Суспільство і релігіяПогляд на секти очима Православної Церкви

Доктрина


      Навчання організації представляє собою синкретичну доктрину на основі навчання Чайтаньи.
      За словами послідовників навчання, воно передається по системі парампары (учнівської наступності) і базується на Вибухобезпечних Писаннях: " Бхагавад-Гіті як вона є", "Шримад Бхагаватам", " Чайтанья-Чаритамрите". Ціль навчання в тім, щоб навчити людей Бхакти - любові й відданості Богові. Послідовники цього навчання нерідко цитують Біблію у своїх добутках [1].
      Відповідно до вірувань членів Місії, п'ять тисяч ліг назад Шри Кришна - Верховна Особистість Добродії - повідав " Бхагавад-Гіту". Господь Чайтанья, який з'явився в Індії п'ять сотень років тому, учив, що під час хаосу й сум'яття єдиний спосіб піднятися над цим - спільне оспівування "святих імен" Верховного Добродії [1].
      При цьому в "Місії Чайтаньи "Інститут Знання про Тотожність" поряд с вивченням традиційних для послідовників Чайтаньи книг (" Бхагавад-Гіту як вона є" і ін.) не відкидаються й священні книги інших религий (Біблія, Коран і ін.) - Найбільш авторитетними вважаються Біблія й " Бхагавад-Гіту як вона є", написана й прокоментована Прабхупадой. Доктрина ототожнює християнство й кришнаизм, виставляючи себе в якості когось об'єднуючого навчання, що є квінтесенцією всіх кращих рис, властивим цим релігійним навчанням:
      "Проте навіть цього швидкого погляду досить для того, щоб почати розуміти те положення, що займають Ісус і Кришна. Ісус - син, а Кришна - батько. Ісус - син Кришны! Тому Ісуса й називають Христом, що Він був помазаний Кришной. Краса цього факту вище будь-якого прославляння! Це знання звільнить мир від лещат перейнятого занепокоєнням сектантства... Ми побачимо, що Ісус не бажає нічого іншого й не вчить Нічому іншому, ніж Кришна!" ([3], с. 30);
      "Християнинові немає потреби повідомляти себе індусом... Перехід з "християнина" в "індуса", в "мусульманина" не допоможе вам. Залишайтеся в своєму одіянні, своєму статусі: зовнішня зміна не допоможе. Але прийміть це додаткове знання Гіти й пізнайте щире значення слова "християнин" ([3], с. 63).
      Доктрина організації затверджує позицію "ціль виправдує засобу": "Нам потрібно кинути свої турботи про думки світла й шукати Добродії за всяку ціну" ([3], с. 63). Подібно добуткам Прабхупады, книги засновника "Місії Чайтаньи "Інституту знання про тотожність" так само містять положення про необхідності зречення від усього матеріального (будинок, сім'я та ін.); "Але мені не слід уявляти, що я люблю Ісус, якщо я усе ще пов'язаний з матеріальними бажаннями" ([3], с. 60). Досить цікавий і наступна теза: "Але зрозумійте надію Ісуса! Його бажання полягає в тому, щоб я любив Бога, а не мир!" ([3\, с. 61).
      Штучність доктрини "Місії Чайтаньи "Інституту Знання про Тотожності" і невідповідність її дійсності ілюструються в самих " Бхагавад-Гіту як вона є" і "Шримад Бхагаватам". Так, опис вигляду Кришны приводиться в главі 11, текстах 16, 19, 23, 24, 25, 26, 27, 29, 30 " Бхагавад-Гіту як вона є" [4]: "Я бачу у твоєму тілі багато рук, чрев, ротів, око, що простираються всюди, без межі... Я низаю, як Ти вивергаєш полум'я й спалюєш весь цей всесвіт Своїм власним сяйвом... Всі планети і їхні напівбоги ввергнуті в сум'яття видом Твоєї великої форми з її багатьма ликами, очима, руками, стегнами, ногами, чревами й багатьма застрашливими зубами... Твої зяючі роти... Всі люди кинуться у Твої зевы, подібно метеликам, що летять на вогонь, щоб загинути в ньому... Бачу, як Ти поглинаєш людей з усіх боків своїми палаючими ротами... Я не можу зберігати рівновага побачивши Твоїх полум'яніючих смертоносних ликів... Наші головні воїни спрямовуються у Твої застрашливі зевы. І я бачу, як голови деяких, застряючи між Твоїми зубами, журяться ними". Довершує це "миле" видовище ложі зі змій, на якому сидить Кришна ([4], глава 11, текст 15). Відповідність трохи дивного вигляду Кришны його сутності обґрунтовується словами від імені самого Кришны ([4], глава 10, тексти 29, 34, глава 11, текст 32): "Я - Яма. Бог смерті... Я - всепожираюча смерть... Я є час, великий руйнівник мирів, і Я прийшов сюди, щоб знищити всіх людей", а також у наступних текстах і коментарях:
      "Таким атеїстам... але в остаточному підсумку й вони виявилися безпомічними й не змогли врятуватися, коли Господь став перед ними у вигляді жорстокої смерті" ([5], розділ 1, коментар до тексту 1).
      "Своїми нігтями надвоє розірвав могутнє тіло безбожника Хиранйакашипу" ([5], розділ 3. текст 18).
