Суспільство і релігіяПогляд на секти очима Православної Церкви

Характеристика


      "Міжнародне Суспільство Свідомості Кришны" класифіковано як деструктивна релігійна організація (тоталітарна секта, деструктивний культ), наприклад, в:
      · Вербальной ноте Посольства Федеративной Республики Германии от 22 листопада 1995 р. [1],
      · Аналитическом вестнике Государственной Думы Российской Федерации "О національної yгpoзe Росії з боку деструктивних релігійних організацій", 1996 р. [8],
      · Итоговом заявлении участников российской научно-практической конференції "Тоталітарні секти (деструктивні культи) і права людини", минулої в Санкт-Петербурзі 12 січня 1996 р. [6], а також в офіційних "Звертанні до росіян..." і "Звертанні до засобів масової інформації..." учасників цієї конференції [7];
      · Информационном материале Министерства здравоохранения и медицинской промисловості Російської Федерації "До доповіді про соціально-медичний наслідках впливу деяких релігійних організацій на здоров'я особистості, сім'ї, общеества й мірах забезпечення допомоги постраждалої", 1996 р. [21].
      У Визначенні Архієрейського Собору Російської Православної Церкви "ПРО псевдохристианских сектах, неоязычестве й окультизмі" (грудень 1994 р.) "Міжнародне Суспільство Свідомості Кришны" назване псевдорелигией.
      Корінь Пиці Кришна йдуть в 15 століття, коли Чайтанья Махапрабху вивів з вірувань кістково-хрящової секти Вишну доктрину Кришны. Згодом цей рух ослабнуло, поки в 19 столітті Бхактивинода Тхакур знову не відродив Свідомість Кришны. Тоді ж почали з'являтися перші нечисленні громади кришнаитов в Європі. Його син, Бхактисидлханта Сарасвати Госвами став учителем Абхая Чаран Де Бхактиведанты Свами Прабхупады (1896-1977), якому доручив поширення цього релігійного навчання на Заході. В 1965 р. кришнаизм з'явився в Америці. Прабхупада заснував "Міжнародне Суспільство Свідомості Кришны" в 1966-67 р. і залишався його керівником до самої своєї смерті в 1977 року. По офіційної кришнаитской версії, зараз MOCK керують 2 різні групи: одна, що складається з одинадцяти чоловік, керує духовними питаннями, а рада директорів займається адміністративними проблемами. Як все відбувається насправді, невідомо. Зараз ця багата організація нараховує в Америці 10000 членів. Частина засобів MOCK надходить з різних фондів і від продажу ілюстрованого видання "Back to Godhead". У кожному ашраме кришнаитов установлена статуя Прабхупады, відлита з тілесного кольору пластику.
      У СРСР кришнаиты з'явилися в 1971 р. після відвідування країни Бхактиведантой, коли він у Москві в поспіху ініціював першого російського кришнаита Анатолія Пиняева. Згодом Пиняев відійшов від кришнаизма. В 1988 року кришнаитские громади були офіційно зареєстровані.
      Перший серйозний суспільний скандал, пов'язаний з імперією кришнаитов, вибухнув через кілька років після смерті Прабхупады. Кришнаитская громада з Каліфорнії (США) виявилася замішаної у відмиванні грошей, нажитих на продажу наркотиків. А в 1979 році глава цієї громади, Олександр Кулик, сіл в в'язницю за торгівлю героїном [25].
      У статті професора Ларри Шинна [9] приводиться наступний факт. В 1984 року судовий розгляд по позові сім'ї Джордж у відношенні міжнародного Суспільства Свідомості Кришны за обвинуваченням деяких адептів і керівників кришнаитского руху в позбавленні Робін Джордж волі волі, завданні моральних збитків, наклепу на її матір і діях, які наблизили смерть її батька, закінчилося винесенням вироку на користь сім'ї Джордж, визнанням їхніх обвинувачень обґрунтованими й примусом MOCK виплатити сім'ї Джордж відшкодування в сумі 32 мільйонів доларів, що пізніше було незабаром знижено Апеляційним судом до 4 мільйонів доларів.
