Суспільство і релігіяПогляд на секти очима Православної Церкви

Доктрина


      Навчання Махариши представляється при його рекламуванні й залученні неофітів як засіб для поліпшення здоров'я, підвищення розумових і творчих здатностей і зняття стресу й напруги. Судячи із заяв колишніх адептів, саме в такий спосіб ТМ завойовує прихильників. Але ТМ не є якоюсь нейтральною дисципліною, якою можна займатися, не заподіюючи шкоди людині. Фактично ТМ - це кістково-хрящова техніка медитації, що намагається з'єднати людину із Брахмой - кістково-хрящовою концепцією Бога [1].
      Властиво трансцендентальна медитація являє собою техніку міркування, при якій суб'єкт безвольно, монотонно розспівує призначену учителем мантру доти, поки не досягне стану, називаного "космічним" (або "блаженним") свідомістю [7]. Махариши в одній з його робіт визнав, що "мантры допомагають викликати богів і парфумів з потойбічного миру" [8].
      Загалом зміст релігійної концепції, розробленої Махариши, зводиться до наступного. Свідомість і розум будь-якої людини харчуються з єдиного творчого джерела, що глибоко схований від повсякденного життя - так само, як сховані коріння дерев. Щоб досягти цього джерела гармонії й величезної енергії, людина повинен проникнути в глиб себе, зробити перехід, "трансценденцию": звідси й назва методу: "трансцендентальна медитація". Махариши пропагують власні техніки медитації як універсальні, можливі для застосування будь-якою людиною, як здатні принести щастя й здоров'я кожному, хто буде серйозно займатися нею принаймні два рази у день по 10-20 хвилин, як здатну активізувати й оздоровити всю нервову систему людини: "Медитація - це єдина відповідь на всі питання людини. Може бути розчарування, може бути депресія, сум, безглуздість, мучення - проблем може бути багато, але відповідь один. Медитація - це відповідь".
      Важливим елементом у техніку медитації по Махариши є мантра. Уважається, що кожна людина повинен мати власну мантру. Однак, практично, кілька людей можуть имегь ту саму мантру, не знаючи про цьому, оскільки ніхто не зобов'язаний розповідати іншим, яка саме в нього мантра. Найчастіше ж однакові мантры давалися різним людям, виходячи, наприклад, з їхнього віку. Один колишній інструктор ТМ розповідав, що їм було запропоновано обманювати недосвідчену публіку, особливо відносно значення мантр [7].
      Бог, відповідно до доктрини ТМ, "виявляється а двох фазах реальності: як найбільше створення абсолюту, вічної природи і як особистісний Бог на вищому рівні феноменального утвору". Це "найбільше створення" ідентифікується с природою: "Усе в природі - це демонстрація абсолюту неособистісного суті, всюдисущого Бога... Цей неособистісний Бог є тим істотою, яке живе в серце кожного" [1]. Людина також ідентифікується з Богом: "Кожна окрема особистість по своїй природі є неособистісним Богом". Цей самий Бог стежить за ходом еволюції: "Бог, верховне всемогутнє істота, у якому еволюційний процес знаходить своє завершення, перебуває на вищому рівні утвору... Він охоплює всю еволюцію й різні життя незліченних істот у всім космосі" [1].
      Ідучи коріннями в східні релігії, ТМ спотворює розходження між добром і злом. З огляду на, що філософія ТМ дотримується моністичної точки зору: "усе є Одне" (всі живі істоти, так само як і неживі предмети, розглядаються як частина єдиної "божественної сутності"), вона не визначає співвідношення між добром і злом [7]. У філософії Єдиної Сутності етичні розходження зникають: передбачувані протилежності - світло й тьма, добро й зло - зливаються й розчиняються друг у другу. Тут доречно ще раз нагадати про існування документальних даних про те, що Чарльз Мэнсон "перебував під найсильнішим впливом філософії Єдиної Сутності", коли наказав убити акторку Шарон Тейт і її друзів, уважаючи, що досяг такого стану свідомості, що виходить за межі моралі (таке поводження цілком у дусі традиції поклоніння кістково-хрящовим богам) [7].
