціальна комісія австралійського штату Вікторія, створена для розслідування подібних організацій ухвалила: "Саентология - зло; її техніка й прийоми - зло; їхнє застосування па практиці - серйозна небезпека для суспільства з медичної, моральної й соціальної точок зору".
      Представником ФРН на семінарі ОБСЄ про волю віросповідань (Варшава, 16-19 квітня 1996 р.) була зроблена доповідь. З моменту появи цієї секти на території ФРН (1970 р.) місцеві влади проводять курс на протидію їй по всіх лініях. Не випадково, в 1973 р. Німеччина була оголошена Л. Р. Хаббардом "одним з головних ворогів саентологов". Останні неодноразово зверталися в Комісію ООН по правах людини й ОБСЄ зі скаргами на "політику державного обмеження" своїх інтересів у ФРН, періодично розгортали пропагандистські кампанії проти офіційної германської влади.
      З обліком цього й триваючого росту активності секти на території ФРН міри протидії їй останнім часом помітно посилені. Ведеться робота з додання їй системного й бездоганного в юридичному плані характеру. 22 березня 1995 року Федеральний суд по трудових спорах виніс вердикт, відповідно до якого Церква саентологии є не релігійним або світоглядним співтовариством, а комерційною структурою, що користується методами психологічного терору й економічної злочинності. 9 травня 1996 гола германський бундестаг заснував спеціальну Дослідницьку комісію "Так звані секти й психотеррор". До весни 1998 року вона сформулює офіційну оцінку ступеня небезпеки саентологии для суспільства й дасть свої рекомендації федеральному правительству. З 1995 року в міністерствах внутрішніх справ земель ФРН готується доповідь про Церкву саентологии, що планується обговорити на постійній конференції федерального й земельних міністрів внутрішніх справ Німеччини в Гамбурзі. Не чекаючи загальгерманського урегулювання, окремі землі самостійно в рамках своєї компетенції уже прийняли додаткові тверді заходи. Так, правительство Баварії 17 жовтня 1995 року ввело в дію спеціальну програму витиснення секти з своєї території. З 1 листопада 1996 року в цій землі вводиться заборона на занимание саентологами посад на госслужбе. До спостереження за сектою фактично підключене земельне Відомство по охороні конституції (служба контррозвідки й забезпечення внутрішньої безпеки).
      З 1991 року приналежність до Церкви саентологии несумісна з членством у Християнсько-демократичному сполучнику Німеччини (ХДС) - провідної партії нинішньої правлячої коаліції. У травні 1995 р. аналогічне рішення прийняте Соціал-демократичною партією Німеччини (СДПГ) - головною силою опозиції.
      Майже всі країни, у яких є церкви й місії секти, займаються розслідуванням її злочинної діяльності.
      4. Заява для преси Постійної конференції міністрів внутрішніх справ Германії No 19/94 від 6.05.94 р. Бранденсбург, Потсдам:
      "Огляд діяльності організації саентологов. У цей час організація саентологов представляється органам внутрішньої безпеки, уповноваженим вести карні розслідування й захищати суспільство, як організація, що під прикриттям релігійного об'єднання з'єднує в собі елементи економічної злочинності й психотеррор у відношенні власних членів з господарською діяльністю й сектантськими похилостями. Основа її діяльності лежить в області економічної злочинності. Внаслідок цього юсу дарчі міри повинні бути застосовані саме в цій області" [8].
      5. Наказ Міністерства охорони здоров'я й медичної промисловості Російської Федерації від 19.06.1996 р. No 254 "Про скасування "Методичних рекомендацій "Програма детоксикации" [9]:
      "З метою приведення нормативної бази Міністерства охорони здоров'я й медичної промисловості Російської Федерації у відповідність із діючої законодавством наказую:
      1. Керівникам органів охорони здоров'я суб'єктів Російської Федерації, керівникам установ охорони здоров'я федерального підпорядкування, включаючи науково-дослідні, лікувально-профілактичні й освітні, уважати утратившими силу затверджені 5 серпня 1994 року заступником міністра охорони здоров'я й медичної промисловості Російської Федерації В. К. Агаповым "Методичні рекомендації "Програма детоксикации".
