Суспільство і релігіяПогляд на секти очима Православної Церкви

Доктрина


      Джерелом віровчення "Церкви Об'єднання" є одкровення, отримане преподобним Муном і викладене в "Божественному Принципі". В теперішній час виданий понад 200 томів, що включають книги по "Божественному принципу", філософії Об'єднання, а також проповіді, духовні наставляння й мовлення преподобного Муна.
      "Божественний Принцип" учить, що 2000 років тому проповідь Ісуса несла у собі те вище духовне збагнення, яке здатні були вмістити люди. Сьогодні людська свідомість просунулася вперед, і наступив момент, коли сучасне суспільство шукає більше високого рівня розуміння, що могло б задовольнити нинішні духовні шукання.
      Теологія "Церкви Об'єднання" містить у собі наступні основні положення [7]:
      Бог - Творець усього сущого, Він - Єдиний, Абсолютний, Вічний; Ісус - Месія і Єдинородний Син Божий, Він Єдиний з Ним у серце й існує окремо від Бога:
      Бог трудиться протягом всієї людської історії, щоб досягти ідеального миру на землі;
      Старий і Новий завіти в Біблії показують первісний задум Бога в відношенні утвору, вони свідчать про те, що Бог допомагав занепалому людству знову знайти здатність до досягнення бажаного блага;
      хоча текст Біблії був у свій час канонізований християнами, Бог не зв'язав себе обітницею мовчання, Його одкровення триває;
      зло не є частина Божественного утвору, воно з'явилося у світі як результат гріхопадіння людини й, зрештою, буде знищено.
      кінець світу, відповідно до теології "Церкви Об'єднання", - це кінець історії зла й початок становлення суспільства, заснованого на ідеалах добра.
      Людина не загине при настанні кінця свега, але, навпаки, всі суспільство відродиться [7].
      Особистість Сан Мін Муна є, безумовно, центральної у віровченні "Церкви Об'єднання", основу якого становлять одкровення засновника (це обставина дасть можливість назвати навчання Сан Мін Муна мунизмом, а його послідовників - мунитами). Для членів АСД-ОМХ Мун є Месія (помазаник Божий), і цим визначається все життя й діяльність кожного мунита й асоціації в цілому.
      Насправді, "Божественні принципи" Муна являють собою суміш християнської догматики, східних культових термінів і шматків, запозичених з інших релігійних навчань. Сім'ю Мун уважає створенням нечистої сили, тому що Ева згрішила (у буквальному значенні) із сатаною, що прийняв вигляд змія, і прирекла людський рід на довгі страждання. Христос ("Другий Адам"), як і наші прабатьки - Адам і Ева, був породжений безгрішним, але не встиг виконати свою місію - одружитися з ідеальною земною жінкою й зробити на світло очищених від гріха "доконаних" дітей. Оскільки Мун також безгрішний, те разом зі своєю дружиною вони становлять Справжню сім'ю. Тільки вступивши в неї, людина може врятуватися. Теперішні батьки й, родичі є представниками "сатанинського", гріховного миру. І хоча Мун не приймає прямої участі в створенні "доконаного" потомства, він визначає сумісність молодих людей один одному в сексуальному відношенні і проводить масові одруження, причому деякі молоді зустрічаються за кілька днів до весілля, а інші спілкуються через перекладача. Заклики вступити в "теперішню сім'ю", (недарма над входом у кожний будинок "Церкви Об'єднання", висить вітання: "Ласкаво просимо додому"), виявляються привабливими не тільки для юнаків і дівчин, але й для самотніх літніх людей [1].
      Історія людства ділиться по Муну на три періоди: епоха Авраама - формування роду людського, епоха Ісуса - розвиток людства; нарешті епоха Муна, що з'явився на землю, щоб завершити священну місію й звільнити людей від сатани.
      Більша частина праць Сан Мін Муна не переведена з корейського на європейські мови, що сильно ускладнює дослідження його світоглядної системи. Частково основи навчання Муна викладені в книгах "Divine Principle" і "Принцип Об'єднання в основних рисах" [8]. Додаткові відомості утримуються в незліченних мовленнях і проповідях засновника.
      В 1992 році Мун проголосив себе "Щирим Батьком" нового людства і з 1993 року оголосив "еру Завершення Завіту", що перемінила "еру Нового Завіту", тобто, на думку Муна, для миру прийшов час мунизма.