      В 1988 році два американських журналісти, Джон Хабнер і Линлси Грюсон, видали книгу "Мавпочка на тичині" (інша назва - "Мавпа на ціпку: убивство, божевілля й Рух Свідомості Кришны") [18], де привели опис фактів злочинів, доконаних адептами кришнаитского руху. Треба визнати, що книга вийшла не цілком об'єктивної через те, що автори переносять антигромадську або злочинну діяльність керівників громад США й інших країн і ряду їхніх адептів на всі кришнаитское рух. Тим не менш, у книзі наведений цілий ряд реальних фактів злочинів адептів MOCK у США й світі, вірогідність яких підтверджується в [9], у тому числі й факт убивства в червні 1983 року адептом MOCK Томасом Дрешером адептів Чака Сент-дениса й Стивена Брайанта (після вбивства Дрешер, по даним [18], був зведений у ступінь "свами").
      У Сент-Дениса, що колись був постачальником наркотиків, згодом поселились у Нью-Вриндаванс (Західна Віргінія, США) і приняли в громаді нове ім'я - Чакрандара, за деяким даними, через фінансовий розбіжностей Дрешер у присутності свого спільника, кришнаита Дэниэла Рида, випустив з пістолета 12 куль, а потім добив нещасного, пробивши йому череп молотком і викруткою. Тіло кинули в заздалегідь вириту могилу в метр глибиною і закидали землею. Стивен Брайант поплатився життям за те, що посмітив "винести сміття з хати", звернувшись у місцеву поліцію (його, щоправда, звідти виставили, порахувавши божевільним). 22 травня 1986 року його труп виявили на переднім сидінні власного автомобіля на одній з вулиць Лос-Анджелеса. Він був застрелений двома пострілами в голову, зробленими майже в упор. Як тільки в громаді кришнаитов у Ныо-Врнндаванс стало відомо про вбивство Брайанта, заговорили, що він став "мавпою на тичині" - мався на увазі індійський звичай вивішувати вбиту мавпу на жердині посередині бананової плантації, щоб іншим мавпам було неповадно. Через кілька місяців Дрешер став перед судом за обвинуваченням в убивстві Брайанта, що, по думці суддів, було замовленим. Другим пунктом обвинувачення стало вбивство Сент-дениса. Дрешер був визнаний винним в обох випадках [25].
      Розслідування вбивств ішло на овний хід, але керівник кришнаитской громади в Нью-Вриндаване - Киртанананда Бхактипада (у миру - Кит Хам, один з 11 спадкоємців Прабхупады, що поділили після його смерті між собою увесь світ) - як і раніше заявляв, що його засмучують безглузді обвинувачення, що виходять від "людей, подібних Брайанту". У травні 1990 року, після дворічного розслідування, велике суддівське журі Західної Віргінії пред'явило Киртананапанде Бхактипаде й двом його послідовникам обвинувачення: в шахрайстві (три пункти обвинувачення), у злочинній змові з метою вбивства і в підробці (шість пунктів). Так, обвинувачення в таємній змові з метою убивства Брайанта стояло в одному ряді з іншими. Через рік Кит Хам (Киртанананда Бхактипада) був присуджений до тривалого тюремного ув'язнення по перших і останніх пунктах обвинувачення. Обвинувачення, що стосуються вбивства Брайанта, відпало в ході наслідку [25]. У березні 1987 р. Бхактипада був виключений з MOCK, що мотивувалося в тому числі тим, що "він і його найближче оточення діяли врозріз із віруваннями MOCK" [9]. Цікаво, що, незважаючи на це, праці Бхактипады продовжують публікуватися й після його виключення з MOCK (див., наприклад, [13]).
      У книзі "Мавпочка на тичині" [18], над перекладом якої, до речі, на російська мова зараз працює група перекладачів, приводяться й інші факти здійснення керівниками деяких кришнаитских громад США і їхніми адептами різних злочинів (убивства, торгівля наркотиками, незаконне зберігання зброї), у тому числі факти грабежів ювелірних магазинів, організованих керівництвом японського відділення МОСК.