      Не допускати пропаганди й використання методів детоксикации, інших вытекающих з навчання Р. Хаббарда методів саентологии й дианетики в практиці охорони здоров'я".
      6. Інформаційний матеріал до Наказу Міністерства охорони здоров'я й медичної промисловості Російської Федерації від 19.06.1996 р. No 254 "Про скасуванню "Meтодических рекомендацій "Програма детоксикации" [9]:
      "Наказ забороняє використання в практиці охорони здоров'я методу детоксикации, інших вытекающих з навчання Л. Р. Хаббарда методів саентологии тим, що методології, що претендують на медичну цінність, не змогли пройти державного ліцензування в жодній країні миру й не одержали дозволу на застосування. Більше того, проведені в ряді країн державні експертизи показали антинауковість і руйнівна дія методології Л. Р. Хаббарда на організм людини і його психіку. У світовий науковій літературі й у цілому ряді судових протоколів знайшли відбиття численні випадки завдання важких збитків здоров'ю пацієнтів аж до летальних исходов, випадки важкого психічного розладу, що доходить до суїциду.
      Відомо, що автор технології Л. Р. Хаббард не є лікарем, не мав не тільки медицинскою, але й взагалі вищого утворення. Сам Л. Р. Хаббард не був людиною із цілком здоровою психікою. Так, в 1947 році він перебував на психіатричному лікуванні в морському госпіталі Оак Кнолл (США). За словами сина Хаббарда, значна частина "наукових відкриттів" його батька була "створена" у стані глибокого наркотичного сп'яніння. Син пише, що Хаббард, що віддавався різним статевим збоченням, довгі роки страждав від венеричних захворювань і психічних розладів. Він був залучений у самі відразливі форми окультизму.
      Відомо, що Л. Р. Хаббард проголошував неправду як єдино ефективний спосіб контролю над людьми. За статутом саентологических організацій кожне слово, вимовлене або написане Л. Р. Хаббардом, є "священним писанням", тобто абсолютною істиною.
      Щодо організації Хаббарда проводилися судові розгляди у різних країнах миру. Л. Р. Хаббард відомий у світі тим, що він перебував у постійній гострій конфронтації з офіційною медициною й психіатрією всіх країн і надзвичайно різко виступав проти всіх офіційних медичних установ.
      Як свідчать експертні комісії за рубежем, саентологи, не маючи ліцензії, використовують методи гіпнотичного впливу на психіку людини. За рідкісним винятком, саентологический персонал не має необхідного медичного утворення для застосування методів сугестії й гіпнотичного впливу.
      (Вищевказаний наказ викликав целую буру збурювань саентологов і різного роду сектозащптииков, а Гуманітарний Центр Хаббарда навіть склав по цьому приводу "публічна заява", у відповідь на яке в Минздравмедпроме Росії був підготовлений документ - "Заява прес-служби із приводу публічної заяви ГЦХ". Але цей документ внутрішнього (службового) характеру готувався як інформаційна довідка для міністра, тому у другому виданні теперішнього довідника він замінений на трохи інших, не менш цікавих).
      7. Виступ Клаудии Нольтс, Федерального міністра ФРН, Міністерство по справах сім'ї, старих, жінок і дітей (цитується по [10] з перекладом):
      "Засновник і духівник саентологии, американський письменник-фантаст Л. Рон Хаббард (1911-1986), поклав початок саентологическому руху в 1950 с опублікуванням своєї книги "Дианетика - сучасна наука щиросердечного здоров'я". У міру того, як саентологическое рух просувався на міжнародному рівні, незабаром пішли критичні дебати про їхнє навчання й практиці. В 1965 Австралійська комісія з розслідувань заявила, що методи, використовувані саентологией, є "злом", а її практика представляє "серйозну погрозу суспільству й сім'ї".
      Саентология, очолювана Дэвидом Мискэвиджем, представляє зараз світову організацію із твердою ієрархічною структурою.
      Немає надійних цифр про її чисельність, але сама організації заявляє, що має 30.000 членів у Німеччині. "Саентологическая Церква Німеччини - Зареєстрована асоціація" була заснована в Мюнхені в 1970.
