Суспільство і релігіяПогляд на секти очима Православної Церкви

Характеристика


      Самої великої тантрической групою в цей час є тантрическая громада " Тантра-Сангха", заснована й очолена Шрипадой Садашивачарьей - тантрическим ченцем (авадхутой) російського походження, що одержали в Індії присвята в традиційну тантрическую наступність. Адепти громади після присвяти одержують санскритські імена, вінчаються по тантрической традиції, ведуть запропонований культовими правилами спосіб життя [4].
      У тантрической традиції важливу роль грають мантры: "Мантра - звук або енергетична вібрація, концентруючись на якій, досягають порятунку. Звичайне слово мантра переводиться як "очищающая розум або свідомість" ([2], с. 67), з яких найбільше значення приділяється так званої биджа-мантре, представляющей собою мантру у вигляді короткого складу: " Биджа-Мантра - це " насіння-склад", що володіє внутрішньою схованою потенцією або енергією, що може бути розкрита в результаті його правильного повторення" ([2], с. 68). Адепти тантризма вважають, що знання биджа-мантр і таємницею науки їх практичного застосування - відмінна риса всієї тантрической системи. Згідно [2], найбільше широко використовуються наступні биджа-мантры: "Ом", "Хрим", "Крим", "Шрим", "Клим", "Хум" і "Пхат".
      Тантрический культовий обряд (пуджа) відрізняється від богослужінь, проведених у звичайних храмах своїм особливим эзотеризмом і медитативностью. Різниться пуджа внутрішня (або ментальна) і зовнішня. Взагалі тантрические секти використовують безліч самих різних практик, ритуалів, видів поклоніння, методів медитації і йоги. Тантрическая система эзотерична по своєму характеру, і тому практики й обряди можуть відбуватися послідовниками тантризма тільки після присвяти, що носить також таємний характер. Храм " Тантра-Сангха" розташований на 8-м поверсі звичайного житлового будинку у двухкомнатной квартирі. Тут щомісяця, кожний молодик, під час культового обряду в честь богині Розжарюй приноситься в жертву яка-небудь тварина або птах відсіканням голови за допомогою ритуального меча. Кров виливається в посудину, виготовлений з людського черепа, і підноситься богині [4].
      Криваві жертвоприносини є звичайною культовою практикою в тантрических групах, хоча слід зазначити, що не у всіх, деякі уникають таких обрядів, але їх - меншість. Наприклад, специфічної особливістю богослужіння на честь Дурги є саме криваві жертви: звичайно це козел або буйвіл (існує табу на підношення Дурге самок тварин), хоча іноді в список можливих включаються птахи, черепахи, риби, олені, тигри й т.д., а також людські істоти й навіть кров власного тіла [3J, що підтверджується й культовими літературними джерелами: "Не можна не відзначити, що з поклонінням Дурге (а також Розжарюй або Тарі) досить часто буває зв'язане жертвопринесення тварин" ([2], с. 41).
      У цілому при ближчому розгляді, крім хіба що словесну частину обрядів, культові практики тантристов досить нагадують сатаннстские наступними рисами:
      1. Використання в обрядах предметів, зроблених з людських костей. У Москві відзначається існування тантрической секти, де культові обряди проводяться з використанням, крім посудин з людських черепів, також і ритуальних сопілочок, зроблених з людських гомілкових костей [1], В листівках "Тантра Сангха" написано, що ця організація робить весь спектр оккультно-магічних послуг.
      2. Криваві жертвоприносини. Цікаво, що в культовій літературі тантристов написано: "Серед всіх тантрических практик є такі, які є особливо таємними, їх слід оберігати від непосвячених" ([2], с. 89). Пам'ятаючи, що навіть у минулому столетни відзначалися людські жертвоприносини тантристов, виникає підозра, що в деяких тантрических групах людські жертвоприносини практикуються й зараз.
      3. Вигляд і якості самого об'єкта поклоніння, що має в цьому порівнянні важливе значення, тому що тантристы під час своїх культових служінь ототожнюють себе з об'єктом поклоніння: "Тантрическая медитація припускає ототожнення себе з об'єктом медитації, тобто з Абсолютом в тій або іншій особистій формі" ([2], с. 9).