      Муниты - строгі монотеисты, вони вірять у єдиного живого особистого Бога, думаючи при цьому, що Він втілює в собі дуальні властивості зовнішнього й внутрішнього й одночасно чоловіч і жіночого почав. Ідея утвору представляється в муннзме як еманація Божества, створення миру Богом і Самого Себе жертовним отдаванием, здійснюване за допомогою первинного поділу. Крім того. Бог не самодостатній: всесвіт і, особливо, людина створюється Їм по необхідності, як об'єкт, без якого Він не може задовольнити Своє бажання любити; і без присутності доконаного об'єкта й Сам Бог не доконаний і не всемогутній.
      По навчанню мунитов, Бог (єдиним повноправним посередником Якого на землі є Мун) не може безумовно виявити Свою любов до людини (найвищий прояв якої - установлення кревних відносин з Муном). Необхідне створення "індивідуальної підстави", що вимагає найглибшої віри в Муна як у рятівника миру й виконання певних дій (жертв) як часткова спокута за гріхи свої й людства. Це змушує мунитов на безперервні спокутні дії. Обов'язковою передумовою для муновского благословення є активна робота адептів "Церкви Об'єднання" по зборі засобів і свідкуванню про "Божественний Принципі". Тому й іншому треба присвятити по трьох з половиною року.
      "Церква Об'єднання" формально не відкидає ні одну релігію, уважаючи кожну з них якимсь готуванням до приходу Щирих Батьків. Однак, саме в такому поданні таїться набагато більше глибоке заперечення, відторгнення по суті: муниты намагаються виключити з будь-якого віровчення всі те, що не сполучається з їхньою власною ідеологією, і тим самим формує його помилковий образ. Муниты повторюють про толерантність, але самі вони - найменш терпима релігійна група. Визнаючи інші віросповідання лише в якості підготовчих кроків до прийняття "Божественного Принципу", "Церква Об'єднання" будує свої відносини з ними тільки на цій основі. Мун визначив своє розуміння ролі християнства: "Бог приготує християнство як другий Ізраїль, як підстава, на яке може прийти другий Месія. Покласти таку підставу - завдання християнства. Кінцева мета християн усього миру - прийняти Месію (Муна!)". Заміщення християнства на мунизм є, по думці мунитов, святе завдання людства й, особливо, християн: "В цьому надія християнства - довідатися, прийняти й сприйняти Добродії Другого Пришестя". Муниты настільки високо цінують своє призначення, що думають себе святіше Самого Бога. Надихаючи своїх послідовників, Мун говорив: "всі святі, включаючи Ісуса, повинні поважати вас, тому що навіть Ісус не зміг зробити та справа, що ви зараз робите" [9].
      В одній із книг "преподобного" Муна є присутнім цитата, що просто неможливо обійти стороною і яка, видимо, саме із цієї причини й була опублікована Марком Дейчем у його розгромній статті [16]:
      "На якій реальності ґрунтується любов? Всі ви - дуже розумні й інтелігентні люди, але є щось таке, чого ви не знаєте. Ви не знаєте, що робить чоловіка чоловіком, а жінку - жінкою! Відповідь такий: полові органи. Найдетсяли хто-небудь, кому не подобається ця частина тіла?
      Кому належать наші полові органи, якщо ми народжуємося чоловіками або жінками! Власницею полових органів чоловіка є жінка, а полові органи жінки належать чоловікові. Ми не знали, що наші полові органи належать протилежній підлозі. Така істина, і ми не можемо її заперечувати. Кожний чоловік думає, що його полові органи належать особисто йому, і кожна жінка переконана, що вона господарка своїм половим органам. Саме тому мир гине.
      Бог бажає з'явитися там, де чоловік і дружина з'єднуються в інтимному обіймах. А чому місце зустрічі з Богом перебуває саме там, де чоловік і жінка з'єднуються? Справа в тому, що любов абсолютна, і полові органи - саме те місце, за допомогою якого чоловік і жінка мають абсолютне бажання стати єдиним цілим. При горизонтальному погляді чоловік, плюс, наближається до цього центра, і жінка, мінус, теж наближається до цьому центру".
      Характеристика.
