Суспільство і релігіяПогляд на секти очима Православної Церкви

" Бхагавад-Гіти як вона є"


      Розділ 1, коментар до текстів 32-35: "Арджуна побоювався, що... всі його родичі й друзі будуть убиті на поле бою... На трансцендентальному рівні, однак, таким міркуванням немає місця".
      Розділ 2, коментар до тексту 2: "Господь Кришна не схвалив так називаного жалю Арджуны до своїм близьких".
      Розділ 2, коментарі до тексту 39: "Тому Кришна хотів пояснити Арджуне. що вбивши свого діда, він не вб'є його душу".
      Розділ 6, коментар до тексту 23: "Його мало хвилюють випадкові події, такі як аварія, хвороба, нестаток і навіть смерть улюбленого родича".
      Глава 13, коментар до текстів 8-12: "Потрібно пожертвувати всім заради того, щоб осягнути Кришну й служити Йому, як зробив Арджуна. Арджуна не хотів убивати членів своєї сім'ї, але коли він зрозумів, що вони були перешкодою на шляху до усвідомлення Кришны, він пішов Його вказівкам... і убив їх".
      Глава И, коментар до тексту 49: "На початку " Кхагавад-Гіти" Арджуна був стривожений тим, що повинен убити Кхишму й Дрону, своїх поважних діда й учителі. Однак Кришна сказав, що йому не слід страшитися вбивства свого діда".
      "Шримад Бхагаватам" (пісня 1, ч. 1,2)
      Розділ 6, коментар до тексту 36: "Парода пояснив, як трансцендентне спілкування посіяло в його душі насіння відданого служіння, як завдяки слуханню мудреців ці насіння поступово проростали. Це слухання здатне зробити людини настільки неприв'язаним до мирського, що навіть маленький хлопчик міг сприйняти смерть своєї матері - єдиної людини, що піклувався про нього. - як благословення Кого".
      Глава 10, коментар до тексту 25: "Він женився на 1600 царівнах., загальне число членів Його сім'ї... становило приблизно 100000. І все-таки ще при Своєї життя Він зумів знищити їх всіх".
      Глава 13, коментар до тексту 16: "Але, незважаючи на те, що вони не хотіли вбивати в бої своїх близьких, це було їхнім боргом, визначеним вищою волею Добродії Шри Кришны".
      6. Розмитість понять зла й добра в доктрині кришнаитов " Бхагавад-Гіту як вона є"
      Розділ 2, коментар до тексту 41: "У того, хто перебуває у свідомості Кришны, вся діяльність протікає на абсолютному рівні, тому що над нею більше не задовольняє подвійність добра й зла".
      Розділ 3, коментар до тексту 19: "Дії у свідомості Кришны трансцендентальны стосовно наслідків як добрих, так і злих справ".
      При цьому критерієм оцінки " гарне-погане" є положення добутків Прабхупады й слова керівництва кришнаитов, а не моральні норми: "Правильні вчинки погодяться з наставляннями шастр, а неправильні суперечать установленим у них принципам" (глава 18, коментар до тексту 15).
      "Шримад Бхагаватам" (пісня 1, ч. 1,2)
      Глава 8, текст 25: "Нехай ці лиха повторюються знову й знову, щоб ми могли знову й знову бачити Тебе".
      Глава 8, коментар до тексту 25: "Так звані лиха - усього лише ілюзія... Всі нещастя, що трапляються в житті, можна назвати сном".
      7. Ядерна зброя в доктрині кришнаитов "Шримад Бхагаватам" (пісня 1, ч. 1,2)
      Глава 7, коментар до тексту 19: "Ядерна зброя, називана брахмастрой, застосовується тільки в крайньому випадку, коли не залишається іншого виходу". Як приклад така "безвихідна ситуація" наведена в тексті 19 глави 7: "Коли син брахмана побачив, що його коня утомилися, він вирішив, що йому не залишається нічого іншого, як застосувати сама могутня зброя - брахмастру (ядерна зброя)".
      При цьому у використанні ядерної зброї нічого страшного Прабхурада не бачить, тому що, відповідно до його доктрини: "Подання про те, що вибухи сучасних атомних бомб.можуть знищити мир, - дитяча фантазія" (глава 7, коментар до тексту 32).
      Глава 7, текст 20: "Тому що його життя загрожувала небезпека, воно для очищення доторкнувся до води й, зосередившись, став вимовляти гімни, що приводять у дію ядерна зброя, хоча й не знав, як зупинити його дія".