      Але обійшлося без скандалів у ФРН і у Франції. Коли западногерманские охоронці порядку вирішили нанести візит в ашрам у Франкфурте-на-Майне, подиву їх не було межі, тому що замість молитовників і запашних паличок вони виявили там цілий збройовий арсенал плюс 51 тисячу западногерманских марок готівкою. Відразу був накладений арешт і на хранящиеся в банку на рахунку ашрама 720 тисяч марок. Зі схожими результатами закінчився й обшук в західно-берлінській філії MOCK, проведений практично одночасно. І отут була знайдена зброя. Із цього моменту кришнаиты у ФРН минулому взяті під особливий контроль поліції [23]. В [23] також приводиться факт побиття кришнаитами з Эрменонвиля (Франція) за наказом свого керівництва Ганни й Альберті Миранда, що побажали вийти із кришнаизма. У результаті цього інциденту була створена Асоціація захисту цінностей Эрменонвиля - громадської організації, метою, що поставила своєю, вигнання кришнаитов із замка в Эрменонвиле, а потім і із всієї Франції. Як заявили у своїй декларації активісти цієї асоціації: "Для нас секти, подібні "Руху Пиці Кришна", являють собою виклик волі жити й мислити, виклик демократії, виклик самої духовності, якщо хочете. Це постійна небезпека для наших дітей" [23,24]. В 1984 році в Франції поліцією була закрита відкрита в обхід податкового законодавства кришнаитская студія грамзапису, що тиражувала "духовну музику" і послання Прабхупады [23].
      Необхідно відзначити, що не слід переносити наведені факти на всі Міжнародне Суспільство Свідомості Кришны. Але не можна забувати й про те, що злочини ці були обумовлені до деякої міри порядками, що панують в кришнаитских ашрамах (беззаперечне підпорядкування адептів керівництву та ін.), і свідченням тому може бути Науковий висновок про ідеологію й діяльності організації "Рух Пиці Кришна" у Білорусі, зроблене Інститутом філософії й права АН Республіки Білорусь (воно підписано кандидатами філософських наук Е. С. Прокошиной, И. Ф. Рекуц, А. А. Титовец; цитується по [17]):
      "Кришнаитские "гуру" безцеремонно, найчастіше на дилетантському рівні вторгаються за допомогою " бхакти-йоги" у психічну конституцію віруючого, незміцніла свідомість юнаків і підлітків, наносячи непоправну шкоду. Зомбирование свідомості віруючих у кришнаитских "ашрамах" дозволяє їх керівництву використовувати неоплачуваний, по суті рабська праця адептів віри в особистих інтересах. Якщо врахувати, що рядові члени громади позбавлені навіть предметів особистого користування, а також повноцінного сну, вихідних днів і відпусток, то ступінь їхньої залежності від "гуру" варто визнати абсолютної. Зовсім виродливим виглядає рішення проблеми шлюбних відносин. Так, керівництво ашрама мимоволі, не вважаючись ні із симпатіями віруючих (навіть надходячи всупереч їм), ні з віковими критеріями, формує шлюбні пари... " [17].
      А от фрагменти з опублікованого в газеті "Робоча трибуна" висновку спеціальної комісії групи фахівців України, підписаного, в тім числі, кандидатом психологічних наук Артуром Жажковым, директором НМЦ "Сенсэко" НДІ психології України (цитується по [22]):
      "Комплексне обстеження, проведене групою фахівців, показало, що суспільства, що потрапили під вплив керівників, "Свідомість Кришны" і "Великого Білого Братерства" піддалися глибокому зомбированию психоэнергетнческими засобами, у результаті чого в структурах особистості, насамперед інтелектуальних..., відбулися істотні зміни. Найбільші проявляються в механізмі нервової регуляції поведениея й життєдіяльності: перекручується природний механізм функціональної асиметрії (подібні результати спостерігалися в піддослідних доктора Камерона при застосуванні їм шокової, нейрологической і інших форм втручання в психіку)... Знижуються вищі інтелектуальні функції й вербальний інтелект, що веде до зниження критичності, підвищенню догматизму й стереотипії в інтелектуальній діяльності; змінюється співвідношення інтелектуального раціонально-логічного й іраціонально-інтуїтивного контурів вертикальної ієрархії нервової регуляції. Огрубіння, поводження стає обумовленим механізмами ВНД (вищої нервової діяльності, - прим. ред.), більше наближеними до роботизированным. Але в той же час погіршується адекватність загального реагування на фактори середовища, придушуються механізми інтеграції, знижується критичність. Реагування стає стереотипним. Таким чином, придушується творча індивідуальність, особливо творча уява, механізми висування й критичної перевірки гіпотез, інтуїція, пластичність поводження, активність і здатність пручатися стресам. Всі ці зміни глибоко физиологичны й випливають із застосованих методів зомбирования й прийнятого в сектах образа поводження й життя. Зомбирование ведеться із застосуванням психоэнергетических і інших засобів, що є порушенням психологічної безпеки, принципу волі совісті. Насильницьке втручання в психіку й зомбирование ведуть до стану "безпорадності по психологічних причинах", тому особи, подвергшиеся зомбированию і його результати, що проявляють, поводженні, повинні розглядатися як тимчасово недієздатні у зв'язку з тимчасовою втратою критичності, самостійності, здатності правильно сприймати, оцінювати й передбачати результати своїх дій. Вони... мимовільно не здатні вийти зі зміненого стану свідомості й психіки" [22].