      "Церква Об'єднання" Муна класифікована як деструктивна релігійна організація (тоталітарна секта, деструктивний культ) в:

      · "Итоговом заявлении участников российской научно-практической конференції "Тоталітарні секти (деструктивні культи) і права людини", минулої в Санкт-Петербурзі 11-12 січня 1996 р. [2]; а також в офіційних "Звертанні до росіян..." і "Звертанні до засобів масової інформації..." учасників цієї конференції [3]:
      · Аналитическом вестнике Государственной Думы Российской Федерации "О національній погрозі Росії з боку деструктивних релігійних організацій", 1996 р. [4];
      · Итоговом заявлении Международного христианского семинара "Тоталітарні секти в Росії", що прошли з 16 по 20 травня 1994 р. у Москві [5];
      · Вербальной ноте Посольства Федеративной Республики Германии [12];
      · Постановлении Государственной Думы Российской Федерации "Об обращении Державної Думи Федеральних Зборів Російської Федерації "ДО Президентові Російської Федерації про небезпечні наслідки впливу деяких релігійних організацій на здоров'я суспільства, сім'ї, громадян Росії" від L5 грудня 1996 р.;
      · Информационном материале Министерства здравоохранения и медицинской промисловості Російської Федерації "До доповіді про соціально-медичний наслідках впливу деяких релігійних організацій на здоров'я особистості, сім'ї, суспільства й мірах забезпечення допомоги постраждалої", 1996 р. [15].
      · В Определении Архиерейского Собора Русской Православной Церкви "О псевдохристианских сектах, неоязычестве й окультизмі" (грудень 1994 р.) "Церква Об'єднання" Муна була визначена як "лжехристианство й псевдорелигия".
      Сан Мін Мун народився в 1920 році в селянській сім'ї послідовників пресвітеріанської церкви на півночі Кореї. Учачись у школі, він відвідував молитовні збори п'ятидесятників. В 1936 році на Великдень його відвідало бачення. За словами його послідовників, Ісус Христос з'явився релігійному підліткові й повідомив, що той покликаний завершити місію, що Ісус почав біля двох тисяч років тому. Відповідно до однієї з версій оповідання, про цю подію голос із неба вирік: "Ти завершиш порятунок людей, будучи другим пришестям Христа". Так з'явився ще один пророк. В даному йому при народженні ім'я він перемінив першу частину, що означала "дракон", на "Сан" (світний), що повинне було натякати на його божественне походження. Як затверджують прихильники Муна, майбутній пророк, Електрика, що одержав у Японії спеціальність, завдяки своїм видатної талантам міг би одержати диплом інженера, але робити цього не став, тому що твердо вирішив випливати по "божиему шляхи" [1]. Майже десять років, по легенді, присвячених вивченню Священного Писання й духовних пошуків, були наповнені й земними справами - Мун навчався в коледжі й у японському університеті "Васэда", служив інженером-електротехніком, сидів у в'язниці, часто міняв місце проживання. А потім Мун почав активну проповідь свого навчання.
      В 1945 р. Сан Мін Мун закінчив Університет "Васеда" у Японії [7]. Після закінчення Другої Світової війни Мун, що жив у той час у Пхеньяні, догодив у в'язницю нібито по політичних мотивах, а по уточненню його критиків - за двоєженство. Восени 1950 року він перебрався в Південну Корею й 1 травня 1954 р. заснував "Церкву Об'єднання" - "Асоціацію Святого Духа за Об'єднання Світового Християнства" [1], а трохи пізніше (в 1957 році) видав під своїм ім'ям додаток до Священного Писання за назвою "Божественні Принципи" [8].
      4 липня 1955 р. Сан Мін Мун знову потрапив на лаву підсудних. На цей раз за обвинуваченням у полігамії й сексуальних перекрученнях: проти нього свідчили півтора десятка жінок. На одній зі спокушених їм студенток одного з університетів м. Сеула, 18-літньої Хан Хак Я, Мун для приглушення скандалу змушений був женитися. Ця, по вираженню Муна, "весілля агнців" відбулася в 1960 році. Як весільний подарунок "пророк" підніс своїй суженой титул "мати світобудови" і трактат "Божественні Принципи". Обвинувачення в результаті були зняті, і він був звільнений, пробувши в попередньому висновку 3 місяці [1,7].
      В 1960 р. Мун женився на своїй нинішній дружині Хак Джа Хан Мун, і в їх народилося 13 дітей [7].
      1 січня 1972 року "Господь" ще раз, за словами Муна, відвідав його, рекомендувавши підготувати народ до Другого Пришестя. На початку 1974 року Мун приїхав у США й почав поїздку по країні, роз'ясняючи, що Бог розраховує на Америку. Трохи конгресменів запросили Муна виступити з мовленням на неофіційному прийомі в палаті представників конгресу США. До друку проникнули відомості, що на цьому прийомі Мун заявив: "Главам уряду потрібно багато привабливих дівчин. Ми відрядимо по трьох дівчини до кожному сенаторові. Це означає, що нам потрібно їх 300. Нехай дівчини установлять із ними добрі відносини" [I].