      Я вважаю, що саентология є однієї з найбільш агресивних угруповань у нашім суспільстві. Ця тенденція викликає усе більше зростаюче занепокоєння. Саентология використовує дуже сумнівні методи у своєї спробі проникнути в суспільство й контролювати людей, роблячи їх залежними від її. Вона також має сумнівне розуміння демократії й нелюдське подання про суспільство. Ми не можемо дозволити організації такого типу й далі поширюватися в Німеччині. Тому ми повинні використовувати всі можливі засоби, щоб почати дії проти активності саентологической організації".
      Чому саентология так небезпечна? Вид, у якому саентология представляє сама себе, виглядає досить необразливим і може здатися навіть привабливим, але будьте обережні: саентология не є ні релігійним суспільством, ні ідеологічною групою, ні "церквою": її єдиний інтерес чисто економічний. Ця точка зору, якої дотримувалося Федеральне правительство, було підтверджено Федеральним Судом по трудових спорах у його вироку від 22 березня 1995 року. Суд охарактеризував той факт, що саентология, відповідно до власних записів, постійно жадає від своїх членів досягнення все більших вершин, як нелюдський і пагубний для залучених. Суд також указав на тоталітарний пристрій, що демонструється одночасно як у Хаббардовских письмових наказах, так і в практиці організації. Мені представляється ясним, що те, що ми тут маємо під маскою релігійного суспільства, це організація, чия ідеологія має тоталітарний характер і яка займається сумнівними справами в розв'язній манері й без розбору засобів.
      Саентология бореться за світове панування. Метою саентологической організації є те, що можна назвати нова людина й новий мир, в якому все функціонує по саентологическим правилах. Це позначає величезну небезпеку суспільству, тому що в суспільстві, керованому по принципах саентологии, не буде місця цивільним правам і волям, уписаним в Основний Закон (Німецька Конституція). Відповідно до навчання Л. Рон Хаббарда, засновника саентологии, будь-яка демократія марна.
      Саентология може бути згубної для особистості з багатьох причин. Претензія організації на абсолютну істину у всіх сферах життя багато в чому змушує своїх членів приймати позицію, що якщо ти не з ними, то ти проти них, і в окремих випадках викликає розривши із сім'єю й друзями. Саентология зі своєю платою за курси до 100.000 німецьких марок експлуатує своїх членів у фінансовому відношенні, приводячи багатьох своїх залежних членів до фінансовому краху. Саентология збуджує й використовує людські почуття остраху, щоб продати їм свої дорогі курси й тренінги. Потенційних членів переконують, що єдиний шлях до виживання може бути тільки у світі, керованим навчанням саентологии й що тільки використання саентологической "технології" може врятувати мир.
      Саентологические методи залучення тонкі й різноманітні. Членів втягують у саентологическое рух через персональний контакт на вулицях, листівки, періодику, рекламу, книги й журнали. Саентология на всю котушку експлуатує той факт, що часто багато з людей не можуть знайти розумний шлях подолання проблем, що налягли, і небезпек у навколишнім їхньому житті. Обіцяючи вирішити всі елементарні бажання (такі як особистісна сила й успіх, здоров'я, інтелект і самовизначеність), прихід саентологии виглядає так, начебто вона "в основному є різновидом консультування для рішення життєвих проблем". Кожному потенційному члену проводиться думка, що саентология може показати йому шлях, як прийти в згоду зі своєї життям. Одна з діючих методик, що утягують, заснована на безкоштовному особистісному тесті (Оксфордский тест), що часто дає негативні результати для тестируемых. Дослідження показало, що цей тест не має ніякої наукової вірогідності й служить тільки для залучення людей на ланцюг саентологических курсів. Новий слухач поступово утягується в психологічну й фінансову залежність від системи. Використання тесту для консультування по питанню персоналу становить певну небезпеку. Маркетингові консультанти, ліцензовані саентологией, рекламують себе через надійність тесту для підбора персоналу. Використання одного лише тесту для підбора персоналу й пряма згода з рекомендаціями консультанта може бути достатнім для забезпечення проникнення саентологии в дану компанію.