      Тут слід зазначити, що в керівництва Центра суспільств Свідомості Кришны в Росії є кілька позитивних висновків по їх діяльності. У послідовників Секо Асахары в Росії таких хвалебних висновків, зроблених відомими вченими, було ще більше. При читанні цих позитивних відкликань обертає на себе увага те, що практично всі вони свідомо обходять гострі кути, пов'язані з обліком думок родичів і колишніх адептів MOCK, a також написані в ключі: "не виявлено, не замічено й т.п.". Начебто хоча б в одній організації комісії, що приїхала з метою проведення перевірки, керівництво покаже що-небудь інше, крім вичищеного й свежевыкрашенного рекламного фасаду.
      Эд Сенеси, що вступив в MOCK в 1971 році (перед цим він з успіхом закінчив Університет Фарлей Дикинсон), прийняв кістково-хрящове ім'я Джаганатха Сута й наступні дев'ять років провів з рухом Пиці Кришна; згодом він одержав посаду головного редактора щомісячника MOCK "Назад до Богові", пізніше був співробітником відділу відносин із громадськістю й головним менеджером редакції й художнього відділу Бхактиведана Бук Траст. Покинувши кришнаитское рух, він розповідав про своє життя там (цитується по матеріалам Центра апологетичних досліджень у Санкт-Петербурзі):
      "Філософія зводилася до того, щоб звести до мінімуму потреба в їжі й сні. Чим менше ти зможеш їсти, чим менше ти можеш спати й чим менше ти можеш мати полових відносин - тим більше ти можеш присвятити себе Богові; все це було лише плотською витратою часу. Тому все намагалися. Я пам'ятаю, як думав, що можу спати по дві години на добу, і якийсь час пробував вести такий спосіб життя, але, зрештою, не зміг спати менше шести годин у день. Але навіть це викликало в мені відчуття провини. Шоста година в день я витрачав, валяючись на підлозі у відключеному стані, але ж я міг би присвятити цей час Богові. Я дійсно відчував провину за свою потреба в сні.
      Проте, цей аскетизм вселяв у нас неабияку частку презирства й ворожості до тих християнам, які намагалися говорити з нами. Ми не приймали їх, хоча привселюдно затверджували, що приймаємо всіх, тому що всі люди йдуть по одному шляху повернення до Бога. Християни були мясоедами, а ми підкреслювали, що вегетаріанство є "першим пунктом" в духовного життя. І якщо ви не здатні дійти до цього рівня, вас не можна назвати навіть просто людиною, не те що "духовною людиною". Ви просто використовуєте інші форми життя в прагненні до плотських насолод, тоді як людське життя призначене для духовного служіння Богові...
      Учитель став говорити: "Відмінно, це поповнення на вулицях як і раніше має велике значення, але по-справжньому важливо те, що люди страждають через незнання закону Божого. Вони роблять гріх. Внаслідок цього гріха вони страждають від наслідків карми. Єдиний шлях рятування від страждань - перестати грішити. Єдиний шлях перестати грішити - навчити людей знанню Бога і Його законів. Знання Бога і Його законів - у моїх книгах. Отже, єдиний спосіб припинити страждання у світі - поширювати ці книги, щоб наставляти й просвіщати мир і допомогти людям настільки піднестися духом, щоб вони вже не порушували Божі закони. Їм не прийде страждати. Отже, якщо ви хочете видалити із цього миру страждання, ви повинні винести це знання в мир".
      Єдина проблема полягала в тому, що ніхто не хотів читати про синього Бога з Індії, що грає з коровами й бавиться з подругами. Цей образ був зовсім далекий американському мисленню. Тому нам доводилося якимсь образом вуалювати й маскувати те, що ми підносили людям. Ми навіть не говорили ні слова про Кришне. Ми говорили: "Ви чули про медитацію і йога? Отож, ця книга саме про медитацію і йога". Але люди однаково з великим небажанням розставалися зі своїми кревними п'ятьма доларами. Потім кришнаиты стали винаходити ще більш хитрі підходи. Вони говорили: "Ми майбутні вчителі й працюємо з дітьми. Чи можете ви допомогти нам якоюсь сумою грошей? І, до речі, от вам у подарунок книга". Або ж вони давали кожній людині по книзі зі словами: "Ми працюємо по усьому світі. Займаємося з дітьми й допомагаємо людям. Чому б вам не допомогти нам грошима - а собі ви можете залишити книгу".