      Глава 7, текст 27: "Він прочитав гімни, що приводять у дію ядерну енергію (брахмастру), але не знає, як повернути це сліпуче випромінювання. Він зробив це від безпорадності, охоплений страхом неминучої загибелі",
      Крім того, про ядерну зброю говориться також у коментарях до текстів 27, 28 і 30 глави 7, до тексту 13 глави 8, до тексту 20 глави 7, до тексту 44 глави 7, до тексту 12 глави 8,,до тексту 32 глави 10, а також у тексті 1 глави 12 і в інших місцях цитируемого добутку. Все це сприймалося б спокійно, якби не положення "Маніфесту Варнашрамы" Харикеши Свами, учня Прабхупады, про "атомних кшатриев" і необхідність захоплення влади [5]. [...]
Початок
[1] [2] [3] [4] [5] [6] [7] [8] [9] [10] [11] [12] [13] [14] [15] [16] [17] [18] [19] [20] [21] [22] [23] [24] [25] [26] [27] [28] [29] [30] [31] [32] [33] [34] [35] [36] [37] [38] [39] [40] [41] [42] [43] [44] [45] [46] [47] [48] [49] [50] [51] [52] [53] [54] [55] [56] [57] [58] [59] [60] [61] [62] [63] [64] [65] [66] [67] [68] [69] [70] [71] [72] [73] [74] [75] [76] [77] [78] [79] [80] [81] [82] [83] [84] [85] [86] [87] [88] [89] [90] [91] [92] [93] [94] [95] [96] [97] [98] [99] [100] [101] [102] [103] [104] [105] [106] [107] [108] [109] [110] [111] [112] [113] [114] [115] [116] [117] [118] [119] [120] [121] [122] [123] [124] [125] [126] [127] [128] [129] [130] [131] [132] [133] [134] [135] [136] [137] [138] [139] [140] [141] [142] [143] [144] [145] [146] [147] [148] [149] [150] [151] [152] [153] [154] [155] [156] [157] [158] [159] [160] [161] [162] [163] [164] [165] [166] [167] [168] [169] [170] [171] [172] [173] [174] [175] [176] [177] [178] [179] [180] [181] [182] [183] [184] [185] [186] [187] [188] [189] [190] [191] [192] [193] [194] [195] [196] [197] [198] [199] [200] [201] [202] [203] [204] [205] [206] [207] [208] [209] [210] [211] [212] [213] [214] [215] [216] [217] [218] [219] [220] [221] [222] [223] [224] [225] [226] [227] [228] [229] [230] [231] [232] [233] [234] [235] [236] [237] [238] [239] [240] [241] [242] [243] [244] [245] [246] [247] [248] [249] [250] [251] [252] [253] [254] [255] [256] [257] [258] [259] [260] [261] [262] [263] [264] [265] [266] [267] [268] [269] [270] [271] [272] [273] [274] [275] [276] [277] [278] [279] [280] [281] [282] [283] [284] [285] [286] [287] [288] [289] [290] [291] [292] [293] [294] [295] [296] [297] [298] [299] [300] [301] [302] [303] [304] [305] [306] [307] [308] [309] [310] [311] [312] [313] [314] [315] [316] [317] [318] [319] [320] [321] [322] [323] [324] [325] [326] [327] [328] [329] [330] [331] [332] [333] [334] [335] [336] [337] [338] [339] [340] [341] [342] [343] [344] [345] [346] [347] [348] [349] [350] [351] [352] [353] [354] [355] [356] [357] [358] [359] [360] [361] [362] [363] [364] [365] [366] [367] [368] [369] [370] [371] [372] [373] [374] [375] [376] [377] [378] [379] [380] [381] [382] [383] [384] [385] [386] [387] [388] [389] [390] [391] [392] [393] [394] [395] [396] [397] [398] [399] [400] [401] [402] [403] [404] [405] [406] [407] [408] [409] [410] [411] [412] [413] [414] [415] [416] [417] [418] [419] [420] [421] [422] [423] [424] [425] [426] [427] [428] [429] [430] [431] [432] [433] [434] [435] [436] [437] [438] [439] [440] [441] [442] [443] [444] [445] [446] [447] [448] [449] [450] [451] [452] [453] [454] [455] [456] [457] [458] [459] [460] [461]