      Починаючи з 1976 року "Церква Об'єднання" не раз попадала в скандальні історії. У липні 1984 року Сан Мін Мун був присуджений до декількох місяців тюремного ув'язнення й штрафу в $ 25000 [1, 7]. Мун представив помилкову декларацію про розмір своїх доходів, він "забув" згадати в податкової декларації, що володіє в штаті Нью-Йорк маєтком вартістю $ 625000 [1]. Мун оскаржив це рішення у федеральному апеляційному суді, затверджуючи, що йому винесений обвинувальний вирок тільки через його національний приналежності й прихильності релігії. У його захист були його послідовниками організовані петиції від безлічі релігійних організацій США [7]. В остаточному підсумку адвокати зуміли довести, що гроші Муна належать його "Церкві Об'єднання", що, як релігійна організація, за Американськими законами звільнена від сплати податків. Мун відсидів у в'язниці 1 рік і був випущений достроково за "зразкове поводження" [1]. Тюремне висновок мав зворотний ефект і тільки сприяв ще більшому росту популярності Муна й збільшенню числа його послідовників.
      Структура організації виглядає в такий спосіб. Рух Об'єднання - це безліч релігійних, суспільно-політичних і культурних організацій і сполучників, заснованих Сан Мін Муном і призначаються для поширення його ідей. Ядром Руху Об'єднання є "Асоціація Святого Духа за Об'єднання Світового Християнства" ( АСД-ОМХ), відома як "Церква Об'єднання" (ЦО). Інші підструктури руху існують винятково завдяки ЦО - їхні проекти фінансуються, організуються, а часто і виконуються членами АСД-ОМХ.
      У мунитское рух Об'єднання входять, наприклад, що випливають організації:
      Вузівська асоціація по вивченню принципу (ВАИП, по-англійському - CARP);
      Міжнародний фонд утворення (МФО) - видавець навчальних посібників "Мій мир і я";
      Міжнародний релігійний фонд;
      Асоціація професорів за мир в усьому світі;
      Межрелигиозная федерація за мир в усьому світі;
      Міжнародна жіноча асоціація;
      Міжнародний культурний фонд;
      Всесвітня асоціація працівників засобів масової інформації;
      Міжнародна конференція за єдність наук.
      Крім названих існують ще десятки різних дочірніх фондів, федерацій і асоціацій, у тому числі спортивних ( вонхва-до - муновская версія карате), що приховують свій зв'язок з материнською структурою. Повний їхній список становить об'ємисту брошуру. Крім того, Руху Об'єднання належать підприємства верстатобудівної, суднобудівної, рибопереробної й іншої наукомісткої промисловості, у тому числі й виробляючі частини військової техніки й озброєння, два університети, кілька установ, зв'язаних з засобами масової інформації, серед яких: "Вашингтон таймс Корпорэйшн", "Ньюс Уорлд Коммюникэйшнс", газети "Вашингтон Таймс", "Нью-Йорк Сіті Трибьюн", "Нотисиас дель Мундо", щотижневики "Інсайт" і "Мидл Ист Таймс", щомісячний 500-сторінковий журнал "Мир і я", а також агентство печатки "Фри Прес Інтернешнл" і телестудія "Вашингтон Телевижн Центр" [7], школа мистецтв "Маленькі ангели" і багато чого іншого.
      В "Церкві Об'єднання" існує відмінно пророблена система вербування нових адептів. Вони рідко черпають кадри серед людей мятежно настроєних, воліючи їм юнаків і дівчин добропорядних, потайливих, невпевнених у собі. Підручник по "рекрутированию" говорить: "Ми повинні вражати людей нашим спокоєм, нашою впевненістю в собі й концентрацією... Потрібно глибоко вірити в те, що ми говоримо, говорити з особливою переконливістю... Потрібно бути психологом і вміти читати особи". Вербування нових членів "Церкви Об'єднання" не велися цілком відкрито, але лише до того часу, поки жертва не попадала в розставлені сільця. Новачків- "дітей" - піддавали послідовному "навчанню" протягом 7, 21, 40, 120 днів. Дітей ні на хвилину не залишали одних, змушували працювати, слухати лекції, молитися й співати гімни по 14-16 годин на добу. Молоді забороняють контакти з родителями, які представляють, за словами проповідників, сатанинську сторону, якщо вони не визнають "Церкви Муна" [1].