      4. Використання під час тантрических культових обрядів ритуалу майтхуна, що представляє собою сексуальні контакти під час обряду адептів, що беруть участь у ньому. У різного роду религиоведческих довідниках відзначається, що нинішні тантристы повністю зжили такого роду практики, але от що написано в культовому тантрическом джерелі, датованому 1992 роком: "Чокро - це містичний "коло", що складається із присвячених садхаков і садхика, тобто що мають тантрическое присвята чоловіків і жінок, які разом утворять єдиний божественний сполучник... Майтхуна (сексуальне єднання) є самим сакральним і кульмінаційним дійством усього обряду... Тантры забороняють такі дії, як прийняття вина або секс поза чакры. Однак, усередині чакры - у богонаправленном свідомості, із самоконтролем і під керівництвом гуру - такі дії є сприятливій досконалості в вира-садхане... Що стосується останнього елемента обряду панчататтва ( шеша-таттва), називаного майтхуна (сексуальне єднання), те він заслуговує окремого опису, тому що є завершенням усього обряду й має особливе значення... Згідно деяким Тантрам, наприклад Маханирване, у Розжарюй-Півдню садхака повинен мати майтхуну тільки зі своєю дружиною. Однак, у тієї ж Маханирване далі вказується, що вира-садхака, що володіє собою й що володіє сиддхи (досконалостями), може робити майтхуну усередині чакры також і з парастри, тобто з іншою присвяченої в чакра жінкою, яка не була до цього його дружиною. Здійснення шеша-таттвы з парастри, присвяченої в чакру дозволяється для вира й у ряді інших Тантр" ([2], с. 98, 102-103). Дозволимо собі припустити, що саме так у ряді тантрических сект і відбувається.
      Як велика кількість тантрических сект, так велика й розмаїтість чинених ними обрядів. У деяких сектах "для досягнення внутрішньої гармонії" застосовувалися груповий секс і мастурбація, що починалися з споглядання гениталий участвующих у ритуалі. Інші секти (в основному в Індії) славлять Шиву обрядами, досить хворобливими для молодих незайманих. Їх "віддають заміж" за божество на вівтарі, основною прикрасою якого є зображення заготовниці фалоса з каменю. З остраху бути роздертими жерцями, що керують церемонією, дівчини зобов'язані розстатися з безвинністю, не видавши при цьому ні стогону. В Індії тантризм довіряв жерцям і вибір майбутніх подружжя. При підборі пар вони враховували лише гороскоп жінки й цикл її місячних. Ця процедура звичайно проходила в строгому секреті, тому що часто порушувала заборону на спілкування між кастами. Траплялося, що "чисті чоловіки" виявлялися зв'язаними шлюбом з жінками з касти неприкасаемых. Такі порушення, будь вони відомі, неодмінно спричинили б за собою репресії з сторони ортодоксальних індусів. Через це сформувався навіть звичай знищувати "нечисту" дружину - з метою зберегти таємницю [5].
      Тантрические групи на території Росії у своєму гнітючому більшості є деструктивними релігійними організаціями, що обумовлено в тому числі наступними об'єктивними факторами:
      1. Самою доктриною тантристов, що вважає, що вона коштує вище всіх мирських законів і соціальних канонів: "Тантрическая традиція по суті своєї внесоциальна, а ще краще сказати, надсоціальна, тому що вона коштує вище правил і обмежень якої-небудь соціальної системи. Щира Тантра вільна від утопічних ідей побудови ідеального суспільства" ([2], с. 10-11).
      2. Примусом адептів до розриву внекультовых і сімейних зв'язків і негативним відношенням тантрической доктрини до внекультовому соціуму. "Кістково-хрящові Тантры говорять про три типи людей, які можуть практикувати Тантру, одержавши необхідну присвяту від учителя. Перший тип називається пашу (тварина). Пашу - це звичайні люди, зв'язані оковами добропорядності, захоплень, страху, сорому, ненависті, поводження... Другий тип, називаний вира (герой), - це люди, чиє прагнення до вищої мети тантрического шляхи нічим непоколебимо... Третій і найвищий тип адептів, практикуючих Тантру, називається дивья (божественний)" ([2], с. 23). Родичі адептів тантрических сект, зокрема, "Академії йоги" відзначають у них втрату інтересу до життя поза вузькими рамками культу, відмова від сім'ї, друзів, відмова від продовження навчання в навчальному закладі, відмова від роботи.
      3. Насадження в середовищі тантристов подвійній моралі й позиції "ціль виправдує засобу": "Тантрический підхід до духовного шляху - чисто практичний. Щира Тантра позбавлена яких-небудь форм обивательського мислення, умовностей або псевдоморали" ([2], с. 7).