      Застосовували вони й метод розміну купюр, що користувався особливої популярністю в аеропорті О'хара. Цей метод з'явився на світло в Лос-Анджелесі, і суть його полягає в тому, що кришнаит підходить до людині з проханням: "Послухайте, у мене є двадцять однодоларових купюр, і я хотів би позбутися від дріб'язку. Чи бачите, я працюю з дітьми, і в нас є прекрасна програма залучення людей; ми пропонуємо надати допомогу нашим дитячим програмам. У мене є пачка однодоларових купюр. Чи не найдеться в Вас двадцятки, щоб розміняти мені цей дріб'язок?". Коли людина простягне йому двадцять доларів, член MOCK відокремлює від пачки два доларові папірці й говорить: "Послухайте, чому б Вам не залишити нам цей залишок, адже ми працюємо з дітьми й робимо дуже гарну справу". Людина, що тільки що дала двадцять доларів, як правило, бентежиться від такого питання. Він тупцює посередині жвавого проходу в аеропорті. Можливо, він уже спізнюється, поспішає на літак. Більшість людей квапляться піти, щоб тільки скоріше відв'язатися.
      Більше 75 відсотків весіль в MOCK закінчуються розлученнями, і можу підтвердити свої слова цифрами. Діти втрачають батьків, ідуть дружини, ідуть чоловіки - і це просто жахливо. Але вам знову говорять: "Це винятково ваша провина. Філософія тут не при чому. Ви не можете добре ставитися до своєму чоловікові й при цьому дотримувати безшлюбності - і причина тому тільки у вашої власній слабості й бездуховності. Це ваша провина".
      Після цього я почав задавати питання. Я говорив: "Почекайте. Наскільки велика моя провина? Чи дійсно це моя провина або щось ненормально з філософією, що принесла всі ці руйнування в шлюбах і домашнім житті; все це шахрайство в нав'язливих методах".
      Справедливості заради, треба отмстить, що, відповідно до опублікованого відповіді Генеральної прокуратури Російської Федерації президентові Центра суспільств Свідомості Кришны в Росії Тупееву від 14 січня 1997 р. із приводу діяльності кришнаитов на території Росії, "даних про протизаконний діяльності Суспільства не є, у зв'язку із чим перевірок не проводилося".
      Але от у недавньому номері газети "Правда-5" [20] був даний аналіз діяльності кришнаитов у Заїсти, процитуємо: "Організація орендувала дитячий садок, де проводяться збори й богослужіння, а також квартири для проживання тридцяти ніде не працюючих ченців. Важко уявити собі, що засобу на оренду цих приміщень і широку місіонерську діяльність кришнаиты беруть від реалізації релігійної літератури, що не користується широким попитом у населення. Є цілком обґрунтовані припущення, що кришнаиты якимсь образом пов'язані з місцевими кримінальними авторитетами Заїсти, які відраховують їм певні суми зі злодійського "общака". Органами МВС зафіксовані випадки погроз розправи на адресу лідерів громадських організацій, що виступають проти діяльності цієї релігійної конфесії в регіоні. Причому погрози лунали саме з боку кримінальників" [20]. Перевірити вірогідність цієї інформації поки можливості немає.
      Володіючи власною радіостанцією "Радіо Кришналока" (СВ 963 Кгц), кришнаиты можуть вести цілодобово пропаганду свого навчання. У Москві також перебувають два храми, видавничий центр, дві вибухобезпечні гімназії, філія Інституту Бхактиведанты.
      Кришнаитское керівництво в проведенні комплексу заходів щодо поліпшенню іміджу власної організації зробило ставку на організацію безкоштовного харчування для нужденних. У Москві діє кафі "Фортуна", в якому й надається безкоштовне харчування нужденної. З березня 1995 року по жовтень 1996 року кришнаитская місія "Їжа життя" проводила роздачу безкоштовного харчування нужденної в Грозному, де вона була єдиною російською неурядовою благодійною організацією. За цей період було роздано, по даним кришнаитского керівництва, близько 850 тисяч гарячих обідів. До цього місія "Їжа життя" протягом грузино-абхазької війни активно працювала в абхазькій столиці.