      Властиво членами закритих суспільств варто вважати лише частина прихильників "Церкви Об'єднання", насамперед керівний персонал численних керувань і центрів навчання, а також частина рядових членів, які проживають у казарменого типу гуртожитках, що належить "Церкви". Для останніх існують певні правила, що регламентують їхнє життя. От вони: "щоденні молитви протягом багатьох годин; малокалорійне харчування; постійний недолік сну; колективні пісні; багаторазові читання релігійних текстів; переслідування кожного члена секти - ніхто ні на мить не може залишитися не тільки один, але й удвох з кимсь; військова строгість у зовнішньому вигляді й у поводженні".
      На початку 80-х років "Церква Об'єднання" мала різні промислові підприємства в багатьох країнах. Їй належать 150 корпорацій, що поєднують підприємства в різних областях сфери виробництва й обслуговування. Від адептів "Церкви Об'єднання", трудящих на цих підприємствах, вимагають задовольнятися низькою заробітною платою, мотивуючи посиланнями на те, що висока прибутковість підприємств потрібна для підвищення престижу "Церкви Об'єднання" і моралі віруючих.
      За даними паризької газети "Нувель обсервер", відзначаються зв'язки мунитов с представниками "Гербалайфа".
      Культ має зв'язку в Міністерстві утворення й Міністерстві оборони, з державними структурами на рівні республік: підтримка в Калмикії Илюмжиновым, підтримка в Татарстані. 11 квітня 1990 року в Кремлі пройшла зустріч Горбачова й Сан Мін Муна.
      В 1992 році "Церква Об'єднання" провела в Росії, у Прибалтиці й в Криму сотні семінарів по "Божественному Принципі" (навчання Муна), на яких, по відомостях АСД-ОМХ, побувало понад 60000 викладачів вузів і шкіл, студентів, учнів і їхніх батьків. Особлива увага приділялася вчителям - саме вони найбільш відчутне впливають на ситуацію в суспільстві недалекого майбутнього. Учитель впливає на десятки й сотні своїх учнів, які через кілька років, ставши дорослими, перейдуть у саму активну вікову групу. Ті ідеї й враження, які заставляються в сьогоднішнього підлітка, завтра перетворяться в реальність повсякденного життя держави. Однак недостатньо дати вчителеві подання про основи нової ідеології. Для плідної роботи з дітьми педагогові потрібно конкретна, розроблена програма, дуже бажано мати методичний посібник. Всі це було прийнято в увагу [9].
      Лідери "Церкви Об'єднання" заручалися підтримкою Міністерства утворення Росії, і листопаді 1992 року в Криму відбулися семінари для керівників органів утворення всіх 88 освітніх округів Росії під загальною назвою "Духовне відновлення й шкільне утворення в Росії", після яких почалася робота над курсом "Мій мир і я". Через два місяці після Кримської конференції, у січні 1993 року, Мун із задоволенням заявив: "Високопоставлені люди в колишньому Радянському Союзі бачать цінність мого навчання й хочуть увести його в шкільну програму". По відомостях Міжнародного фонду утворення, зараз викладання курсу "Мій мир і я" ведеться у двох тисячах шкіл Росії, у тому числі в 80 школах Санкт-Петербурга (No 239, 284, 483, 602 і ін. [10]) і близько 80 школах Заїсти. Таким чином, МФО поширює навчальний посібник, що несе в собі ідеологію мунизма, вселяючи її підліткам, навіть і не підозрюють (так само як і їхні батьки), що їм поволі нав'язують, у якості основного, цілком певне й зовсім не безперечне (або шкідливе й небезпечне) миропредставление Муна і його послідовників. Тобто муниты цілеспрямовано таємно й, отже, насильно проповідують своє навчання [9].
      Людини, що попали в "Церкву Об'єднання", призивають обмежити контакти з родителями, сім'єю, колишніми друзями, якщо тільки вони не співчувають мунизму. Хоча, навчені досвідом багатьох великих конфліктів на Заході, муниты стали набагато обережніше в цьому питанні, основна ідея залишається незмінної. У книзі "Напуття получающим Благословення", виданої АСД-ОМХ в 1995 г. російською мовою, наведена цитата з мовлення Муна: "Колись чим думати про те, що ви є дітьми своїх фізичних батьків, ви повинні пам'ятати про рід Щирих Батьків, ви повинні пам'ятати, що ви галузь, відпиляна від старого дерева й щеплена до справжнього, нового дерева. Так що утримуйтеся від думок, які зв'язують вас із минулим". У Муна є й більше тверді фрази про те, як адептам "Церкви Об'єднання" треба ставитися до батьків: "Як щодо фізичних батьків? Хто вони?.. Ми в позиції небесних дітей повинні поглинати інших - земних дітей і земних батьків, які вподібнюються сатанинським дітям і сатанинським батькам; ми повинні поглинути їх як живильну речовину й інгредієнти добрива" [9].