      Агресивна реакція на критику. Саентология не терпить критику усередині себе. Розроблена дуже продумана й всебічна система нагляду, щоб розпізнавати будь-яке відхилення від саентологической лінії й навчання й будь-яке перешкода для поширення організації. Писати донос про спостережений випадках неправильних дій інших, це обов'язок кожного й вирішальний фактор у цій області. Члени, які відмовилися доносити, клеймуються як "співучасники злочинів". Відповідна реакція на зовнішню критику також агресивна. Наприклад, саентологическая організація розмістила рекламу, переважно в США, у якій абсурдно намагалася зрівняти політикові Федерального правительства з діями нацистського режиму, що було образливо для жертв нацизму. Саентологическая організація апелювала в Комісію із прав людини ООН із приводу приписуваної дискримінації релігійних воль у Німеччині. Ці обвинувачення були відхилені. Спроби обвинуватити Німеччину в релігійній дискримінації на рівні суб'єктів міжнародного права також були безуспішними.
      Саентология різними шляхами прагне одержати економічне, політичний і соціальний вплив. Використання саентологических методів в індустрії, сполучених із системою нагляду й заявкою на абсолютну істину по всім питанням, може привести до серйозного руйнування компаній.
      Згідно саентологическим правилам, єдиним критерієм оцінки людини в діловому менеджменті є статистика. Статистика сама по собі є важливим інструментом адміністрування. Однак, саентологическая концепція статистики помилкова в тім, що вона покладає відповідальність за погану статистику прямо на працівника без розгляду інших можливих операційних причин. Ця людина, таким чином, перебуває під пресом твердого наказу тримати свої статистики будь-яким способом. Були випадки, коли у компаніях, що використовують саентологические методи менеджменту, реорганізація приводила до того, що людей змушували відвідувати курси по вивченню саентологического навчання. У Німеччині також були випадки, коли турботи й труднощі персоналу використовувалися членом ради працівників для вербування в саентологию або для передачі адреси цих людей у саентологию без попередньої згоди з їх боку. Вербування в члени організації прямо на робочих місцях викликала напруженість між працівниками й роботодавцями. Секрети компаній передавалися в саентологию, а працівники передавали саентологической організації свою відданість, у свій час приналежну своєму роботодавцеві. Додаткові вимоги, висунуті організацією, також заважали менеджерам у виконанні своїх обов'язків. Інститут Німецької Індустрії в такий спосіб підсумував небезпеки, пов'язані з активністю саентологии в індустрії:
      "Психологічний перекіс, працівники на краю фінансової прірви й не захищені від шантажу, промислове шпигунство й розтрати, зрадництво, фаворитизм у керівництві, нечесна торговельна практика й порушення зобов'язань по охороні комерційної таємниці". Ця інформація ілюструє настільки важливо й необхідно повним образом інформувати населення про саентологической організації і її практиці. В інтересах тих, хто постраждав від впливу групи, і в інтересах вільного суспільства, у якому ми живемо, зараз саме той час, коли необхідно показати, чим насправді є саентологическая організація, і зірвати той ореол, що вона сама собі приписала. Більше того, на мою думку, є нагальна потреба переглянути істотно законодавчі основи, щоб більше активно боротися із практикою й діяльністю саентологической організації".
      8. Заява про Л. Р. Хабоарле судді Брекенриджа, члена Верховного суду штату Каліфорнія, у Постанові про саентологии від 1984 року:
      "На Додаток до порушення й зловживання цивільними правами своїх власних членів, організація протягом років... переводила й пригноблювала тих людей за межами Церкви, яких вона розглядали як ворогів. Зовсім ясно, що організація є шизофренічною й параноидальной і що ця пікантна комбінація, схоже, є відображенням її засновника ЛРХ (Л. Рій Хаббард)... Всі свідчення відкривають нам людини, являющегося просто патологічним брехуном відносно своєї біографії, походження й досягнень. Крім того, письмові свідчення й документи відбивають його неприборканий егоїзм, жадібність, жадібність, спрагу влади будь-який ціною, мстивість і агресивність стосовно людей, які, по його думці, або недостатньо до нього лояльні, або ворожі... Його девіз власного твору - "єдиний спосіб контролювати людей - це брехати їм" [2, 3].