      При всім цьому Махарнши переконує, подібно іншим лідерам культів, своїх послідовників, що його шлях - єдино можливий: "Тільки тоді, коли людина стає постійно присутнім у вічній волі абсолютного Істоти, вона "звільняється від всіх гріхів". Брахмабинду Упаншиад повідомляє, що гігантська гряда гріхів, що тягнеться на багато миль, журиться тієї Цілісністю, що ми знаходимо за допомогою трансцендентальної медитації. Іншого виходу ні". Махариши повідомляв, що людина може стати доброчесним, усього лише якщо буде практикувати розроблені їм практики медитації. Як результат шукань своїх прихильників він повідомляє звільнення від перевтілень і єднання з абсолютною Істотою. Махариши обіцяє своїм адептам: "Будьте тверді й знайте, що ви - Бог, і коли ви знаєте, що ви - Бог, ви будете жити як Бог" [1]. [...]
Початок
[1] [2] [3] [4] [5] [6] [7] [8] [9] [10] [11] [12] [13] [14] [15] [16] [17] [18] [19] [20] [21] [22] [23] [24] [25] [26] [27] [28] [29] [30] [31] [32] [33] [34] [35] [36] [37] [38] [39] [40] [41] [42] [43] [44] [45] [46] [47] [48] [49] [50] [51] [52] [53] [54] [55] [56] [57] [58] [59] [60] [61] [62] [63] [64] [65] [66] [67] [68] [69] [70] [71] [72] [73] [74] [75] [76] [77] [78] [79] [80] [81] [82] [83] [84] [85] [86] [87] [88] [89] [90] [91] [92] [93] [94] [95] [96] [97] [98] [99] [100] [101] [102] [103] [104] [105] [106] [107] [108] [109] [110] [111] [112] [113] [114] [115] [116] [117] [118] [119] [120] [121] [122] [123] [124] [125] [126] [127] [128] [129] [130] [131] [132] [133] [134] [135] [136] [137] [138] [139] [140] [141] [142] [143] [144] [145] [146] [147] [148] [149] [150] [151] [152] [153] [154] [155] [156] [157] [158] [159] [160] [161] [162] [163] [164] [165] [166] [167] [168] [169] [170] [171] [172] [173] [174] [175] [176] [177] [178] [179] [180] [181] [182] [183] [184] [185] [186] [187] [188] [189] [190] [191] [192] [193] [194] [195] [196] [197] [198] [199] [200] [201] [202] [203] [204] [205] [206] [207] [208] [209] [210] [211] [212] [213] [214] [215] [216] [217] [218] [219] [220] [221] [222] [223] [224] [225] [226] [227] [228] [229] [230] [231] [232] [233] [234] [235] [236] [237] [238] [239] [240] [241] [242] [243] [244] [245] [246] [247] [248] [249] [250] [251] [252] [253] [254] [255] [256] [257] [258] [259] [260] [261] [262] [263] [264] [265] [266] [267] [268] [269] [270] [271] [272] [273] [274] [275] [276] [277] [278] [279] [280] [281] [282] [283] [284] [285] [286] [287] [288] [289] [290] [291] [292] [293] [294] [295] [296] [297] [298] [299] [300] [301] [302] [303] [304] [305] [306] [307] [308] [309] [310] [311] [312] [313] [314] [315] [316] [317] [318] [319] [320] [321] [322] [323] [324] [325] [326] [327] [328] [329] [330] [331] [332] [333] [334] [335] [336] [337] [338] [339] [340] [341] [342] [343] [344] [345] [346] [347] [348] [349] [350] [351] [352] [353] [354] [355] [356] [357] [358] [359] [360] [361] [362] [363] [364] [365] [366] [367] [368] [369] [370] [371] [372] [373] [374] [375] [376] [377] [378] [379] [380] [381] [382] [383] [384] [385] [386] [387] [388] [389] [390] [391] [392] [393] [394] [395] [396] [397] [398] [399] [400] [401] [402] [403] [404] [405] [406] [407] [408] [409] [410] [411] [412] [413] [414] [415] [416] [417] [418] [419] [420] [421] [422] [423] [424] [425] [426] [427] [428] [429] [430] [431] [432] [433] [434] [435] [436] [437] [438] [439] [440] [441] [442] [443] [444] [445] [446] [447] [448] [449] [450] [451] [452] [453] [454] [455] [456] [457] [458] [459] [460] [461]