      Центральне місце в релігійній практиці мунизма займає церемонія "благословення". Вона містить у собі "церемонію святого вина" і "священне одруження", розуміється як народження в нове життя через очищення від первородного гріха й одночасно як вступ в "благословенний" шлюб. "Благословення" проводиться одночасно для багатьох пар, перетворюючись в масове видовище. Одруженню передмуть заручини. Як правило, муниты довіряють вибір свого майбутнього чоловіка Муну. Але, у міру того, як число учасників церемоній росло, підбор пар став здійснюватися по фотографіях, а часом передоручається старим членам ЦО або регіональним лідерам. Буває так, що наречений і наречена особисто знайомляться лише напередодні одруження або навіть після нього - у цьому випадку чоловіка тимчасово заміняє його фотографія [9].
      Незважаючи на те, що Благословення часто сприймається тільки лише як весілля, набагато більше значиме попередня "священному одруженню" "церемонія святого вина" або обряд зміни родоводу, учасники якого, випивши спеціально приготовлений напій, виявляються кровно пов'язаними з Муном і його сім'єю. Розповідаючи про зміст церемоній благословення своїм послідовникам Мун пояснювали: "Ці святі одруження символічно є процесами щеплення, при яких ви відокремлюєте себе від сатанинського миру й приживляєте себе до сім'ї Щирих Батьків", і "тому пари одержують кров Щирих Батьків" [9].
      Суть винної церемонії складається, отже, в очищенні "замутненої крові" від сатанинського впливу, і для цього використовується "вино, що містить двадцять один родів речовин і також кров Батька й Матері". При цьому людина, що приймає таке вино, по суті, внутрішньо відмовляється від поколінь своїх предків, заперечує своє споріднення з ним, воліючи їм Муна. Тільки пройшовши обряд Благословення, послідовники Муна стають в дійсності членами "сім'ї", теперішніми членами ЦО, а саме "благословення" Сан Мін Муна шанується в мунистов безцінним дарунком, з милості подаваним "Щирим Батьком" завжди невартим його людям [9].
      Характерна риса "Церкви Об'єднання" - чітка ієрархічна структура с повною підпорядкованістю Муну. Керівники якою-небудь діяльністю в "Церкви Об'єднання" називаються "центральними особистостями", і стосовно їм від "молодших" потрібне беззастережна слухняність, "любов і служіння". Таким чином, надійно забезпечується єдність суджень. Згідно муновскому навчанню, Бог (єдиним повноправним посередником Якого на землі є, звичайно, Мун), не може безумовно виявити Свою любов до людини (найвищий прояв якої - установлення кревних відносин з Муном): необхідне створення так званого "індивідуальної підстави", що вимагає найглибшої віри в Муна як у рятівника миру й виконання, при дотриманні установлених правил, певних дій як часткова спокута за власні гріхи й за гріхи всього роду людського аж до Адама й Евы: "Перш ніж бажати бути улюбленими Богом, ми повинні приготувати приношення жертви Йому; тоді Бог допоможе нам відповідати з умовою, яке ми робимо". Таке подання змушує мунитов на безперервне здійснення спокутних дій. Необхідною передумовою для муновского благословення, зокрема, є активна робота членів "Церкви Об'єднання" по зборі засобів (англ, "fundraising") і свідкуванню про "Божественному Принципі" (англ, "witnessing"). В ідеалі й тому, і іншому треба присвятити по трьох з половиною року: "Це формула в "Церкві Об'єднання" - будь-який і кожний член повинен пройти через семирічний курс" [9].
      Молоді члени "Церкви Об'єднання" збирають кошти, продаючи лазерні картинки, листівки, квіти, свічки, женьшень і т.п. за завищеними цінами або же пропонуючи зробити пожертвування.
      Мунисты в переважній більшості випадків не представляються послідовниками Муна, але, використовуючи маловідомі назви організацій, вхідних у Рух Об'єднання, просять гроші або на "благодійні мети", на проведення благодійних семінарів "по моральному вихованню й духовному розвитку студентів або школярів", або "на допомогу в рішенні екологічних проблем", але аж ніяк не на потреби "Церкви Об'єднання". Витрачаються зібрані засоби на семінари по "Божественному Принципі преподобного Муна", оплату проживання в мунитских центрах або на покупку квартир під нові центри [9].