      9. Нижче процитований фрагмент виступу німецької делегації на Семінарі ОБСЄ про волю віросповідання (Варшава, 16-19 квітня 1996р.):
      "Небезпеки для особистості й для суспільства. Для людей, що вступають у цю організацію, небезпеки є багатобічними. Саентологическая претензія бути єдиним джерелом правди породжує у своїх членів цілком виражена свідомість за принципом свій-чужий, котре іноді приводить до розриву зі своїми сім'ями й друзями. З метою зберегти цю монополію не допускається найменшої внутрішньої критики. Нехитра система контролю й моніторингу гарантує виявлення й розбирання з дисидентами. Постійно мусована ідея, що члени саентологии представляють кращу частину людства, що також означає, що вони ізольовані від зовнішнього миру. Використання специфічних саентологических термінів показує, яким шляхом члени організації відділяються від несаентологов. Таким чином, мова використовується як рушійна сила для вселяння системи цінностей організації. Хаббардовская багаторазово цитируемая технологія звичайно приводить до психологічної й фінансової залежності від системи. Члени, що працюють в штаті організації, зобов'язані працювати до повної знемоги за мізерну плату. Впровадження Хаббардовской технології в бізнес разом з її системою контролю й претензією на абсолютну істину може нанести серйозна втрата компаніям. Для суспільства небезпека полягає в саентологической мети переробити суспільство по своєму образі. У такому суспільстві, що діє на підставі принципів саентологии, не буде місця для прав і воль лежачих в Основному Законі.
      Федеральне правительство завжди дотримувалося точки зору, що саентологическая організація не є ні релігійним віросповіданням, ні суспільством, що сповідає певний світогляд, тому що її мети ясно орієнтовані на економічну діяльність, а її претензія на подібне віросповідання або суспільство є простим вивертом. Саентологическая організація тому не може претендувати на захист релігійної волі на підставі змісту Статті 4 Основного Закону. Ця точка зору була підтверджена на найвищому рівні Федеральним Судом по Трудових Спорах, який установив, що саентологическая організація представляє себе церквою просто з метою замаскувати свої комерційні інтереси. Суд також критикував саентологическую практику, задокументовану внутрішніми директивами, спонуки своїх сподвижників до проходження більше високих рівнів, як руйнівну й небезпечну для здоров'я. Суд також залучив увага до тоталітарного характеру, відбитій, як у письмових інструкціях Хаббарда, так і в практичних діях організації.
      Згідно Постійно діючої конференції Міністрів Внутрішніх Справ Федеральних земель, саентологическая організація в цей час характеризується органами безпеки й правопорядку, як утворення, яке під прикриттям релігійного віросповідання з'єднує в собі елементи економічної злочинності й психологічного насильства над своїми членами, з комерційною активністю й сектантськими похилостями.
      Зараз, протягом деякого часу, саентологическая організація висуває відповідне обвинувачення проти Федеративної Республіки Німеччини в нібито дискримінації, зокрема в міжнародних колах і в пресі. Це тільки частина широко розгорнутої саентологической організацією кампанії проти Федеративної Республіки Німеччини, що, однак, показала даремність будь-якого такого голослівного обвинувачення. Обвинувачення на міжнародному рівні, початі саентологической організацією, були відкинуті як раніше, так і тепер. Рекламна кампанія саентологической організації в американських щоденних газетах, що була сприйнята як образа жертв нацистських репресій, викликала міжнародний осуд".
      10. Постанова Лондонського Верховного суду (1984 р., суддя Лэйти) [2]:
      "Для реклами своєї секти й себе особисто Лафайетт Рональд Хаббард привів численні помилкові факти, у тому числі наступні:
      Що він одержав безліч нагород за героїзм у війні. Нічого подібного не було.
      Що він командував ескадрою корветів. Нічого подібного не було. Що він був нагороджений "Пурпурним серцем" - медаллю за поранення в ході бойових дій. Ні поранення, ні нагородження не було.
      Що в результаті бойових поранень він був покалічений, втратив зір і зцілив себе за допомогою винайденої їм дианетики. Він не був покалічений і не втрачав зори.
      Що він за завданням військово-морської розвідки викрив секту чорних магів і сатанистов у Каліфорнії. Нічого подібного не було. Він сам був членом цієї секти й активно займався магічними сексуальними ритуалами.
      Що він закінчив Університет Джорджа Вашингтона й одержав спеціальність фізика-ядерника. Насправді він закінчив лише один університетський курс і прослухав єдиний вставний курс по ядерній фізиці, але так і не зміг здати по ньому іспиту.