      4. Претензії на всеохоплення й всеосяжність Тантры, прагнення диктувати своїм адептам лінії поводження у всім: "Тантры, однак, - це безпосередні керівництва до дії, і вони містять у собі безліч практичних методів для реалізації. Зміст тантр охоплює весь спектр життя людини, не відмітаючи ніяких сторін існування" ([2], с. 5-6).
      Тантрические секти (конкретно - діючі саме на території Росії) класифіковані як деструктивні релігійні організації в:
      · Инициативном письме - депутатском запросе депутата Государственной Думи Російської Федерації Н. В. Кривельской Міністрові внутрішніх справ Російської Федерації генералові армії А. С. Куликову (січень 1997 р.);
      · Информационном материале Министерства здравоохранения и медицинской промисловості Російської Федерації "До доповіді про соціально-медичний наслідках впливу деяких релігійних організацій на здоров'я особистості, сім'ї, суспільства й мірах забезпечення допомоги постраждалої", 1996 р. [6];
      · книге А. И. Хвыли-Одитнера "Опасные тоталитарные формы религиозных сект" (1996 р.) [7].
[...]
Початок
[1] [2] [3] [4] [5] [6] [7] [8] [9] [10] [11] [12] [13] [14] [15] [16] [17] [18] [19] [20] [21] [22] [23] [24] [25] [26] [27] [28] [29] [30] [31] [32] [33] [34] [35] [36] [37] [38] [39] [40] [41] [42] [43] [44] [45] [46] [47] [48] [49] [50] [51] [52] [53] [54] [55] [56] [57] [58] [59] [60] [61] [62] [63] [64] [65] [66] [67] [68] [69] [70] [71] [72] [73] [74] [75] [76] [77] [78] [79] [80] [81] [82] [83] [84] [85] [86] [87] [88] [89] [90] [91] [92] [93] [94] [95] [96] [97] [98] [99] [100] [101] [102] [103] [104] [105] [106] [107] [108] [109] [110] [111] [112] [113] [114] [115] [116] [117] [118] [119] [120] [121] [122] [123] [124] [125] [126] [127] [128] [129] [130] [131] [132] [133] [134] [135] [136] [137] [138] [139] [140] [141] [142] [143] [144] [145] [146] [147] [148] [149] [150] [151] [152] [153] [154] [155] [156] [157] [158] [159] [160] [161] [162] [163] [164] [165] [166] [167] [168] [169] [170] [171] [172] [173] [174] [175] [176] [177] [178] [179] [180] [181] [182] [183] [184] [185] [186] [187] [188] [189] [190] [191] [192] [193] [194] [195] [196] [197] [198] [199] [200] [201] [202] [203] [204] [205] [206] [207] [208] [209] [210] [211] [212] [213] [214] [215] [216] [217] [218] [219] [220] [221] [222] [223] [224] [225] [226] [227] [228] [229] [230] [231] [232] [233] [234] [235] [236] [237] [238] [239] [240] [241] [242] [243] [244] [245] [246] [247] [248] [249] [250] [251] [252] [253] [254] [255] [256] [257] [258] [259] [260] [261] [262] [263] [264] [265] [266] [267] [268] [269] [270] [271] [272] [273] [274] [275] [276] [277] [278] [279] [280] [281] [282] [283] [284] [285] [286] [287] [288] [289] [290] [291] [292] [293] [294] [295] [296] [297] [298] [299] [300] [301] [302] [303] [304] [305] [306] [307] [308] [309] [310] [311] [312] [313] [314] [315] [316] [317] [318] [319] [320] [321] [322] [323] [324] [325] [326] [327] [328] [329] [330] [331] [332] [333] [334] [335] [336] [337] [338] [339] [340] [341] [342] [343] [344] [345] [346] [347] [348] [349] [350] [351] [352] [353] [354] [355] [356] [357] [358] [359] [360] [361] [362] [363] [364] [365] [366] [367] [368] [369] [370] [371] [372] [373] [374] [375] [376] [377] [378] [379] [380] [381] [382] [383] [384] [385] [386] [387] [388] [389] [390] [391] [392] [393] [394] [395] [396] [397] [398] [399] [400] [401] [402] [403] [404] [405] [406] [407] [408] [409] [410] [411] [412] [413] [414] [415] [416] [417] [418] [419] [420] [421] [422] [423] [424] [425] [426] [427] [428] [429] [430] [431] [432] [433] [434] [435] [436] [437] [438] [439] [440] [441] [442] [443] [444] [445] [446] [447] [448] [449] [450] [451] [452] [453] [454] [455] [456] [457] [458] [459] [460] [461]