      Багато членів "Церкви Об'єднання" збирають кошти в пересувних командах - МРТ. Така команда, у яку звичайно входить біля десяти чоловік, переїжджає з одного міста в інший, затримуючись у них доти, поки в гаманцях місцевих жителів не висохнуть гроші "на благодійні цілі". Пересувні команди відрізняє вкрай тверда дисципліна - ранній підйом, довгий "робочий день" при дуже важкому фізичному й психічному навантаженні, заборона на читання книг і прослуховування музичних записів, заборона на телефонні розмови з рідними, строге слухняність "капітанові", постійне завчання "Принципу". Варто додати, що, як правило, члени МРТ живуть в антисанітарних умовах. Все це нерідко приводить до виникнення різних захворювань, іноді спалахують епідемії інфекційних хвороб, у деяких людей з'являється нервозність, а часом перенавантаження мунитской життя приводять до серйозних, може бути, невиліковним порушенням в організмі [9].
      Для адаптації до нормальних умов життя вышли з "Церкви Об'єднання" потрібно в середньому 16 місяців [11].
      Залучає молодих людей в "Церкві Об'єднання", можливо, що випливає. Муниты ставлять в основу питання сім'ї й шлюбу; мунитские сім'ї набагато прочнее, чим взагалі у світі; вони послідовно проводять ідею виховання в цнотливості - блуд уважається в них найстрашнішим гріхом; на противагу розповсюдженим нині програмам "безпечної любові" вони розробили програми, звернені до моральних цінностей.
      З 1996 року "Церква Об'єднання" випускає в Росії журнал "Джерело надії" [7].
      Керуванням Федеральної служби податкової поліції Російської Федерації по Санкт-Петербургу завершена перевірка хазяйновитої-господарчої-фінансово-господарської діяльності "Вузівської Асоціації по вивченню Принципу" (CARP), що є дочірньої організацією "Церкви Об'єднання". Перевірка проводилася у зв'язку з тим, що CARP не надавала фінансових звітів про свою діяльність у податкові органи. За повідомленням податкової поліції (26 червня), були виявлені порушення правил бухгалтерського обліку й податкового законодавства.
      Почавши фінансову діяльність в 1991 р., САRР устала на облік податкової поліції лише наприкінці 1994 року. Асоціація веде облік надходжень так називаним "американським способом" за схемою " дохід-витрата", не розмежовуючи засоби, що надходять від тих або інших організацій. Велике місце в поповненні її бюджету займає фандрейзинг (збір засобів) - жебрацтво і влучна торгівля рядових мунитов на вулицях і установах. CARP пред'явлені штрафні санкції на півтора мільярда рублів. У ході перевірки податкові поліцейські виявили не стосовний до їхньої роботи, але дуже вражаючий документ - список 300 петербурзьких учителів, у тому числі й директорів шкіл, являющихся членами CARP. Вони відвідують мунитские семінари в курортних зонах Росії й за кордоном і поширюють навчання Муна серед своїх учнів [6].
      Тут слід зазначити, що в Постанові Державної Думи Російської Федерації "Про звертання Державної Думи Федерального Збори Російської Федерації "До Президента Російської Федерації про небезпечний наслідках впливу деяких релігійних організацій на здоров'я суспільства, сім'ї, громадян Росії" від 15 грудня 1996 р. виражена заклопотаність тим, що муновские програми викладаються в російських школах: "Це є кричущим порушенням конституційного права світськості нашого держави".
      Прокуратурою м. Санкт-Петербурга була порушена кримінальна справа (No 393934 від 11 березня 1996 р.) по статті 143-1 КК відносно секти Муна; фабула справи: керівники організації утягують молодь, піддають психічній обробці, придушують волю особистості, підкоряючи її собі.
      16 липня 1996 року в Дзержинському районному суді Санкт-Петербурга продовжився розгляд позову про припинення діяльності ВАИП (Вузівської Асоціації по вивченню Принципу) - дочірньої організації "Церкви Об'єднання". Позов був поданий в 1995 році Міжрегіональним комітетом захисту від тоталітарних сект, куди входять родичі залучених у псевдорелигиозные організації. В 1994-1995 р. зі скаргами в Комітет зверталися батьки юнаків і дівчин, притягнутих до діяльності ВАИП. Після перевірки міським управлінням юстиції керівництву було зроблене попередження про неприпустимість діяльності, що виходить за межі уставних цілей. Автори позову роблять спроби довести наявність зв'язку між ВАИП і церквою Муна [13].