      Всі ці факти незаперечні. Жодне свідчення не було спростовано.
      Хаббард називає себе "доктором". Єдиний докторський ступінь, яка в нього є, - це ступінь "доктора саентологии", що він сам собі вручив.
      Г-Н Хаббард є типовим шарлатаном".
      11. Постанова спеціальної комісії австралийскою штату Вікторія по розслідуванню діяльності саентологических організацій, 1965 р. |8|:
      "Саентология - зло; її техніка й прийоми - зло; їхнє застосування на практиці - серйозна небезпека для суспільства з медичної, моральної й соціальної точок зору". [...]
Початок
[1] [2] [3] [4] [5] [6] [7] [8] [9] [10] [11] [12] [13] [14] [15] [16] [17] [18] [19] [20] [21] [22] [23] [24] [25] [26] [27] [28] [29] [30] [31] [32] [33] [34] [35] [36] [37] [38] [39] [40] [41] [42] [43] [44] [45] [46] [47] [48] [49] [50] [51] [52] [53] [54] [55] [56] [57] [58] [59] [60] [61] [62] [63] [64] [65] [66] [67] [68] [69] [70] [71] [72] [73] [74] [75] [76] [77] [78] [79] [80] [81] [82] [83] [84] [85] [86] [87] [88] [89] [90] [91] [92] [93] [94] [95] [96] [97] [98] [99] [100] [101] [102] [103] [104] [105] [106] [107] [108] [109] [110] [111] [112] [113] [114] [115] [116] [117] [118] [119] [120] [121] [122] [123] [124] [125] [126] [127] [128] [129] [130] [131] [132] [133] [134] [135] [136] [137] [138] [139] [140] [141] [142] [143] [144] [145] [146] [147] [148] [149] [150] [151] [152] [153] [154] [155] [156] [157] [158] [159] [160] [161] [162] [163] [164] [165] [166] [167] [168] [169] [170] [171] [172] [173] [174] [175] [176] [177] [178] [179] [180] [181] [182] [183] [184] [185] [186] [187] [188] [189] [190] [191] [192] [193] [194] [195] [196] [197] [198] [199] [200] [201] [202] [203] [204] [205] [206] [207] [208] [209] [210] [211] [212] [213] [214] [215] [216] [217] [218] [219] [220] [221] [222] [223] [224] [225] [226] [227] [228] [229] [230] [231] [232] [233] [234] [235] [236] [237] [238] [239] [240] [241] [242] [243] [244] [245] [246] [247] [248] [249] [250] [251] [252] [253] [254] [255] [256] [257] [258] [259] [260] [261] [262] [263] [264] [265] [266] [267] [268] [269] [270] [271] [272] [273] [274] [275] [276] [277] [278] [279] [280] [281] [282] [283] [284] [285] [286] [287] [288] [289] [290] [291] [292] [293] [294] [295] [296] [297] [298] [299] [300] [301] [302] [303] [304] [305] [306] [307] [308] [309] [310] [311] [312] [313] [314] [315] [316] [317] [318] [319] [320] [321] [322] [323] [324] [325] [326] [327] [328] [329] [330] [331] [332] [333] [334] [335] [336] [337] [338] [339] [340] [341] [342] [343] [344] [345] [346] [347] [348] [349] [350] [351] [352] [353] [354] [355] [356] [357] [358] [359] [360] [361] [362] [363] [364] [365] [366] [367] [368] [369] [370] [371] [372] [373] [374] [375] [376] [377] [378] [379] [380] [381] [382] [383] [384] [385] [386] [387] [388] [389] [390] [391] [392] [393] [394] [395] [396] [397] [398] [399] [400] [401] [402] [403] [404] [405] [406] [407] [408] [409] [410] [411] [412] [413] [414] [415] [416] [417] [418] [419] [420] [421] [422] [423] [424] [425] [426] [427] [428] [429] [430] [431] [432] [433] [434] [435] [436] [437] [438] [439] [440] [441] [442] [443] [444] [445] [446] [447] [448] [449] [450] [451] [452] [453] [454] [455] [456] [457] [458] [459] [460] [461]