      "Всемогутній Бог... може відібрати весь всесвіт, попросивши маленький клаптик землі" ([5], розділ 3, коментар до тексту 19).
      У Кришны взагалі багато різного роду підозрілих для нетрансцендентної людини якостей, наприклад, у коментарі до тексту !9 глави 8 [5] описана наступне прямо-таки жахаюча якість: "Він убив відьму Путану, незважаючи на те, що вона змазала свої груди отрутою, розраховуючи отруїти Його. Господь став ссати її груди, як звичайний ребенок, і разом з молоком висмоктав її життя".
      "Про Господь, ніхто не може зрозуміти Твої трансцендентні ігри, які... здатні ввести в оману кого завгодно" ([51, глава 8, текст 29). "Його найчастіше лякається сам страх" (|5|, глава 8, коментар до тексту 31).
      "Рани, нанесені тілу Добродії гострими стрілами Бхишмадевы, доставляли Господу така ж насолода, як укуси нареченої Добродії" ([5], глава 9, коментар до тексту 34).
      "Сформовані обставини були вище клятв. Кршна (саме так написано в оригіналі, - прим. ред.) більше відомий під ім'ям бхакта-ватсала - той, хто любить Своїх відданих, і Він зволів залишитися бхакта-ватсалой, а не мирським моралістом, що ніколи не порушує своєї клятви" ([5], глава 8, коментар до тексту 13).
      "Він підтримує ці всесвіти й у належний строк знищує їх, причому вся ця діяльність анітрошки не впливає па Його" ([5], розділ 3, коментар до тексту 36).
      "Смерть - це Сама Верховна Особистість Бога" ([6], глава 13, коментар до тексту 19).
      "Він один творить, підтримує й знищує матеріальний світ, і все це не робить на Нього ніякого впливу" ([6], глава 10, текст 24). [...]
Початок
[1] [2] [3] [4] [5] [6] [7] [8] [9] [10] [11] [12] [13] [14] [15] [16] [17] [18] [19] [20] [21] [22] [23] [24] [25] [26] [27] [28] [29] [30] [31] [32] [33] [34] [35] [36] [37] [38] [39] [40] [41] [42] [43] [44] [45] [46] [47] [48] [49] [50] [51] [52] [53] [54] [55] [56] [57] [58] [59] [60] [61] [62] [63] [64] [65] [66] [67] [68] [69] [70] [71] [72] [73] [74] [75] [76] [77] [78] [79] [80] [81] [82] [83] [84] [85] [86] [87] [88] [89] [90] [91] [92] [93] [94] [95] [96] [97] [98] [99] [100] [101] [102] [103] [104] [105] [106] [107] [108] [109] [110] [111] [112] [113] [114] [115] [116] [117] [118] [119] [120] [121] [122] [123] [124] [125] [126] [127] [128] [129] [130] [131] [132] [133] [134] [135] [136] [137] [138] [139] [140] [141] [142] [143] [144] [145] [146] [147] [148] [149] [150] [151] [152] [153] [154] [155] [156] [157] [158] [159] [160] [161] [162] [163] [164] [165] [166] [167] [168] [169] [170] [171] [172] [173] [174] [175] [176] [177] [178] [179] [180] [181] [182] [183] [184] [185] [186] [187] [188] [189] [190] [191] [192] [193] [194] [195] [196] [197] [198] [199] [200] [201] [202] [203] [204] [205] [206] [207] [208] [209] [210] [211] [212] [213] [214] [215] [216] [217] [218] [219] [220] [221] [222] [223] [224] [225] [226] [227] [228] [229] [230] [231] [232] [233] [234] [235] [236] [237] [238] [239] [240] [241] [242] [243] [244] [245] [246] [247] [248] [249] [250] [251] [252] [253] [254] [255] [256] [257] [258] [259] [260] [261] [262] [263] [264] [265] [266] [267] [268] [269] [270] [271] [272] [273] [274] [275] [276] [277] [278] [279] [280] [281] [282] [283] [284] [285] [286] [287] [288] [289] [290] [291] [292] [293] [294] [295] [296] [297] [298] [299] [300] [301] [302] [303] [304] [305] [306] [307] [308] [309] [310] [311] [312] [313] [314] [315] [316] [317] [318] [319] [320] [321] [322] [323] [324] [325] [326] [327] [328] [329] [330] [331] [332] [333] [334] [335] [336] [337] [338] [339] [340] [341] [342] [343] [344] [345] [346] [347] [348] [349] [350] [351] [352] [353] [354] [355] [356] [357] [358] [359] [360] [361] [362] [363] [364] [365] [366] [367] [368] [369] [370] [371] [372] [373] [374] [375] [376] [377] [378] [379] [380] [381] [382] [383] [384] [385] [386] [387] [388] [389] [390] [391] [392] [393] [394] [395] [396] [397] [398] [399] [400] [401] [402] [403] [404] [405] [406] [407] [408] [409] [410] [411] [412] [413] [414] [415] [416] [417] [418] [419] [420] [421] [422] [423] [424] [425] [426] [427] [428] [429] [430] [431] [432] [433] [434] [435] [436] [437] [438] [439] [440] [441] [442] [443] [444] [445] [446] [447] [448] [449] [450] [451] [452] [453] [454] [455] [456] [457] [458] [459] [460] [461]