      У небезпеці мунизма переконується усе більше людей у різних країнах. Якийсь час назад збори українського козацтва зажадали у свого гетьмана, генерал-майора Володимира Мулявы піти у відставку або довести в суді свою непричетність до секти Муна. Про зв'язки генерала з "Церквою Об'єднання" в 1996 році писали кілька українських газет. Приводом для публікацій послужив виступ генерала на одній з конференцій мунитов, у якому він, у частости, пообіцяв "адаптувати навчання преподобного Муна до умов України". У ході журналістського розслідування були також виявлені комерційні зв'язки генерала із сектою [14].
      За повідомленням ІТАР-ТАРС ("Новини з п'яти континентів") від 15 липня 1996 роки, Федеральне керування швейцарської поліції в липні 1996 року звернулося до швейцарців, що решили провести відпустка в США, з попередженням остерігатися під час поїздки релігійної секти Муна.
[...]
Початок
[1] [2] [3] [4] [5] [6] [7] [8] [9] [10] [11] [12] [13] [14] [15] [16] [17] [18] [19] [20] [21] [22] [23] [24] [25] [26] [27] [28] [29] [30] [31] [32] [33] [34] [35] [36] [37] [38] [39] [40] [41] [42] [43] [44] [45] [46] [47] [48] [49] [50] [51] [52] [53] [54] [55] [56] [57] [58] [59] [60] [61] [62] [63] [64] [65] [66] [67] [68] [69] [70] [71] [72] [73] [74] [75] [76] [77] [78] [79] [80] [81] [82] [83] [84] [85] [86] [87] [88] [89] [90] [91] [92] [93] [94] [95] [96] [97] [98] [99] [100] [101] [102] [103] [104] [105] [106] [107] [108] [109] [110] [111] [112] [113] [114] [115] [116] [117] [118] [119] [120] [121] [122] [123] [124] [125] [126] [127] [128] [129] [130] [131] [132] [133] [134] [135] [136] [137] [138] [139] [140] [141] [142] [143] [144] [145] [146] [147] [148] [149] [150] [151] [152] [153] [154] [155] [156] [157] [158] [159] [160] [161] [162] [163] [164] [165] [166] [167] [168] [169] [170] [171] [172] [173] [174] [175] [176] [177] [178] [179] [180] [181] [182] [183] [184] [185] [186] [187] [188] [189] [190] [191] [192] [193] [194] [195] [196] [197] [198] [199] [200] [201] [202] [203] [204] [205] [206] [207] [208] [209] [210] [211] [212] [213] [214] [215] [216] [217] [218] [219] [220] [221] [222] [223] [224] [225] [226] [227] [228] [229] [230] [231] [232] [233] [234] [235] [236] [237] [238] [239] [240] [241] [242] [243] [244] [245] [246] [247] [248] [249] [250] [251] [252] [253] [254] [255] [256] [257] [258] [259] [260] [261] [262] [263] [264] [265] [266] [267] [268] [269] [270] [271] [272] [273] [274] [275] [276] [277] [278] [279] [280] [281] [282] [283] [284] [285] [286] [287] [288] [289] [290] [291] [292] [293] [294] [295] [296] [297] [298] [299] [300] [301] [302] [303] [304] [305] [306] [307] [308] [309] [310] [311] [312] [313] [314] [315] [316] [317] [318] [319] [320] [321] [322] [323] [324] [325] [326] [327] [328] [329] [330] [331] [332] [333] [334] [335] [336] [337] [338] [339] [340] [341] [342] [343] [344] [345] [346] [347] [348] [349] [350] [351] [352] [353] [354] [355] [356] [357] [358] [359] [360] [361] [362] [363] [364] [365] [366] [367] [368] [369] [370] [371] [372] [373] [374] [375] [376] [377] [378] [379] [380] [381] [382] [383] [384] [385] [386] [387] [388] [389] [390] [391] [392] [393] [394] [395] [396] [397] [398] [399] [400] [401] [402] [403] [404] [405] [406] [407] [408] [409] [410] [411] [412] [413] [414] [415] [416] [417] [418] [419] [420] [421] [422] [423] [424] [425] [426] [427] [428] [429] [430] [431] [432] [433] [434] [435] [436] [437] [438] [439] [440] [441] [442] [443] [444] [445] [446] [447] [448] [449] [450] [451] [452] [453] [454] [455] [456] [457] [458] [459] [460] [461]