      Останнім часом Центр суспільств Свідомості Кришны в Росії проголосив курс на зниження конфронтації із традиційними религиями Росії, здійснює спроби почати ведення діалогу із громадськими організаціями країни й родителями своїх адептів.
      Однак, на практиці це вилилося в участь у судових процесах проти газети " Мегаполіс-Експрес", А. Дворкина й плануванні ще декількох аналогічних. Керівництво російських кришнаитов твердо впевнене, що наносити збиток їхньої організації публікацією своєї власної думки із приводу їх синього бога не можна, а от те, що Прабхупада суцільно й поруч у своїх добутках ображає некришнаитов, у тому числі гнітючу частину росіян, називаючи їх те "нижчими людьми", те "подібними до осла", а також іншими безсторонніми епітетами, те це цілком нормально й демократично (см. " Бхагавад-Гіту як вона є", ком. до тексту 15 глави 7).
[...]
Початок
[1] [2] [3] [4] [5] [6] [7] [8] [9] [10] [11] [12] [13] [14] [15] [16] [17] [18] [19] [20] [21] [22] [23] [24] [25] [26] [27] [28] [29] [30] [31] [32] [33] [34] [35] [36] [37] [38] [39] [40] [41] [42] [43] [44] [45] [46] [47] [48] [49] [50] [51] [52] [53] [54] [55] [56] [57] [58] [59] [60] [61] [62] [63] [64] [65] [66] [67] [68] [69] [70] [71] [72] [73] [74] [75] [76] [77] [78] [79] [80] [81] [82] [83] [84] [85] [86] [87] [88] [89] [90] [91] [92] [93] [94] [95] [96] [97] [98] [99] [100] [101] [102] [103] [104] [105] [106] [107] [108] [109] [110] [111] [112] [113] [114] [115] [116] [117] [118] [119] [120] [121] [122] [123] [124] [125] [126] [127] [128] [129] [130] [131] [132] [133] [134] [135] [136] [137] [138] [139] [140] [141] [142] [143] [144] [145] [146] [147] [148] [149] [150] [151] [152] [153] [154] [155] [156] [157] [158] [159] [160] [161] [162] [163] [164] [165] [166] [167] [168] [169] [170] [171] [172] [173] [174] [175] [176] [177] [178] [179] [180] [181] [182] [183] [184] [185] [186] [187] [188] [189] [190] [191] [192] [193] [194] [195] [196] [197] [198] [199] [200] [201] [202] [203] [204] [205] [206] [207] [208] [209] [210] [211] [212] [213] [214] [215] [216] [217] [218] [219] [220] [221] [222] [223] [224] [225] [226] [227] [228] [229] [230] [231] [232] [233] [234] [235] [236] [237] [238] [239] [240] [241] [242] [243] [244] [245] [246] [247] [248] [249] [250] [251] [252] [253] [254] [255] [256] [257] [258] [259] [260] [261] [262] [263] [264] [265] [266] [267] [268] [269] [270] [271] [272] [273] [274] [275] [276] [277] [278] [279] [280] [281] [282] [283] [284] [285] [286] [287] [288] [289] [290] [291] [292] [293] [294] [295] [296] [297] [298] [299] [300] [301] [302] [303] [304] [305] [306] [307] [308] [309] [310] [311] [312] [313] [314] [315] [316] [317] [318] [319] [320] [321] [322] [323] [324] [325] [326] [327] [328] [329] [330] [331] [332] [333] [334] [335] [336] [337] [338] [339] [340] [341] [342] [343] [344] [345] [346] [347] [348] [349] [350] [351] [352] [353] [354] [355] [356] [357] [358] [359] [360] [361] [362] [363] [364] [365] [366] [367] [368] [369] [370] [371] [372] [373] [374] [375] [376] [377] [378] [379] [380] [381] [382] [383] [384] [385] [386] [387] [388] [389] [390] [391] [392] [393] [394] [395] [396] [397] [398] [399] [400] [401] [402] [403] [404] [405] [406] [407] [408] [409] [410] [411] [412] [413] [414] [415] [416] [417] [418] [419] [420] [421] [422] [423] [424] [425] [426] [427] [428] [429] [430] [431] [432] [433] [434] [435] [436] [437] [438] [439] [440] [441] [442] [443] [444] [445] [446] [447] [448] [449] [450] [451] [452] [453] [454] [455] [456] [457] [458] [459] [460] [461]